וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך החדשה לגלוש באינטרנט: כל מה שרציתם לדעת על צ'ט-בוטים

7.12.2016 / 12:26

אינטליגנציה מלאכותית (AI) היא לא רעיון חדש, וכבר ראינו גרסאות פרימיטיביות במערכות בנקאיות ובמשחקי מחשב, אולם כעת אנו קרובים לרגע שבו היא תהפוך לנו את החיים. קבלו את הפיתוחים המלהיבים שאליהם נתמכר ממש בקרוב

בינה מלאכותית. ShutterStock
אינטליגנציה ממוחשבת כזו תוכל להיות הרבה יותר מגימיק/ShutterStock

במהלך השנים האחרונות חווינו לא מעט מהפכות טכנולוגיות דרמטיות, אולם לדעת מומחים רבים המהפכה הבאה היא זו שתשנה את חיינו לחלוטין – ותשפיע באופן היסטורי על גורל האנושות. אינטליגנציה מלאכותית (AI) היא למען האמת לא רעיון חדש, וכבר ראינו גרסאות פרימיטיביות שלה בפעולה כמעט בכל מקום, ממערכות בנקאיות ועד משחקי מחשב.

אולם כעת אנו קרובים לרגע שבו אינטליגנציה ממוחשבת כזו תוכל להיות הרבה יותר מגימיק. את השלכות המהפכה הזו אנו כבר רואים בכל מקום מסביבנו, וזו רק ההתחלה.

תשובה לכל שאלה

אחד היישומים הנפוצים של אינטליגנציה מלאכותית מהם אנו נהנים כבר היום הוא אותן אפליקציות שמאפשרות לנו לשפר את איכות הצילומים שלנו, או להפוך אותם בלחיצת כפתור ליצירות אומנות מרהיבות בסגנונות שונים. מה שמתרחש מאחורי הקלעים הוא שמנגנון אינטליגנציה מלאכותית מתוחכם, מנסה לחקות למעשה את אופי הפעולה של מוח אנושי אך במהירות רבה יותר – הוא מנתח את הצילום ואז מצייר אותו מחדש בסגנון שאותו ביקשנו.

על בסיס אותה הטכנולוגיה, בונות חברות כדוגמת גוגל, אפל ומיקרוסופט את הדור הבא של העוזרים הדיגיטליים. בעלי האייפונים מכירים את סירי, סמסונג מפתחת עבור לקוחותיה את Viv, ו"עוזר דיגיטלי" תהפוך בשנים הקרובות לטבעית עבור רבים מאיתנו. עוזרים דיגיטליים אלה מסוגלים להבין שאלות ובקשות בשפה אנושית, ואפילו לנהל שיחה של ממש ולענות על שאלות המשך.

אם לא ניסיתם אותם עדיין, ייתכן בהחלט שתופתעו ממהירות התגובה ורמת הדיוק, שכבר קרובה לזו של אדם המאזין לכם. בטווח השנים הקרובות, צפויות האפליקציות הללו לשנות באופן דרמטי את האופן שבו תפעילו את המכשירים הדיגיטליים שלכם, כולל הסמארטפון. אם זה נראה לכם מוזר לדבר עם המכשיר במקום ללחוץ על כפתורים, נסו להתרגל. עבור הילדים שלכם, זה כבר יהיה מובן מאליו.

בינה מלאכותית. ShutterStock
מערכות אינטליגנציה מלאכותית שגם מסוגלות לבצע מגוון פעולות בכוחות עצמן/ShutterStock

הצעד הבא הוא מערכות אינטליגנציה מלאכותית שלא רק מבינות אתכם, אלא גם מסוגלות לבצע מגוון פעולות בכוחות עצמן. חישבו לדוגמה על תוכנת עריכה גרפית שתוכל להבין הוראה כדוגמת "הסירי בבקשה את הרקע והוסיפי כותרת לצילום".

אותן מטלות טכניות משעממות יהפכו למשהו שאותו המחשב מסוגל לבצע באופן אוטומטי, וכל זה יותיר את המפעיל האנושי פנוי למשימות יצירתיות ומעניינות יותר. ה-AI יעשה עבורנו את "העבודה השחורה". אם נדמה לכם כי מהפכה שכזו עשויה להותיר עשרות אלפים עם מקצוע שהפך למיותר, אתם בהחלט צודקים.

הצ'ט-בוט ישנה את האינטרנט?

פיתוח שעשוי לשנות את הדרך שבה נשתמש באינטרנט הוא הצ'ט-בוט. מדובר באחד המושגים הלוהטים בעולם הדיגיטל, ולמעשה זאת בינה מלאכותית שמאפשרת למשתמשים לבצע משימות כמו ארגון פגישות, ביצוע פעולות בנקאיות, הזמנת אוכל, הקראת חדשות או הזמנת טיסה באמצעות הודעות קצרות. הדחיפה הגדולה הגיעה בשנת 2016 כשבזכות הדחיפה העצומה שמעניקה להם פייסבוק, בעיקר על אפליקציית המסרים המידיים שלה.

מה זה בדיוק צ'ט-בוט? רובנו משתמשים בכמה אפליקציות כדי לתקשר עם אחרים - פייסבוק, וואטסאפ, סנאפצ'ט, קיק, מסנג'ר, וייבר ועוד. יש מאות אפליקציות לצ'אט, ולא פשוט לזכור איך משתמשים בכל אחת ואחת. צ'ט-בוט (Chatbot) הוא סוג של סייען ממוחשב שניתן לשוחח איתו בהתכתבות צ'אט, או במקרה של צ'ט-בוט מתקדם יותר גם בדיבור. השינוי הגדול הוא שהצ'ט-בוט אינו משמש רק לשיחה, אלא יספק לנו שירותי תוכן ומידע מאתרים אחרים, ומאפשר לבצע פעולות שונות.

בינה מלאכותית. ShutterStock
המחשבים שלנו יגיעו למסקנה כי אין להם עוד צורך בנו/ShutterStock

מלחמת קיום או חיי נצח?

השלב הבא באבולוציה של האינטליגנציה המלאכותית הוא זה שמעורר את עיקר הוויכוח. הוא צפוי להתרחש, אומנם, בטווח של עשרים או שלושים שנים מהיום, אך בעבור מומחים בתחום כמעט ודאי לחלוטין שאכן יקרה, ולכן כדאי כבר עכשיו להתחיל ולהתכונן אליו.

מדובר בטכנולוגיה מתקדמת כל כך, שלמעשה לא נוכל להבדיל בינה ובין בן אדם המשוחח עמנו. רמת המורכבות, התחכום והיכולת של מערכות ממוחשבות תדביק את זה של המוח האנושי – ואז תעקוף ותותיר אותו מאחור. מי שצופה בסדרת הטלוויזיה "ווסטוורלד" כבר מבין במה מדובר.

כיצד מהפכה דרמטית שכזו תשנה את חיינו? בצד הפסימי, תוכלו למצוא את אלו המשוכנעים כי התסריט שאותו סרטים כדוגמת "שליחות קטלנית" הציגו בפנינו עומד להתגשם.

המחשבים שלנו יגיעו למסקנה כי אין להם עוד צורך בנו, ואנו נהפוך במקרה הטוב לחיית המחמד שלהם, ובמקרה הרע לטפיל שמוטב להיפטר ממנו. כדי להימנע מחזון אימים שכזה, יש מי שמציע כבר עתה לקבוע חוקים ברורים לשקיפות ורגולציה של מערכות אינטליגנציה מלאכותית, כך שאף אחד לא יפתח בטעות מערכת מסוכנת.

אין ממה לחשוש, בינתיים

בצד האופטימי, נשמעות נבואות שעשויות להישמע מרחיקות לכת. יש כאלו הסבורים כי עידן האינטליגנציה המלאכותית יביא עמו רווחה חסרת תקדים לאנושות, ורוב בני-האדם לא ידרשו כלל לעבוד למחייתם. המחשבים יטפלו בכל מחסור, ואנו נוכל להעסיק את עצמנו בתחביבים או בפיתוח עצמי. וישנם גם כאלו החושבים כי בסופו של דבר נוכל להעתיק את התודעה שלנו בשלמותה אל הענן, ונהפוך למעשה לחלק ממערכת המחשב. כך יזכו בני-אדם בחיי נצח, תוך שהם מוותרים על קיומם הפיזי המיותר.

הדאגנו אתכם? אתם יכולים לנשום. יעבור עוד לא מעט זמן עד שהתחזיות המהפכניות, החיוביות או השליליות, יהפכו למציאות. בינתיים אתם מוזמנים ליהנות מאפליקציות נוחות, מתוחכמות וחכמות יותר, שתורמות כבר עכשיו לאיכות חיינו. אלו יוסיפו להשתפר במהלך השנים הקרובות, ויאפשרו לנו לחיות חיים בריאים וטובים יותר כשהסמארטפון בכיס הופך למועיל מאי-פעם.

וואלה! NEWS בשיתוף פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully