וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את החיפושיות הסייבורגיות, שנשלטות כמו רובוטים

אילן גלר

5.12.2016 / 7:19

בחיפושיות הושתלו רכיבים אלקטרוניים השולטים בתנועתן, וכך ניתן לשלוט בהן מרחוק בזמן שהן הולכות, רצות ואפילו מעופפות. לחיפושיות עצמן אין כל שליטה בשריריהן בזמן שהן עוברות לפיקוד הממוחשב. השימושים האפשריים מוגבלים רק על ידי הדמיון

צילום מסך

צוות מחקר באוניברסיטה הטכנולוגית של סינגפור הצליח להפוך חיפושיות לסייבורגים - אורגניזמים משולבים במכונות, ובמקרה הזה פשוט חיפושיות ענקיות הנשלטות על ידי מחשב כמו רובוט. בחיפושיות הושתלו רכיבים אלקטרוניים השולטים בתנועתן, וכך ניתן לשלוט בהן מרחוק בזמן שהן הולכות, רצות ואפילו מעופפות. לחיפושיות עצמן אין כל שליטה בשריריהן בזמן שהן עוברות לפיקוד הממוחשב.

למרות שמדובר בניתוח פולשני, טוענים אנשי צוות המחקר כי הציוד האלקטרוני לא גורם כל נזק בריאותי לחיפושיות. הן מוסיפות לחיות שבועות רבים לאחר ההשתלה, ובסופו של דבר מגיעות לגיל של שלושה עד שישה חודשים, שזו תוחלת החיים הממוצעת לחרקים מסוג זה. במהלך הניסויים לא קרה מעולם כי חיפושית מתה מיד לאחר ההשתלה. להשלכות הנפשיות של איבוד שליטה מוחלט לא מתייחסים החוקרים, אולי מתוך הנחה כי חרקים אינם סובלים מבעיות כאלו.

צוות המחקר מודע לשימושים צבאיים אפשריים בטכנולוגיה שפיתח, ועל כן מתעקש כי יאפשר שימוש בה רק לצרכי שלום, כמו לדוגמה חיפושיות שיוכלו לאתר פצועים לאחר אסונות טבע או פיגועי טרור. לא נשללת גם האפשרות לשלוט, לפחות באופן זמני, גם בחיות גדולות יותר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully