וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאומי Mi Max - הסמארטפון עם המסך הכי גדול בארץ. ביקורת

5.12.2016 / 10:17

מלבד המסך המפלצתי בגודל 6.44 אינץ', מדובר במכשיר ביניים סטנדרטי שיאפשר לכם לבצע כל אפליקציה ויחזיק מעמד יום שלם לפחות, בזכות סוללה של 4,850 מיליאמפר-שעה ו-3 גיגה זיכרון RAM. כמכשיר שני המיועד למולטימדיה הוא פשוט מושלם

מערכת וואלה!

חברת שיאומי השיקה בסוף ספטמבר בישראל את ה- Mi Max- פאבלט חריג במידותיו, בעל מפרט סביר וסוללה חזקה במיוחד. מבחינת המפרט הפנימי אין במכשיר הזה שום דבר מיוחד - אבל זה לא בהכרח דבר רע, מאחר והגימיק המרכזי והיחיד במכשיר הזה הוא גודל המסך.

ה-Mi Max, כאמור, הוא מכשיר ביניים קלאסי עם טוויסט אחד שהופך אותו למה שהוא - מכונת מולטימדיה. בעוד LG ואפל הכריזו כי פאבלטי הדגל שלהם - V20 ואייפון 7 פלוס - מיועדים למולטימדיה בשל הסאונד המשובח וערכות השבב שמסוגלות להתמודד עם גרפיקה כבדה, שיאומי פשוט שילבה במכשיר מסך כל כך גדול שעוד קצת הוא כבר היה נחשב לטאבלט. המסך הגדול כל כך דומיננטי במכשיר שבפועל הוא זה שיקבע האם תרכשו את ה-Max או לא.

שיאומי Mi Max. אורן דותן, מערכת וואלה!
מרגיש כאילו היד שלכם התכווצה סביב המכשיר./מערכת וואלה!, אורן דותן

עיצוב

ל-Max עיצוב אלגנטי וגוף מתכת דק אך בשל המסך הגדול, הדקיקות שלו עשויה להרגיש מעט מוגזמת, כאילו הוא עומד להתכופף בכל רגע. שאר העיצוב בנאלי - קוביית אנדרואיד טיפוסית - וזה גם מה שהופך את הגודל שלו למפתיע כל כך. אתם לא מצפים להחזיק מכשיר מוכר כל כך ומנופח כל כך; מרגיש לעתים כאילו כף היד שלכם התכווצה סביב המכשיר.

רוב המכשיר עטוף אלומיניום, למעט כמה חתיכות פלסטיק. בגלל גודלו והדקיקות שלו, כנראה שחתיכות הפלסטיק שם כדי לשמור על שלמות מבנית אבל אחרי שמתרגלים לגודל הוא מרגיש טוב ביד. בניגוד למכשירים רבים אחרים, הוא לא מרגיש יוקרתי למרות מארז האלומיניום, אבל גם לא מרגיש זול. מי שאחז מספיק סמארטפונים סיניים המיועדים לשוק הביניים מכיר את התחושה ביד של מכשיר נעים אבל לא כזה שתרצו להפיל יותר מפעם אחת על הרצפה.

בגב המכשיר חיישן טביעות אצבע יעיל. אמנם נאלצנו להחזיק את המכשיר בשתי הידיים כדי שנוכל להניח את האצבע על החיישן אבל ברגע שזה קרה הממשק נדלק בזריזות. שלושת כפתורי המגע בתחתית המכשיר מזוהים מאוד עם המכשירים של שיאומי אבל העיצוב שלהם נותר סטנדרטי וביחס לגודל מסך זה נראה מעט חסר פרופורציות, כאילו מישהו שלח אליכם מסמך בפונט 10 בטעות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מסך

למכשיר מסך 6.44 אינץ' FULL HD, מוגן על ידי Gorilla Glass 3 למניעת נזקים ושריטות. בעוד ה-Max נוח מאוד לגלישה וצפייה בתכני וידאו, קשה מאוד לבצע פעולות שוטפות במכשיר ביד אחת. לא ברור עד כמה הוא יהיה שמיש ביום-יום אבל כיף לראות פתאום את כל התכנים, שאנחנו רגילים לראות במסכי 5.5 אינץ', על מסך כזה. הצבעים מדויקים יחסית אבל הבהירות הגבוהה עדיין לא מושלמת לעבודה ישירות תחת אור השמש בחוץ. השאלה העיקרית פה היא איך ניתן להתנהל עם מכשיר כזה גדול ביום-יום וזו כבר שאלה של העדפה - האם אתם אנשים שמסתובבים עם הנייד בכיס כל היום או כאלה שמניחים אותו בתיק ואז על השולחן?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיועד למולטימדיה, אבל נסו לנהל איתו שיחה צמוד ללחי./מערכת וואלה!, צילום מסך

ביצועים

בלבו של ה- Mi Maxמעבד סנאפדרגון 650 של קוואלקום, עם שש ליבות במהירות 1.8 גיגה-הרץ. זה לא המעבד המתקדם ביותר אבל הוא מספיק לביצוע כמה משימות במקביל. העבודה החלקה מתאפשרת גם תודות ל-3 גיגה זיכרון RAM , אבל אל תצפו מהמכשיר הזה להריץ את כל האפליקציות הכבדות שלכם מבלי להזיע. אם אתם מתכוונים להשתמש במכשיר בעיקר למשחקי מובייל, תשמחו לדעת שהמעבד הגרפי, Adreno 510, ישאיר אתכם בעניינים גם במשחקים כבדים. ל-Max 32 גיגה לאחסון פנימי, עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון חיצוני עד 128 גיגה, ואם אתם מתכוונים להשתמש בו בעיקר כמכשיר שני למולטימדיה, תצטרכו את המקום הזה.

שוק הסמארטפונים כיום הגיע לנקודת מפנה בכל הנוגע לשימוש בחיבור USB מסוג C. ב-Max שילבו חיבור מיקרו USB, מה שאולי ייראה קצת מיושן אבל פונה למי שעדיין לא מוכן להחליף את כל הכבלים שלו. עוד לא הגענו ליום שאפשר להכריז על מותו של החיבור שהפך בשנים האחרונות לסטנדרט.

במכשיר, שנראה כאילו הוא מיועד בעיקר למולטימדיה, אפשר היה לעשות עבודה טובה יותר עם הרמקולים. ה-Max לא מצויד במערכת סאונד כפולה קדמית כמו אייפון 7 פלוס או LG V20, אלא ברמקול צד בודד, והסאונד נשמע מאוד סטנדרטי, אפילו קצת מלוכלך כשמגבירים את הווליום עד הסוף. אתם לא אמורים להרגיש בהבדל עם אוזניות אבל אם תנסו לצפות בסרט בווליום מקסימלי ללא אוזניות כנראה שתצטערו שאין לכם זוג אחד לדחוף לאוזניים. מצד שני, בסכום הזה (וכדי לא לנפח את המכשיר עוד יותר) מדובר בפשרה מתקבלת על הדעת.

בדומה למרבית המכשירים הסיניים, חיישן טביעות האצבע עובד מעולה - מזהה את המשתמש ופותח את המכשיר בזריזות.

חיי סוללה

כדי להריץ את כל זה זקוק המכשיר לסוללה בעלת נפח גדול של 4,850 מיליאמפר-שעה. לדברי החברה, הסוללה מאפשרת שימוש של יום שלם לפחות, גם למשתמשים כבדים, ואנחנו לא הצלחנו להפריך את הטענה הזו. המכשיר תומך בטכנולוגיית טעינה מהירה של קוולקום אבל הוא מגיע ללא מטען מתאים כך שקחו בחשבון שטעינת הסוללה הגדולה לא תהיה מהירה.

מצלמה

המכשיר מצויד במצלמה אחורית של 16 מגה פיקסל ומצלמה קדמית של 5 מגה פיקסל, בעלת זווית רחבה של 85 מעלות. מצלמת הסלפי טובה, אבל קשה מאוד לצלם איתה ביד אחת בשל גודלו של המכשיר. המצלמה האחורית הפיקה תמונות טובות אבל הממשק היה מעט איטי וכל ניסיון להתמקד באובייקט בתנועה הביא לפספוס התמונה הרצויה לטובת רגע או שניים אחרי. מנגנון שיפור התמונה עושה עבודה טובה אבל לעתים הוא מפצה על תנאי תאורה גרועים בצבעים לא מקוריים ומפיק תוצאה שנראית מעט לא-טבעית.

בסכום הזה אפשר להגיד שהמצלמה טובה אבל היא לא משתווה למצלמות של הדגמים היקרים, של היצרניות המתחרות, בתנאי תאורה חשוכים. בגב המכשיר יש פלאש לד כפול אבל אף אחד לא באמת רוצה להשתמש יותר בפלאש, ולמרבה הצער תיאלצו לעשות זאת אם תנסו לצלם ללא מקור אור חיצוני בלילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביחס למכשירים אחרים מבינים כמה ה-Mi Max מגודל./מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשק

המכשיר מגיע עם ממשק המשתמש העדכני של שיאומי, MIUI 8, המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד 6.0 מרשמלו. המכשיר אינו מיועד לחובבי מערכות ההפעלה הנקיות והוא מגיע עם כמות גדולה של שינויים ותכונות. עם זאת, הוא מציע גם כמה שדרוגים כמו כניסה מהירה ומאובטחת לקבצים באמצעות חיישן טביעות האצבע; ניתן לנעול אפליקציות, להסתיר תיקיות, לנעול פתקים ואף להפעיל מצב ילדים, המאפשר הגבלת גישה לאפליקציות המותקנות על המכשיר.

השורה התחתונה

שיאומי Mi Max מגיע עם תג מחיר של 1,890 שקלים (ברשתות בסט מובייל, KSP, מחסני חשמל, אופיס דיפו, ואתר שיאומי של היבואן הרשמי בישראל). המכשיר משווק בישראל בצבע זהב, והמחיר כולל אחריות יצרן של חמש שנים - הרבה מעבר לתוחלת החיים של סמארטפון ממוצע.

הפיצ'ר העיקרי במכשיר, כאמור, הוא המסך הגדול ובסופו של דבר הוא זה שייקבע האם תרכשו את ה-Max או לא. כמכשיר מולטימדיה הוא עושה עבודה לא רעה בכלל, עומד בעומס ומחזיק מעמד יום שלם בקלות. שאר המפרט שלו סטנדרטי לגמרי כך שהשאלה היחידה היא האם תרצו לנהל שיחות עם מסך 6.44 אינץ' דבוק לכם ללחי?

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully