וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Lego Harry Potter Collection - בסרט הזה כבר היינו. ביקורת

אילן גלר

11.12.2016 / 13:30

אם עוד לא שיחקתם בעבר בסדרת משחקי הארי פוטר בלגו, אולי תאהבו את המארז הזה אבל הוא לא באמת מחדש משהו מהמשחקים שיצאו לפני כמה שנים, ואפילו חלק מהבאגים נותרו

צילום מסך

בתזמון מושלם (ולא-מקרי בהחלט), עם צאתו של סרט קולנוע חדש לגמרי מעולם "הארי פוטר" לאקרנים, מגיע גם החידוש למשחקי הלגו הקלאסיים של הסדרה. אלו יצאו לפלייסטיישן 3 לפני יותר משש שנים, וכעת נשלפו מהבוידעם וזכו לשדרוג גראפי לכבוד הפצתם המחודשת לפלייסטיישן 4. שינויים דרמטיים לא תמצאו כאן, ולכן לא מדובר במוצר רלוונטי מאוד לאלו שכבר שיחקו במשחקים הללו בגרסתם המקורית, אך אם פספסתם אותם אז, שווה בהחלט לנסות אותם שוב היום - במיוחד אם גם הילדים בקטע של גיימינג.

משחק הארי פוטר לגו. צילום מסך
הומור ילדותי./צילום מסך

כל מה שכבר הכרתם - רק בלגו

מהדורת האוסף מורכבת משני משחקים נפרדים: הראשון - "הארי פוטר, שנים 1-4" - מקביל לארבעת הספרים והסרטים הראשונים בסדרה ומלווה את הארי בימיו הראשונים בבית הספר לקוסמות הוגוורטס, המפגשים עם הדמויות שילוו אותו לאורך ההרפתקה, ותחושת הפליאה שלו מכל המצאה או שיקוי אותם הוא מגלה. המשחק השני - "הארי פוטר, שנים 5-7" - מקביל לשלושת הספרים והסרטים המאוחרים יותר, ובדומה אליהם מאמץ אווירה יותר אפלה ואלימה, למרות שהטון הכללי נותר משעשע למדי.

במשחקי לגו המודרניים, כמו אלו המבוססים על ספרי הקומיקס של מארוול או DC, קאסט הדמויות המגוון כולל דיבוב מלא והעלילה עשויה להיות פתלתלה ומרתקת לא פחות משל חומרי המקור. משחקי הארי פוטר, לעומת זאת, משתייכים לדור הקודם, ואף דמות בו אינה מדברת. זה אומר שעיקר הסיפור נשען על הומור סלפסטיק ובדיחות מטופשות וילדותיות. בעוד שמעריצי הארי פוטר יאהבו כנראה את קטעי המעבר הלא-רציניים הללו, שחקנים שכבר התנסו במשחקי לגו מתוחכמים יותר עלולים להתאכזב.

המשחקים עצמם עשויים בסגנון המוכר של פאזלים, אקשן וסיור חופשי בעולם, אם כי בשל המגבלות הטכניות עמם נאלצו המפתחים להתמודד לפני שש שנים, השלבים הרבה פחות גדולים ודינמיים מאשר במשחקי לגו חדשים יותר. למרבה המזל, חומר המקור כמעט ומתגבר על כך, עם הזדמנויות חד-פעמיות לסייר במסדרונות הוגוורטס, לקחת חלק ישיר בכמה מהאירועים הבלתי נשכחים מהספרים, ולשלוט בדמויות האהובות. גרסת הפלייסטיישן 4 מציעה, כמובן, גרפיקה משודרגת באופן משמעותי, אנימציות חלקות ומרשימות יותר, ובעיקר אפקטים מרהיבים של תאורה ופיצוצים, המתרחשים בעת הטלת כישופים שונים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממתק למעריצי סדרת הספרים אבל לא מעבר./מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מרגש אבל עדיין קסום

פרט לחיבור בין שני המשחקים, שיצאו במקור בנפרד, המהדורה החדשה אינה מציעה תוספות תוכן משמעותיות. מאכזב לגלות כי כמה מהקטעים הפחות מוצלחים של המשחק נותרו כפי שהם, ושחקנים מדווחים אפילו על תקלות ובאגים שלא תוקנו במעבר לקונסולה החדשה. אולי החידוש היחיד ששווה להתעכב עליו הוא השימוש ברמקול המובנה של שלט הפלייסטיישן. רוב המפתחים פשוט מתעלמים מקיומו, אך כאן תגלו אפקטים שונים הבוקעים ממנו במהלך המשחק, ומוסיפים לו אלמנט חדש ומפתיע, גם אם גימיקי לעתים.

הדרך הטובה ביותר לשחק בלגו הארי פוטר היא כמובן ביחד, תוך שימוש במצב המסך המפוצל הגאוני של הסדרה. אם יש לכם שותף להרפתקה (זה בהחלט יכול להיות גם ילד או אח - והמשחקים פשוטים מספיק כדי שילד בן שלוש עם מעט סבלנות והדרכה יוכל להסתדר איתם בקלות) זו יכולה להיות עסקה מוצלחת, במיוחד אם אתם מחובבי מותג הארי פוטר ומתגעגעים לדמותו של הקוסם הממושקף הצעיר.

זכרו רק שלא מדובר באמת במשחק שפותח במיוחד עבור הפלייסטיישן 4, וכדאי להנמיך ציפיות אם כבר שיחקתם במשחקי לגו חדשים יותר. העולם הקסום של הארי פוטר לא מצליח לפצות לחלוטין על העובדה שהסטנדרטים בשוק השתנו מאז 2010. אפשר לקוות, כמובן, שהצלחתו של החידוש הזה תוביל לפיתוח משחקים חדשים לגמרי, אולי כאלו המבוססים על סדרת "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" החדשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפילו חלק מהבאגים נשארו./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully