וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו כמה כסף מקבלים בהיי-טק על גיוס חברים לעבודה

מייקי לוי

8.12.2016 / 8:07

באינטל יכפילו לכם את הבונוס ל-10,000 שקלים אם תגייסו מתכנתות, ב-StartApp ישלחו אתכם לחופשה בחו"ל, בהולה מציעים 7,000 דולרים בונוס על גיוס, גם אם אתם לא עובדים בחברה וזה רק קצה המזלג. חברות ההיי-טק למדו מה הדרך הטובה לגייס עובדים

צילום מסך

(בווידאו: סרטון גיוס של מטריקס, המציג את הגישה הטיפוסית בעולם ההיי-טק)

זה לא סוד שבחברות היי-טק המשכורות גבוהות והמשרדים מפנקים, אבל יש עוד צד שאולי חלקכם לא הכרתם - המאבק המתמיד של חברות היי-טק למשוך עובדים איכותיים. המחסור במהנדסים ומתכנתים בתעשייה רק הולך וגובר ומקשה על החברות לגייס את האנשים האיכותיים ביותר. לשם כך, חברות ההיי-טק משתמשות בעובדים שלהם בתור סוכני משאבי אנוש ומציעות תמריצים כספיים גדולים ולפעמים אפילו בגובה של חצי משכורת (של רובנו, לא משכורת של היי-טק).

בחברת Pyramid Analytics, לדוגמה, נותנים לכל עובד בונוס של 3,000 שקלים אם הוא הצליח לגייס חבר שהשתלב בחברה. לפני כשנה החל לעבוד בחברה, המפתחת מערכות תוכנה מתקדמות לניתוח חכם של מידע בקנה מידע גדול, מארק חורושנסקי בן ה-26, ומאז הוא כבר הספיק לגייס לחברה שישה חברים. "השיטה הזו היא סוג של כור היתוך, ממש כמו בצבא", הוא אומר. "חבר שהבאתי לפה שירת איתי בצבא, הספיק לחזור בתשובה, וכשחיפשו עובדים ישר המלצתי עליו, אני מכיר אותו ויודע שמדובר בבנאדם איכותי, היינו זקוקים בחברה לאנשים טובים וידעתי שהוא מתאים".

חברת Startapp, המתמחה בפרסום במובייל, מציעה סכום של כמה אלפי דולרים על כל גיוס. כדי לוודא שהעובדים המגייסים ינצלו את הכסף בצורה הטובה, לפי תפיסתם, הם מייעדים אותו לחופשה. הבונוסים תלויים בכמות החברים שהעובדים מפנים ובסופו של דבר מתקבלים לעבודה; הסכום עולה בהדרגה עד לחבר השלישי, אז העובד מקבל את הסכום המקסימלי. לדברי שירה הופר, דירקטורית משאבי אנוש בחברה, כ-70 אחוזים מהעובדים גויסו כך. סנדרה גורדנסקי, העובדת בחברה, למשל, גייסה שלושה עובדים והצליחה לממן לעצמה טיול שלם לפיליפינים.

"חלק גדול מהכיף במשרד תלוי באנשים שאתה עובד איתם. במקרה שלי, העונג הוא כפול - גם הבאתי חברים לעבוד איתי וגם כיסיתי את עלות הירח דבש שלי", היא אמרה בחיוך.

אינטל היא המעסיקה הפרטית הגדולה ביותר במשק הישראלי; חברת השבבים מעסיקה 10,000 עובדים באופן ישיר וכ-30 אלף במעגלים נוספים. באינטל גודל הבונוס משתנה בהתאם לתפקיד והדרגה של העובדים המגויסים. הבונוס נע בין מאות שקלים עד לכ-5,000 שקלים. השיטה הזאת של חבר מביא חבר היא שיטת הגיוס המועדפת על ההנהלה ומהווה את המקור לרוב הגיוסים בחברה. באינטל אף יכפילו את הסכומים האלו לעובדים שיביאו לגיוס עובדות, כלומר הבונוס יכול להגיע עד ל-10,000 שקלים לגיוס של נשים.

צעירים עובדים מול מחשב. ShutterStock
הנה, פה אני טס לתאילנד על חשבונכם./ShutterStock

indeni, ספקית פתרונות תוכנה לאיתור תקלות במערכות IT מורכבות, מחלקת בונוסים בשווי 1,500 דולרים לעובד חברה שמגייס חבר, שנשאר בחברה לפחות 3 חודשים. ברוב המקרים המתנה תהיה Xbox וסמארטפון.

Hola, מפתחת ה-VPN הפופולרי, מציעה בונוס של 7,000 דולרים עבור גיוס מוצלח של מפתחי JavaScript. כל אדם בעולם רשאי לשלוח להם מועמדים, הם יסננו וינסו לגייס, במידה ויצליחו לגייס עובד שיישאר בחברה 3 חודשים, מי שהפנה את המועמד יקבל את הבונוס המכובד (אתם לא חייבים לעבוד בחברה כדי להציע מועמדים). הבונוס תקף גם לעובדי החברה שמוזמנים להביא חברים בתחומים שונים מלבד פיתוח ואף במקרים אלו הם מתוגמלים בסכום שנע בין אלף ל-4,000 דולרים, בהתאם לתפקיד.

Workey - סטארט-אפ המשדך בין מחפשי עבודה למעסיקים בהיי טק – מעניק עד 15,000 דולרים לכל אדם בארץ שימליץ לחבריו על עבודה דרך הפלטפורמה. במידה והמועמד יעבור את הליכי הגיוס ויצטרף לחברה שבחר, יקבל הממליץ 1,500 דולרים, והמועמד 500 דולרים. הקמפיין מוגבל לסכום של עד 15,000 דולרים לאדם, ויהיה פתוח לציבור הרחב במהלך ארבעת החודשים הקרובים

ב-LiveU, ענקית פתרונות שידור וידאו חי מבוססי IP ופתרונות שידור לניהול והפצה של תכני וידאו, עובד בחברה שיפנה מועמד שהתקבל למשרה "חמה", יקבל סכום של 7,000 שקלים. במידה והוא יגייס חבר למשרה רגילה, העובד המפנה יקבל סכום של 5,000 שקלים.

ב-Vonage, ספקית מובילה של שירותי תקשורת מבוססי ענן, מעניקים בונוס של 5,000 דולרים לעובד חברה שמגייס חבר. בנוסף, מצ'פרים את העובדים שמעודדים אנשים להגיש אליהם קורות חיים בשוברים לארוחת בוקר או שובר בשווי 500 שקלים תלוי אופן הפעילות.

אינוביד, העוסקת בפרסום וידאו באינטרנט, מציעה בונוס בסך 1,500 דולרים לכל עובד שיפנה חבר, שבסופו של דבר יתקבל למשרה.

סייבריזן, העוסקת בזיהוי מתקפות סייבר בעיצומן ובהדיפתן בזמן אמת, מציעה לעובדים המגייסים חברים טיסות לאירופה להופעות של אמנים, טיסות לליגת האלופות ולטורנירים בינלאומיים של ספורט, חבילות סקי באירופה, רחפנים, אייפונים, מחשבים ומערכות סאונד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדי StartApp חוגגים את הבונוס./מערכת וואלה!, צילום מסך

eBay, זירת המסחר המקוונת הגדולה בעולם, מפעילה בישראל מרכזי פיתוח ומציעה 4,000 שקלים לעובד שיפנה חבר שיתקבל למשרה ו-1,000 שקלים לעובד שיפנה חבר שיתקבל למשרת סטודנט.

בחברת הננו-טכנולוגיה הבינלאומית Applied Materials, העוסקת בפיתוח וייצור של ציוד מתקדם לבקרת תהליך ייצור שבבים, מעניקים 1,000 דולרים לעובד שמגייס חבר המתקבל לעבודה בחברה. כיום מגייסת החברה כ-40 אחוזים מעובדיה החדשים בדרך זו.

בנס טכנולוגיות, העוסקת בפתרונות ושירותים בתחום טכנולוגיות המידע, מגייסים יותר מ-50 אחוזים מהעובדים באמצעות חבר מביא חבר. הבונוסים נעים מ-500 שקלים ועד 7,000 שקלים, בהתאם לסוג המשרה והאתגר שבגיוס עבורה. לכל עובד מתאפשרת בחירה בין תגמול כספי לתגמול שווה ערך במתנות (IROBOT, סמארטפונים, פעילות ספורט אקסטרים ועוד). בנוסף לתגמול הישיר, עבור כל חבר, עובד שמגייס שלושה עובדים אחרים, שנקלטו בהצלחה, זכאי לתגמול נוסף - חופשה זוגית בחו"ל.

חברת הסטארט-אפ Simplee, המתמחה בטכנולוגיה פיננסית (פינטק) לשירותי בריאות ועוזרת לחולים להחזיר את השליטה על ההוצאות הרפואיות שלהם, מציעה את חופשת החלומות בתמורה לחבר מביא חבר. העובד זכרי לבחור בין חופשה בזנזיבר, שופינג ותרבות באירופה, ליגת האלופות באירופה או חופשת סנובורד באלפים. במידה והעובד אינו מעוניין בחופשה, הוא יקבל בונוס של 3,000 דולרים.

מטריקס, המובילה בתחום פתרונות טכנולוגיים לחברות, ארגונים וסטארטאפים בישראל, מגייסת עובדים חדשים בתחומי הטכנולוגיה ומערכות המידע. במסגרת המהלך לעידוד גיוסים השיקה מטריקס אתר אינטרנט חדש למועמדים והעובדים שיגייסו את חבריהם יזכו בחבילות נופש זוגיות של שבוע בתאילנד ועוד סופי שבוע בארץ ובעולם.

חברת "תים" מציעה סוף-שבוע זוגי מפנק במלונות בוטיק יוקרתיים בשווי 4,500 שקלים או בונוס של 3,000 שקלים למשרה רגילה ו- 4,000 שקלים למשרת זהב.

בקבוצת אמן, עובד חברה מתוגמל בסכום שיכול להגיע עד ל-10,000 שקלים על כל גיוס מוצלח במסגרת מבצע "חבר מביא חבר". עובדי הקבוצה מקבלים עדכונים שוטפים לגבי משרות חמות לאיוש, עליהן ניתן לקבל תגמול. לרשות העובדים קיימת מערכת קלה וידידותית לשליחת קורות חיים והמלצות על חברים שפיתחה הקבוצה והותאמה לצרכי העובדים וצוות הגיוס.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • היי טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully