וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לפקקים: פרויקט האוטובוס העילי השאפתני של סין ננטש

אילן גלר

12.12.2016 / 9:03

התהילה ברשת לא הצליחה להשאיר בחיים את כלי התחבורה, שגרם לכולנו לחלום על עולם בלי פקקים, אבל כנראה שלא עמד אפילו בתקנים הלא-מחמירים של סין. העובדים פוטרו לפני חודשים וכל העסק צובר אבק מאז נגמר הכסף

צילום מסך

זוכרים את האוטובוס הסיני העילי המרשים שסחף את הרשת וגרם לכולנו לפנטז על נסיעה חלקה מעל איילון בבוקר? כלי הרכב הייחודי היה אמור לחולל מהפכה בתחום התחבורה הציבורית ולאפשר לנוסעים לעקוף בקלילות פקקי תנועה על ידי נסיעה מעליהם אך כנראה שתהילה ויראלית היא בכל זאת לא מודל עסקי מוצלח במיוחד, שכן לפי הדיווחים מסין הפרויקט ננטש, האבטיפוס הראשוני (שלא בטוח שפעיל) אותו הספיקו היזמים לבנות צובר אבק על מסלול הניסויים.

החברה שאמורה הייתה לפתח את אוטובוס ה-TEB ולשווק אותו נמצאת לדברי עיתונאים שחקרו את הנושא בסוג של פשיטת רגל: מקור המימון העיקרי שלה, קרן השקעות מקומית, חדלה להעביר לה את התקציב הנדרש לצורך פעולתה, ורוב העובדים - שהיו ממילא קבלנים תחת חוזה זמני - פוטרו כבר לפני כמה חודשים. למרות שיזם הפרויקט, סונג יו-זוהו, טען בפני התקשורת כי הוא משוכנע שיצליח לגייס משקיעים חדשים, הסיכויים לכך בשלב זה נראים נמוכים למדי.

אלו חדשות רעות עבור חובבי חידושים תחבורתיים, אך הסובלים העיקריים מהכישלון יהיה כנראה תושבי העיר קינהוגדאו, שמחצית מאחד מהכבישים המרכזיים בה הופקע לצורך אתר הניסויים של האוטובוס. החברה כנראה אינה מסוגלת אפילו לפנות את הציוד שהתקינה באתר זה, ובינתיים נאלצים התושבים להסתפק במחצית מכמות הנתיבים המקורית בכביש, בעוד שחציו השני תפוס על ידי מסלול הניסוי חסר התועלת.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

כך זה היה אמור לעבוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully