וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במפעל פוקסקון נתפס לאחר שגנב 5,700 אייפונים

אילן גלר

4.12.2016 / 10:10

לאחר שהוברחו מהמפעל, הגנב מכר את המכשירים תמורת רווחי עתק של כ-1.5 מיליון דולרים. הוא נעזר בשמונה מעובדיו כדי להבריח את המכשירים, שנועדו לעבור בדיקת איכות, מפס הייצור

מערכת וואלה!

מהנדס בכיר במפעל טאיוואני של ענקית האלקטרוניקה הסינית פוקסקון, האחראית לייצור מכשירי האייפון של אפל, הורשע בגניבת 5,700 מכשירי אייפון 5 ו-5S בין השנים 2013 ל-2014. לאחר שהוברחו מהמפעל, הגנב מכר את המכשירים תמורת רווחי עתק של כ-1.5 מיליון דולרים, ומאחר וסירב להחזיר סכום זה לחברה, צפוי הבכיר לרצות מאסר של עד עשר שנים.

פוקסקון. AP
עובדי פוקסקון בכניסה למפעל./AP

הבכיר, המזוהה רק בשם משפחתו טסאי, ניהל במהלך התקופה את אחת ממחלקות אבטחת האיכות של החברה. במהלך עבודתו דרש משמונה מעובדיו לשתף עמו פעולה ולהבריח מכשירים מפס הייצור. המכשירים הללו יועדו מלכתחילה לבדיקות ולא לשיווק, ולכן נדרשה החברה לזמן רב כל כך לזהות את הגניבה. בדיקה פנימית שנערכה בתחילת השנה הנוכחית היא זו שחשפה את המעשה, והובילה למעצרם המידי של המעורבים.

זו לא הפעם הראשונה שבה עובדי פוקסקון מואשמים בהונאות ענק. בשנת 2014, חמישה מעובדי החברה הואשמו בקבלת תשלומי שוחד בסכום של עשרות מיליוני דולרים, אותם קיבלו מספקי רכיבים תמורת הבטחה כי ידאגו לבצע הזמנות נוספות שלהם. חשוב לציין כי מקרה זה אינו נוגע דווקא לייצור מכשירי האייפון; פוקסקון מספקת שירותי ייצור עבור חברות האלקטרוניקה הגדולות, בהן סמסונג, LG וחברות מחשוב אמריקניות כמו HP ודל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אייפון 7 פלוס. רויטרס
הבכיר המיר את האייפונים בכ-1.5 מיליון דולרים./רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully