וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טק ניישן: צ'ק לחתונה באפליקציה והגימלים שזכו ב-40 אלף שקלים

2.12.2016 / 8:33

תחרות "יוצרים ברשת 3.0", שלל אפליקציות למתחתנים, גט טקסי של עולם הכביסה ואיך תגלו מה עבר על המזון והתרופות עד שהגיעו אליכם? החידושים, הפיתוחים, הגיוסים וכל מה שמעניין בשבוע החולף בהיי-טק הישראלי

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: הפרק הראשון של סדרת הרשת "גימל")

היצירה ברשת משתלמת

ביום שני האחרון התקיים ברידינג 3 בתל אביב אירוע הגמר של תחרות "יוצרים ברשת 3.0", שכשמו התקיים בפעם השלישית. הזוכה הגדולה בתחרות הייתה סדרת הרשת "גימל" של מיקי פרומצ'נקו ואסף מכנס שהציגו את פרק הפיילוט - "שוודי" שעוסק בסיפוריהם של חיילים שהלכו רחוק במטרה לקבל חופשת מחלה מהצבא. הסדרה הזוכה העניקה ליוצריה פרס בסך 40 אלף שקל. במקום השני זכו מיכאל שטרן, דימה קונופלוב ועדי לב יוצרי "סרנדות.קום" עם הפרק הראשון "הפתעות קטנות" ולמקום השלישי הגיעה רוני קידר עם הסדרה "בטיפלול 2".

התחרות נערכה ביוזמת איגוד המפיקים, בשיתוף עם YouTube ובחסות משרד התקשורת ואפשרה ליוצרים צעירים להציג סדרות רשת. מטרת התחרות היא לעודד יצירה מקומית בעולם הדיגיטל והניו מדיה. לתחרות ניגשו השנה כ-130 יוצרים, שהגישו פיילוט לסדרת רשת או טריילר לסרט ב-3 קטגוריות: דרמה וקומדיה, דוקו ומסלול פתוח.

גמר יוצרים ברשת זוכי המקומות הראשונים ויפעת פרסטלניק.. צילום: יעל צור, איגוד המפיקים, מערכת וואלה! NEWS
כל זוכי יוצרים ברשת/מערכת וואלה! NEWS, צילום: יעל צור, איגוד המפיקים

מתנות לחתונה: תשלום באפליקציה או אולי תרומה?

אפליקציית ארגון החתונות, Inviter, מתעדכנת ומציעה מעכשיו גם אפשרות לשלוח הזמנה בווידאו לאורחי האירוע במקום ההזמנה המסורתית בדואר. בדרך זו המתחתנים יוכלו לשתף את אורחיהם בקטעי וידאו בזמן אמת גם בעת ההתארגנויות לחתונה וההתרגשות הנלווית לאירוע. שדרוג נוסף לאפליקציה כולל אפשרות חדשה להעביר מתנה כספית לבעלי השמחה באמצעות PayPal, גם למי שלא יכול להגיע פיזית לאירוע. פתרון שיכול להיות נוח וזול יותר מהעברה כספית למי שגר בחו"ל למשל. זאת, בנוסף לאפשרויות הבסיסיות של האפליקציה הכוללות את ניהול רשימת המוזמנים ואישורי הגעה, סידור שולחנות וניהול התקציב.

ובאותו נושא: מיזם אינטרנט בשם Giftaway מציע לחוגגי אירוע כמו יום הולדת, יום נישואים, לידה, בר-בת מצווה וכו', להציע לאורחים לתרום את הכסף שנועד למתנה, למען מטרה חברתית שהחוגג מאמין בה. תהליך התרומה נעשה בקלות דרך האתר שמציע הקמת עמוד לאירוע, עיצוב הזמנה והפצתה, תיאור האירוע ומפה, ניהול משתתפים, בחירת עמותה והסבר עליה לאורחים וכמובן מנגנון תרומה פשוט. בין העמותות המשתתפות במיזם: לתת, גדולים מהחיים, רוח נשית, צער בעלי חיים ועוד. כל העמותות מחזיקות באישור ניהול תקין ורשומות ברשם החברות. פרטים נוספים באתר המיזם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקום צ'ק, אינווייטר./מערכת וואלה!, צילום מסך

מה עבר על המזון שלכם? האפליקציה תגלה

מי שמעדיף לא להימנע ממידע שחושף מה עבר על המזון שלו לפני שהוא הגיע אליו הביתה, ישמח לדעת שחברת השבבים NXP השיקה מוצר חדש שעושה בדיוק את זה. אוגר טמפרטורה, Temperature Logger, מאפשר מעכשיו שקיפות מלאה של הטמפרטורה לאורך כל הדרך של מוצרי מזון טריים ותרופות, בשילוב רכיב זעיר ואפליקציה או קורא חכם בבית המרקחת. מעקב כזה אחר שינויי הטמפרטורה מאפשר להימנע מנטילת תרופה או אכילה של מזון שנחשף לטמפרטורה שעשויה לפגוע במוצר.

משחקי מלחמה

פלאריום השיקה השבוע את משחק האסטרטגיה רב המשתתפים Soldiers Inc: Mobile Warfare למכשירי אנדרואיד ו-iOS. משחק המלחמה מתרחש במדינה הדמיונית Selva de Fuego, בה שחקנים נלחמים על השליטה במתחם מסתורי של כימיקלים שנקרא "Serum". במסגרת המשחק השחקנים בונים לעצמם את מחנותיהם, מגייסים צבאות, מעסיקים שכירי חרב, רכבים משוריינים, רחפנים ושלל טכנולוגיות שיאפשרו להם להשיג שליטה במתחם.

מדובר בהמשך למשחק הקודם של החברה Soldiers Inc שהושק ביוני 2013 בווב וברשתות החברתיות וזכה לפופולריות. לפלאריום כ-250 מיליון משתמשים רשומים ומשחקיה זמינים בחינם בכל הרשתות החברתיות הגדולות, בדפדפני האינטרנט ובפלטפורמות ה-iOS והאנדרואיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המלחמה מתחילה./מערכת וואלה!, צילום מסך

מחפשים את הסטארט-אפ התעופתי הבא

קוקפיט, זרוע ההשקעות של אל על בשיתוף זרוע ההשקעות של חברת JetBlue, פתחו את המחזור הראשון של תכנית Navigator לסטארט-אפים בתחום התעופה והתיירות. החברות שנבחרו מתוך עשרות מתמודדות, ישתתפו בתכנית, שתימשך כ-4 חודשים ותתנהל על קו תל אביב - סיליקון וואלי. החברות יזכו להציג את המיזמים שלהם לאנשי מפתח בתעשיית התעופה העולמית ובנוסף יזכו בהשקעה של 50 אלף דולרים לכל חברה.

החברות שעברו את המיונים: Cambiu (ישראל) שמציעה פתרונות בתחום המרת שערי מטבע, Voyjer (ישראל) שמספקת תוכנית טיולים מותאמת אישית, 30SecondsToFly (ארה"ב) שעוזרת לחברות וארגונים לנהל ולפקח על נסיעות, SeatAssignMate (ארה"ב) שמציעה פתרונות מסחר אלקטרוניים בקשר שבין החברות לנוסעים ו-SWITCH.CM (בריטניה) פלטפורמה שמאפשרת לחברות התעופה למכן את תהליך הזמנות חדרי מלון ותחבורת קרקע במקרים של שיבושי טיסות.

האפליקציה שתכבס לכם

אפליקציית Kvisi שהושקה באוגוסט 2015 יוצאת לסבב גיוסים נוסף דרך ExitValley, פלטפורמת השקעות המונים, בתקווה להפוך לגט טקסי של עולם המכבסות. האפליקציה מאפשרת לשלוח בגדים למכבסה בהזנת הכתובת ובאמצעותה תוכלו לקבוע איסוף, לעקוב אחר יציאת הכביסה וכל שלב בתהליך וגם לקבוע מתי תקבלו את הערימה הנקייה והריחנית הביתה. נכון לכתיבת שורות אלו, השירות של האפליקציה זמין רק בתל אביב אך בחברה מתכננים להתרחב, בין היתר באמצעות גיוס הכספים מהמשקיעים. שיהיה בהצלחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכבסים בסמארטפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully