וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעצועים האלה מוסרים מהמדפים כי הם ריגלו אחרי ילדים

אילן גלר

9.12.2016 / 8:04

הבובות מסוגלות להגיב לפקודות קוליות, אולם לא מותקן בתוכן מחשב חזק מספיק על מנת לפרש את ההוראות הללו, ועל כן מועברת השיחה דרך האינטרנט למערכת עיבוד נתונים מרכזית בשרתי החברה, שמרשה לעצמה לעשות בהקלטות האלה ככל העולה על רוחה

צילום מסך

המועצה ההולנדית לצרכנות הודיעה כי היא אוסרת על מכירתם של שני צעצועים מדברים מתוצרת חברת ג'נסיס האמריקנית. שני הצעצועים - בובת ילדה בשם My Friend Cayla ורובוט מהלך בשם i-Que, חשודים כי ריגלו אחרי הילדים והעבירו את כל המתרחש בחדרם ישירות לחברה המייצרת, השומרת לעצמה את הזכות לעשות במידע כמעט כל שימוש שהיא רואה לנכון.

יסוד הטענה הוא באופן שבו הצעצועים מפרשים את קולם של הילדים. הבובות מסוגלות להגיב לפקודות קוליות, אולם לא מותקן בתוכן מחשב חזק מספיק על מנת לפרש את ההוראות הללו, ועל כן מועברת השיחה דרך האינטרנט למערכת עיבוד נתונים מרכזית. תהליך זהה מתרחש בעת שיחה עם סירי, לדוגמה (שבמקרה עושה שימוש בדיוק באותה הטכנולוגיה על מנת להבין מה אתם אומרים), אך סירי אינה מקליטה כל מילה הנאמרת בסביבתה, ובוודאי לא מוצבת בדרך כלל בחדרי ילדים.

לטענת הרשויות ההולנדיות, להורים לא נמסר בשום שלב כי הקלטות ילדיהם מועברות למעשה לצד שלישי, וכמו כן לא ברור האם הן נמחקות או לא. באופן תיאורטי, ובהתאם לחוזה השימוש בצעצוע, היצרנית יכולה לדוגמה למכור מידע אודות הרגלי הילדים למפרסמים. בעקבות הגילוי נמתחה ביקורת רבה על המוצר גם בארה"ב, וחנויות הצעצועים הגדולות במדינה בחרו מיוזמתן להסיר את הבובות המרגלות מהמדפים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully