וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי יהודי פיתח בוט שמאתר פרופילים אנטישמיים חבויים בטוויטר

אילן גלר

13.12.2016 / 7:13

כשהבוט מזהה פוסט אנטישמי חדש הוא מיד מגיב לו: "שימו לב, חשבון זה שייך לגזען שמנסה להתחזות ליהודים על מנת להשמיץ אותם". השיטה הזו פשוטה אבל התגלתה כיעילה במיוחד בסתימת פיות של אנטישמים

צילום מסך

יאיר רוזנברג הוא עיתונאי יהודי המתגורר בארה"ב, והפך בעל כורחו לאחד מסמלי המאבק באנטישמיות המתעוררת. חשבון הטוויטר שלו, לפי נתוני הליגה נגד השמצה, הוא אחת המטרות הבולטות ברשת עבור מטרידנים למיניהם, חלקם אף מנסים להתחזות אליו ולהפיץ בשמו מסרים גזעניים. לאחרונה הוא החליט להשיב מלחמה.

יאיר חבר למתכנת ניל צ'נדרה, ושניהם העלו לאוויר את מכסח המתחזים (Imposter Buster) - בוט טוויטר שתפקידו להטריל בחזרה חשבונות שמנסים להפיץ מסרים אנטישמיים. כשהבוט מזהה פוסט אנטישמי חדש הוא מיד מגיב לו: "שימו לב, חשבון זה שייך לגזען שמנסה להתחזות ליהודים על מנת להשמיץ אותם".

השיטה הזו פשוטה אך נתגלתה כאפקטיבית מאוד. מאז שהבוט עלה לאוויר, חצי מהחשבונות אחריהם עקב חדלו מלתפקד, ואחד אף נחסם על ידי טוויטר עצמה. "לאחר בחירתו של טראמפ, גורמים נתעבים בחברה חושבים שהם מנצחים", הסביר רוזנברג. "עבורי, הדרך הטובה ביותר להגיב לאנשים כאלו במדיה החברתית היא למצוא דרכים שמבהירות להם שהם נותרו מיעוט קולני ולא יותר".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully