וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו של שעון פבל - קמפיין מימון ההמון המצליח בהיסטוריה

אילן גלר

13.12.2016 / 8:36

נכסי החברה נמכרו ל-FitBit תמורת 40 מיליון דולרים, סכום שלפי הדיווחים אף לא יספיק לכסות את חובותיה. רבים רואים בסופה של פבל סימן ראשון לקריסתו של שוק השעונים החכמים כולו

צילום מסך

חמש שנים לאחר שפרצה לתודעת חובבי הטכנולוגיה והגאדג'טים, בקמפיין הקיקסטרטר המצליח ביותר בתולדות האתר עד היום, מודיעה חברת פבל, יצרנית אחד השעונים החכמים הראשונים בשוק, על סגירתה. מערכת ההפעלה הייחודית אותה פיתחה החברה נמכרה ליצרנית רצועות הכושר FitBit, אולם זו לא תוסיף לפתח ולשווק את קו השעונים המקורי של פבל - האנדרדוג שכולם אהבו.

תחילת סיפורה של פבל, כאמור, בקמפיין מימון המונים שצבר סכום עתק של יותר מעשרה מיליון דולרים (כיום העמוד סגור על יותר מ-20 מיליון דולרים). הרוכשים הראשונים זכו להתנסות בשעון חכם המצויד במסך "דיו אלקטרונית", המסוגל לפעול במשך ימים ואף שבועות בין טעינה לטעינה. לאורך השנים הציגה פבל דגמים מתקדמים יותר של השעון, הכוללים מארזי מתכת ומסכים צבעוניים, אך נותרה נאמנה לחזון המקורי - שעון חכם זול יחסית ובעל חיי סוללה ארוכים במיוחד.

המוצרים הללו זכו בדרך כלל לביקורות חיוביות וצברו קהילה נאמנה של מעריצים, אולם גם גיוסים נוספים של עשרות מיליונים לא הצילו את פבל. נכסי החברה נמכרו ל-FitBit תמורת 40 מיליון דולרים, סכום שלפי הדיווחים אף לא יספיק לכסות את חובותיה. היות שגם המתחרים, כדוגמת שעןן אפל, לא ממש כבשו את השוק, רבים רואים בסופה של פבל סימן ראשון לקריסתו של שוק השעונים החכמים כולו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

שעון פבל. צילום מסך
שעון פבל - האנדרדוג שכולם אהבו./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שעון פבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully