וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגרים את הלפטופ: מתי מומלץ לכבות, להכניס למצב שינה או להיברנציה?

אילן גלר

1.12.2016 / 6:12

רובנו נוהגים פשוט לסגור את המסך על המקלדת בסוף העבודה, ולא טורחים להשתמש במצבים השונים שווינדוס מציעה. מה אומר כל מצב, מתי עדיף להשתמש בכל אחד ואיך לשנות את הפעולה המתבצעת אוטומטית כשסוגרים את המסך?

צילום מסך

מה אתם עושים עם המחשב הנייד שלכם כשאתם מסיימים להשתמש בו? יש כאלו שפשוט סוגרים את המסך ומקווים לטוב, אחרים בוחרים להכניס את המחשב באופן ידני למצב שינה, היברנציה (Hibernate) או אף כיבוי מלא. ההחלטה במקרים רבים די מקרית, אבל לא תמיד מה שאתם רגילים לעשות הוא באמת הבחירה הנכונה ביותר. כדי להתאים את נוהל הסגירה של המחשב לאופי העבודה שלכם, כדאי להבין מה בעצם כל אחת מהאפשרויות הללו עושה, ומתי הכי כדאי לבחור בה.

מצב שינה

מצב שינה (Sleep Mode) היא האפשרות הבזבזנית ביותר בחשמל, אך גם זו המאפשרת לכם לחזור לעבודה באופן כמעט מידי. במצב זה, רוב רכיבי המחשב נכנסים למצב של צריכה נמוכה, אך לא כיבוי מלא. בנוסף, זיכרון העבודה הפנימי (RAM) מוסיף לעבוד ושומר את כל הנתונים שנאגרו בו עד לרגע שבו שלחתם אותו לישון. עם הפעלתו המחודשת, המחשב חוזר לפעילות בתוך שנייה או שתיים, ומציג את כל התוכנות שבהן השתמשתם, בדיוק כפי שהשארתם אותן. זו הבחירה האידאלית למקרה שאתם מצפים לחזור ולהשתמש במחשב בטווח הזמן הקרוב, ורוצים לחזור לעבוד בדיוק באותה הנקודה. למעשה, זה כאילו הנחתם את המחשב פתוח רק בצריכת סוללה נמוכה יותר. קחו בחשבון שאם תשכחו את המחשב במצב שינה, סביר להניח שלאחר כמה שעות הסוללה תתרוקן לחלוטין, אז אם אתם מתכוונים לחזור אליו בבוקר, חברו אותו לחשמל או השתמשו באחד ממצבי הסגירה האחרים.

מצב שינה בווינדוס. צילום מסך
אפשר לבחור במצב הכיבוי ידנית או להגדיר מה קורה בכל פעם שסוגרים את המסך./צילום מסך

כיבוי

כיבוי (Shut Down), פשוטו כמשמעו הוא ניתוק זרק החשמל למחשב באופן כמעט מלא. מאחר וגם זיכרון העבודה (RAM) מכובה, המחשב ישכח את כל מה שעשיתם ולא דאגתם לגבות עד רגע הכיבוי, ולכן קריטי לחלוטין לוודא שלא נותרה אף תוכנה פתוחה עם קובץ שעדיין לא שמרתם. בעת הפעלה מחודשת של המחשב תאלצו להמתין זמן ארוך יותר לתהליך טעינת מערכת ההפעלה. זמן ההמתנה הזה עשוי להתארך עוד יותר אם המערכת הורידה במקרה עדכון כלשהו, וכעת מנצלת את ההזדמנות להתקין אותו. ברגע שהמערכת תעלה במלואה, תצטרכו להפעיל מחדש את כל התוכנות בהן השתמשתם. היתרון הוא, כמובן, שכשהמחשב כבוי הוא אינו צורך אנרגיה כמעט בכלל, והסוללה יכולה להישאר טעונה למשך תקופה ארוכה. כיבוי מלא הוא הבחירה הרצויה כשאתם עוזבים את המחשב למשך ימים או אף שבועות. אם אתם מתכוונים לאחסן את המחשב, מומלץ לכבות אותו ולנתק פיזית את הסוללה מהמכשיר.

היברנציה

היברנציה (Hibernation) זה פתרון ביניים מחוכם למדי. ברמה הטכנית, מצב זה מביא לכיבויו המלא של המחשב, בדיוק כמו באפשרות הכיבוי הרגילה. הוא אינו צורך חשמל כמעט בכלל עד שתדליקו אותו מחדש. אולם רגע לפני שהמחשב נכבה, נשמר על הכונן הקשיח בקובץ זמני עותק מלא של תוכן זיכרון העבודה (RAM). זה אומר שכשתפעילו מחדש את המחשב, לאחר שמערכת ההפעלה תסיים להיטען, הוא יחזור בדיוק למצב שבו השארתם אותו - כל התוכנות בהן השתמשתם יפתחו מחדש, ואפילו הקבצים שעליהם התחלתם כבר לעבוד יופיעו על המסך מיד. חשוב לציין כי קיימות תוכנות (בעיקר גרסאות ישנות) שאינן תומכות באופן מלא במצב היברנציה, ולכן רצוי לשמור קבצים פתוחים ליתר ביטחון לפני שמעבירים את המחשב למצב זה.

אבא סוגר את המחשב לילד מכור לאינטרנט. ShutterStock
רגע, זה במצב שינה ורצינו היברנציה./ShutterStock

מה קורה כשסוגרים את המסך?

מצב ההיברנציה, אם כן, הוא המתאים ביותר לסיומו של יום עבודה, כשאינכם מצפים לחזור למחשב בטווח השעות הקרובות אך גם אינכם נוטשים אותו לתקופה ממושכת. ומה מבין כל זה מתרחש כאשר פשוט סוגרים את המסך? זה תלוי בהגדרות החיסכון באנרגיה המופעלות במחשב שלכם. בחלק מהדגמים ברירת המחדל היא מצב שינה, ואילו מחשבים אחרים יוצאים מהמפעל כשהם מוגדרים לעבור למצב היברנציה בעת סגירת המסך ולהיכבות באופן אוטומטי לאחר כמה שעות.

הציצו בתפריט אפשרויות ניצול האנרגיה (Power Options) שתחת לוח הבקרה (Control Panel) כדי לוודא כיצד הוגדר המחשב שלכם. לטעמנו, הפעלת מצב שינה בעת סגירת המסך היא האפשרות הנוחה וההגיונית ביותר, במהלך יום העבודה, בייחוד בעת שימוש לפטפוטים מודרניים ויעילים שמסוגלים לשמור על הסוללה במשך שעות רבות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • ווינדוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully