וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה טיפים מעולים לווטסאפ שאתם כנראה לא מכירים

12.12.2016 / 8:14

לעבור מספר טלפון מבלי לגבות בהיסטריה, להסתיר שיחה מהמסך הראשי מבלי למחוק אותה, להציג את הסטטוס ותמונת הפרופיל רק לחברים, לבטל את ההורדה האוטומטית של סרטונים ועוד. זה שאתם משתמשים בווטסאפ כל הזמן לא אומר שאתם מכירים את כל הפיצ'רים שהיא מציעה

צילום מסך

לאפליקציית המסרים הפופולרית, שנרכשה לפני כשנתיים על ידי פייסבוק, יש יותר ממיליארד משתמשים ברחבי העולם. רובנו משתמשים בווטסאפ כדי להתכתב, לאחרונה גם לשוחח בווידאו ולשמור על קשר אבל רק חלקנו מכירים באמת את כל האופציות שמציעה האפליקציה. אם גם אתם רוצים להכיר טוב יותר את ווטסאפ, קבלו שבעה טיפים פחות מוכרים ומאוד שימושיים.

רק חברים יראו את תמונת הפרופיל שלכם

תמונת הפרופיל שלכם באפליקציה זמינה לכל מי שחבר באותן קבוצות כמוכם, אבל אם אתם לא מעוניינים שכולם יוכלו לדעת איך אתם נראים, ניתן להגדיר באפליקציה שאף אחד לא יראה אותה, או רק החברים שלכם, השמורים תחת אנשי הקשר.

כדי לעשות זאת היכנסו לתפריט ההגדרות (לחיצה על שלוש הנקודות באנדרואיד או גלגל השיניים באייפון), לאחר מכן על "חשבון" ואז על "פרטיות". תחת "תמונת פרופיל" - סמנו "אנשי הקשר שלי". במסך הזה תוכלו לשנות את הגדרות הסטטוס שלכם, כך שאף אחד לא יראה אותו או רק החברים שלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי יזכה לראות את תמונת הפרופיל שלכם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסתרת שיחה מהמסך הראשי

אם אתם לא היחידים שמשתמשים בסמארטפון, או שיש לכם התכתבות רגישה שאתם לא רוצים שאחרים ייראו, ניתן להעלים שיחות מהרשימה הכללית, מבלי למחוק אותם. כדי לעשות זאת תצטרכו לארכב את השיחה על ידי לחיצה ארוכה על הצ'ט במסך הראשי ואז לחיצה על אייקון התיבה עם החץ הפונה מטה (בראש הרשימה). השיחה תיעלם מהרשימה הכללית ותוכלו לאתר אותה בחיפוש של שם איש הקשר. אם תרצו להחזיר אותה לרשימה, פשוט חפשו אותה, לחצו עליה ארוכות עד להופעת התפריט ושם בחרו ב"הוצאת הצ'ט מהארכיון".

צליל מיוחד לאיש קשר ספציפי

בדומה לשיחות מאנשי קשר בסמארטפון, גם ווטסאפ מציעה להתאים צליל ספציפי לאנשי קשר מסוימים, כדי שתדעו מי שלח לכם הודעה ולא תיאלצו לרוץ למכשיר. כדי לעשות זאת לחצו ארוכות על איש הקשר, ובתפריט בחרו ב"הצג איש קשר"; במסך שנפתח לחצו על "התראות מותאמות אישית" ושם בחרו איזו התראה אתם רוצים. כדי להגיד לתפריט הזה אפשר גם ללחוץ על תמונת הפרופיל של איש הקשר ועל אייקון ה-i שמופיע בצד שמאל תחת התמונה המוגדלת.

החלפת מספר בקלות

אחד המיתוסים המוכרים בווטסאפ הוא שלא-ניתן להחליף מספר ולשמור את החשבון כפי שהוא. לרוב ממליצים לגבות את כל השיחות באמצעות גוגל דרייב אבל אין שום בעיה להחליף מכשיר בלי כל הבלגן. פשוט כנסו לתפריט ההגדרות, שם לחצו על "חשבון" ולאחר מכן על "שנה מספר". עקבו אחר ההוראות והחליפו מכשיר בקלות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל כך פשוט./מערכת וואלה!, צילום מסך

מי בקבוצה קרא או צפה במה ששלחתם?

רוב משתמשי ווטסאפ חברים גם בקבוצות שונות, מהקבוצה המשפחתית המצומצמת והקבוצה של העבודה והחברים ועד לקבוצות המוניות. כשאתם כותבים הודעה, מפרסמים תמונה או מעלים סרטון בקבוצה, באפליקציית המסרים הפופולרית, אין אינדיקציה מידית המראה מי מחברי הקבוצה ראה את מה שפרסמתם, אבל יש דרך מהירה ואינטואיטיבית להגיע למידע הזה בכמה קליקים.

לחצו לחיצה ארוכה על התמונה או ההודעה שפרסמתם בקבוצה. ברגע שהיא תסומן בפס תכלת יופיע בסרגל למעלה אייקון של האות i עם עיגול סביבו או תפריט נוסף המסומן בשלושה עיגולים זה מעל זה; שם תצטרכו ללחוץ על "פרטים" כדי להגיע לאותו המקום. הלחיצה תוביל אתכם לעמוד עם רשימת האנשים שראו את התרומה שלכם לקבוצה, יחד עם אינדיקציה מתי בדיוק ההודעה נקראה או נצפתה ועל ידי מי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כולם קראו ואף אחד לא הגיב./מערכת וואלה!, צילום מסך

שליחת הודעה לכמה אנשי קשר - ולא בקבוצה

הפיצ'ר הזה הוא המקביל הווטסאפי לשליחת הודעה קבוצתית במייל, תוך הסתרת שמות הנמענים ב-BCC כולנו יודעים איך להקים קבוצה ולצרף אליה את כל המשתמשים הרלוונטיים, אבל יש אפשרות גם לפתוח רשימת תפוצה, בה כל אחד מהחברים יחשוב ששלחתם לו הודעה פרטית.

כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לתפריט ההגדרות ושם בחרו באפשרות "רשימת תפוצה חדשה". בחלון שייפתח הזינו את רשימת החברים שתרצו לשלוח אליהם מסר זהה אך נפרד ובסוף לחצו על הווי העליון ליד המילה "צור". כעת כל הודעה שתכתבו ברשימת התפוצה תישלח לכל הרשומים בה כאילו מדובר בהודעה אישית.

ביטול הורדה אוטומטית של מדיה

למרות שסמארטפונים כיום מצוידים בעשרות גיגות לאחסון, ושירותי ענן שונים מציעים לשמור לנו את התמונות והסרטונים בחינם, רבים מאתנו מגיעים למצב בו מקום האחסון במכשיר שלנו אזל. אחת האשמות העיקריות במצב הזה היא אפליקציית ווטסאפ ובעיקר הקבוצות הרבות שמפציצות אותנו בסרטונים.

אם אתם נוהגים לעבור מדי פעם על תיקיית ההורדות של ווטסאפ ולמחוק את התוכן, תדעו שיש דרך הרבה יותר פשוטה למנוע מאפליקציית המסרים הפופולרית להוריד אוטומטית תמונות סרטונים כבדים.

כדי לבטל את אפשרות ההורדה האוטומטית של תכנים, כנסו להגדרות האפליקציה מתוך האפליקציה (שלוש הנקודות בחלק העליון משמאל באנדרואיד או גלגל השיניים למטה מימין באייפון) ושם לחצו על "שימוש בנתונים". במסך שייפתח תראו שלושה סעיפים תחת "הורדת מדיה אוטומטית": בעת שימוש באינטרנט סלולרי, כשמחובר ל-Wi-Fi ובעת נדידה.

תחת "בעת נדידה" מומלץ לסמן אף סוג מדיה כדי לא לזלול בטעות תקשורת נתונים כשאתם בחו"ל. אם תרצו להפסיק לחלוטין את הורדת התמונות והסרטונים, בשני הסעיפים הראשונים סמנו גם "אף סוג מדיה". כעת תתבקשו ללחוץ על כל סוג מדיה שתגיע אליכם בשיחה פרטית או קבוצתית ולא תורידו את כל התוכן אוטומטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא חבל לבזבז את כל חבילת הגלישה שלכם על סרטונים בווטסאפ?/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully