וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשם המדע: למה התוכי הזה מרכיב משקפי שמש?

אילן גלר

14.12.2016 / 7:00

חיישני לייזר מדויקים שימשו למדידת תנועת האוויר סביב כנפיו של אובי התוכי, אך מחשש שכלי המדידה יגרמו נזק לעיניו של הנסיין, תוכננו ויוצרו במדפסת תלת-ממד במיוחד עבורו משקפי שמש כתומים שהגנו עליו

צילום מסך

למרות שהמחקר הטכנולוגי בתחום מתקדם בקצב אדיר, רובוטים מעופפים עדיין אינם מתקרבים לרמת היעילות, התמרון והשליטה שאותה מפגינות ציפורים. אבולוציה של מיליוני שנים הפכה אותן למכונות תעופה כמעט מושלמות, ולאורך השנים מנסים המדענים ללמוד את כל מה שאפשר על האופן בו הן מנופפות בכנפיהן, והכוחות הפיזיקליים שמשפיעים עליהן.

בניסוי שנערך לאחרונה על ידי חוקרים אמריקנים, חיישני לייזר מדויקים שימשו למדידת תנועת האוויר סביב כנפיו של תוכי. הבעיה בניסוי הייתה שאותם חיישנים היו עלולים לגרום נזק לעיניו של אובי, התוכי הנסיין, ולכן תוכננו במיוחד בעבורו משקפי שמש כתומים שהגנו עליו במהלך המדידה. בצילומים נראה שהוא מרוצה למדי מהסידור, ואכן לדברי החוקרים לא נגרם לו שום נזק.

מאחר ומשקפי שמש לתוכים אינם בדיוק מוצר נפוץ בחנויות, נדרשו החוקרים להרכיב אותם בעצמם מחלקים שונים, שהודפסו באמצעות מדפסת תלת-ממד. החדשות הרעות הן שבסוף הניסוי השתכנעו החוקרים כי המודלים המתמטיים הקיימים, שאמורים להסביר כיצד ציפורים עפות, רחוקים מלהיות מדויקים ושאנחנו רחוקים מאוד מהבנת הטבע.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

תוכי עם משקפי שמש. צילום מסך
אובי, אתה התקווה האחרונה שלנו./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מדע
  • תוכי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully