וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיעות חינם לכולם: האקר פרץ למערכת הרכבות בסן פרנסיסקו

אילן גלר

29.11.2016 / 9:37

על המכונות האוטומטיות למכירת כרטיסים, שחדלו לפעול, הופיע הכיתוב: "פרצו אליכם, כל המידע מוצפן". ההאקר דרש כופר של מיליונים על מנת לשחרר את המערכת . המרוויחים: הנוסעים שלא שילמו על הנסיעה

מערכת וואלה!

נוסעי מערכת התחבורה הציבורית של סן פרנסיסקו (MUNI) הופתעו לגלות בסוף השבוע האחרון כי המכונות האוטומטיות למכירת כרטיסים בתחנות חדלו לפעול, ולמעשה ניתן לנסוע ברכבת הקלה בחינם. המסכים בתוך התחנה המציגים בדרך כלל את הזמן הנותר עד כניסתה של הרכבת הבאה, הציגו במקום את הכיתוב המאיים "פרצו אליכם, כל המידע מוצפן" (you Hacked, ALL Data Encrypted; שגיאות התחביר במקור).

בהמשך ההודעה הופיעו פרטיה של תיבת מייל מסתורית בשירות הרוסי Yandex, אליה נדרשו מנהלי התחנה לפנות על מנת לטפל בתשלום כופר של מיליוני דולרים. לטענת ההאקר, שענה דרך כתובת מייל זו לשאלות עיתונאים, הווירוס ששיבש את מערכות המחשב מפיץ עצמו באופן אוטומטי לחלוטין, ולא היה קשה לבצע זאת כי רשת המחשוב של סן פרנסיסקו נשענת על מחשבים אישיים מיושנים ולכן היא קלה מאוד לפריצה.

חשוב להדגיש כי הרכבות עצמן אינן נשלטות על ידי מערכת המחשב, ועל כן תנועתן לא פסקה והנוסעים לא היו בסכנה. עם זאת, אין ספק כי הפריצה חשפה תקלות אבטחה חמורות ברשת המחשוב העירונית, וגרמה למבוכה רבה לחברת הרכבות שטרם פרסמה התייחסות רשמית מלאה למתקפה הדיגיטלית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

רכבת סן פרנסיסקו. ShutterStock
קל לפרוץ למערכת הכרטיסים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully