וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד באמזון ניסה להתאבד בקפיצה מהבניין - בגלל תנאי העסקתו

אילן גלר

1.12.2016 / 8:52

העובד ביקש לעבור למחלקה אחרת, אך תגובת החברה לבקשה זו הייתה הבהרה כי אם לא ישפר את ביצועיו בתפקידו הנוכחי ימצא את עצמו מובטל. טרם ניסיון ההתאבדות, שלח העובד מייל למאות עובדים באמזון, כולל למנכ"ל ג'ף בזוס

צילום מסך

ביום שני האחרון ניסה אחד מעובדי ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אמזון להתאבד בקפיצה מהקומה הרביעית של בניין מטה החברה בסיאטל, לדבריו בשל תנאי העסקתו. הניסיון כשל, שכן העובד נפל לבסוף למרפסת הנמצאת שישה מטרים תחת הגג ממנו קפץ ופונה בחיים לבית החולים, אך הסיפור זכה לתפוצה נרחבת בתקשורת המקומית והאיר שוב את הזרקור על תנאי העבודה הבעייתיים בחברה המפורסמת.

חשוב להדגיש כי לא מדובר במחסני האספקה של החברה, המעסיקים אלפי עובדי קבלן במשכורות נמוכות, אלא במשרדי ההנהלה האחראים לפיתוח הטכנולוגיה ומאמצי השיווק של אמזון. עובדים במשרדים אלו נהנים בדרך כלל ממשכורות ותנאים מכובדים, אך סובלים מלחץ מתמיד וסביבת עובדה עוינת. מאמר שהתפרסם בשנה שעברה במגזין הניו-יורק טיימס חשף כי החברה נוהגת לפטר גם מנהלים בכירים בשל אי-עמידה זמנית ביעדים.

במקרה זה, ביקש העובד שניסה להתאבד כי יועבר למחלקה אחרת, אך תגובת החברה לבקשה זו הייתה הבהרה כי אם לא ישפר את ביצועיו ימצא את עצמו מובטל. טרם ניסיון ההתאבדות, שלח העובד מייל למאות עובדים באמזון, כולל למנכ"ל ג'ף בזוס. המכתב הכיל ביקורת רבה על האופן שבו החברה מטפלת בבקשות העובדים, ואף אזהרה כי חלקם עשויים לפגוע בעצמם.

לוגו ענקית המסחר המקוון "אמזון" מאחורי חוט תיל במרכז הלוגיסטי של החברה בגרמניה, 2013. AP
רצה לעבור תפקיד - איימו עליו בפיטורים./AP

באוגוסט שנה שעברה חשף עיתון הניו יורק טיימס את התנהלות ענקית המסחר המקוון, שהוגדרה כ"מקום עבודה פוגעני". במסגרת ראיונות שנערכו עם יותר ממאה עובדים בעבר ובהווה, נחשפו כמה מהטקטיקות הקיצוניות בהן נוקטת החברה.

עם התקבלותם למעגל הפנימי, מתבקשים עובדים לשכוח את "ההרגלים הירודים" שרכשו במקומות עבודה קודמים, בתור התחלה, ולאמץ את מערכת האמונות וההתנהלות האמזונית במלואה - מערך של 14 חוקים הידועים בשם "עקרונות ההנהגה". בין היתר תיארו העובדים מערכת המנתחת ומעריכה מספרית כל נתון והיבט הקשור בביצועיהם ובעבודתם, ומשלימה את מערך המודיעין באמצעות מלשינים - עובדים אחרים אותם מעודדת ההנהלה לדווח על חבריהם במידה ומצאו טעם לפגם בעבודתם, או יעילותם.

ההלשנות מתבצעות בצורה מסודרת באמצעות כלי המכונה Anytime Feedback ומערכת הטלפוניה הארגונית אפילו כוללת תפריט קולי ייעודי להגעה ישירה לבוסים של עובדים מכל מחלקה לצורך הלשנה בכל עת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ג'ף בזוס, מייסד חברת אמזון. ספטמבר 2012. AP
ג'ף בזוס, מנהל את החברה ביד קשה./AP

לפי העדויות, אותה הנהלה מפלצתית-לכאורה גם מעודדת עובדים לתקוף רעיונות של אחרים בישיבות משותפות, תובעת שעות עבודה ארוכות, כולל זמינות למיילים והודעות טקסט אל תוך הלילה, מציבה אתגרים בלתי אפשריים ובאופן כללי עושה הכול כדי לסחוט מהעובד, מזמנו ומשפיותו את הטיפה האחרונה. "הייתי כל כך מכורה לרצון להצליח שם", סיפרה דינה וקארי שעבדה בחברה במשך 6 שנים. "בשביל מי שהגיעו לעבוד לשם, זה היה כמו סם שיכולנו לשאוב ממנו ערך עצמי".

בין העדויות הפחות נעימות של עובדי אמזון ניתן למנות את המקרים בהם הגיבה החברה במצבים אישיים מורכבים, כמו התמודדות עם מחלה או אובדן של קרובי משפחה. לעתים התגובה התאגידית הייתה פשוט העלמה של העובד השבור, אבל זה מתגמד לעומת דרישות כמו נסיעת עסקים לעובדת יום לאחר שהפילה תאומים, או עובדת שחלתה בסרטן, ננזפה על הירידה בביצועיה וקיבלה אזהרה לפני פיטורים. " כמעט כל אדם שעבדתי איתו בכה ליד עמדת העבודה שלו", סיכם אחד העובדים שרואיינו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully