וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון התקנים רוצים לשנות את סדר המקשים במקלדת - כך היא תיראה?

13.12.2016 / 12:23

"מטרת התקן היא לתת למשתמשים גישה נוחה לכל התווים הנחוצים לכתיבה בשפה העברית", נכתב במסמך הרשמי של מכון התקנים הישראלי. כי אחרי השינוי אף אחד לא יתבלבל יותר, נכון?

מקלדת. ShutterStock
מבולבלים? גם אנחנו. מהשינוי, הכוונה./ShutterStock

אם זה לא מקולקל, אל תתקנו את זה - מכירים את הפתגם הזה? אז מתברר שמכון התקנים הישראלי חושב שמשהו לא בסדר במקלדות שלנו כיום ושינוי סדר המקשים יביא לשיפור חיינו בצורה ניכרת.

"מטרת התקן היא לתת למשתמשים גישה נוחה לכל התווים הנחוצים לכתיבה בשפה העברית: אותיות האלף-בית, סימני הניקוד, סימני הפיסוק", נכתב במסמך של המכון. לפי הצעת מכון התקנים, חלק מהמקשים במקלדת העברית ישנו מיקום כך שלא יהיו יותר כמה סימני פיסוק על אותו המקש. אחרי השינוי, למשל, האותיות "ו" ו-"ן" לא יהיו סמוכות יותר והאות "ץ" תמוקם משמאל למקש הספרה 1.

לפי מכון התקנים, הבעייתיות במקלדות כיום היא "שחלק ממקשי סימני הפיסוק (נקודה, פסיק, מרכה ולוכסן) היו תלויים בשפה שכותבים בה (אנגלית או עברית) - דבר המפריע למשתמש לפתח מיומנות הקלדה". כלומר, הפסיק משנה מיקום בהתאם לשפת ההקלדה ולכן יש למקם אותו במקום קבוע. "במקלדת עם המיפוי המשופר, בוטלה הכפילות במקשי הפיסוק האלה, לפי עקרון המיפוי הישיר: כל סימן פיסוק יופעל על ידי מקש אחד בלבד, שפעולתו אינה תלויה במצב המקלדת".

במכון מכירים בבלבול שייצור השינוי: "עבור רוב המשתמשים במקלדת עברית-לטינית, כל שינוי בארגון המקלדת המקובלת הוא בעייתי", נכתב במסמך הרשמי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיצוב למקלדת החדשה שמציע מכון התקנים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully