וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את פיודור - הרובו-נאוט הרוסי שיסייע בתחנת החלל ויבנה על הירח

אילן גלר

11.12.2016 / 10:10

השימוש ברובוטים לצורך ביצוע מטלות אלו יוזיל את מחירן של משימות החלל, יהפוך אותן לבטוחות יותר לבני-אדם ויאפשר לקוסמונאוטים בשר-ודם לעסוק זמן ארוך יותר בניסויים עדינים במקום במטלות הרכבה והנדסה

ספק 500

סוכנות החלל הרוסית חשפה לראשונה לעיני התקשורת את פיודור, רובוט מתקדם המפותח על ידי המדינה בהוראתו הישירה של הנשיא, ולדימיר פוטין, על מנת שיוכל לשמש במשימות חלל עתידיות. בקרמלין מקווים כי פיודור ישוגר לתחנת החלל הבין-לאומית בעוד חמש שנים, ובעוד 15 שנים יסייע בהקמתו של בסיס על הירח.

אלכסנדר גרבנשיקוב, מנהל מעבדת מחקר הרובוטיקה הרוסית TSNIImash, מסביר כי כל שעת עבודה של קוסמונאוט (המקבילה הרוסית לאסטרונאוט) בחלל עשויה לעלות בין 2-4 מיליון דולרים. השימוש ברובוטים לצורך ביצוע מטלות אלו יוזיל את מחירן של משימות החלל, יהפוך אותן לבטוחות יותר לבני-אדם ויאפשר לקוסמונאוטים בשר-ודם לעסוק זמן ארוך יותר בניסויים עדינים במקום במטלות הרכבה והנדסה.

"במשימות חלל ובכוכבים אחרים, קוסמונאוטים יסתמכו באופן משמעותי על רובוטים", טוענים בסוכנות החלל הרוסית. "יכולותיהם זהות לאלו של בני-אדם, אם הם לא מתעלים עליהם". בסרטון ההדגמה ניתן לראות את פיודור מרים משקולות, לוחץ יד ואף נוהג ברכב, אם כי לא ברור כיצד יכולות אלו אמורות להועיל לו במשימות החלל עבורן הוא מתוכנן.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרים משקולות. פיודור./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב בחלל./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully