וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע לפני: כרום יוצא לאוויר העולם, DOOM מטריף את הגיימרים

יריב ענבר

15.12.2016 / 9:21

הדפדפן של גוגל חוגג 8 שנים בדרכו לכבוש את האינטרנט, המשחק שהרים את הרף של הגרפיקה ומינוני האלימות מציין 23 שנים וגם: יומולדת לממציא הקומודור וליוצרת שפת התכנות ההיסטורית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בן 23. המשחק DOOM./מערכת וואלה!, צילום מסך

9 בדצמבר 1909: לידתה של ממציאת שפת הקובול

גרייס מוראי הופר נולדה בניו-יורק והייתה לאשה הראשונה שעבדה על מחשב כחלק מתפקידה כאדמירלית-משנה בצי השישי. הופר פיתחה את שפת הקובול (COBOL) וכן את המהדר הראשון: קומפיילר A-0. היא הלכה לעולמה בינואר 1992 והצי השישי החליט לקרוא לספינה על שמה בשנת 1997.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרייס מוראי הופר./מערכת וואלה!, צילום מסך

10 בדצמבר 1993: השקת המשחק שעשה היסטוריה

חברת ID Software משיקה את משחק הווידאו DOOM. המשחק הפך לאחד מן המשפיעים ביותר בתעשיית משחקי הווידאו בזכות רמת האלימות הגבוהה, רמת הגרפיקה המצוינת שהציגה לראשונה תמונות ותיאורים גרפיים שנויים במחלוקת. כל זה לא מנע ממנו להפוך למשחק פופולרי מאוד באותן שנים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

11 בדצמבר 2008: גוגל כרום יוצא לעולם

גוגל משיקה את הדפדפן החדש של החברה – כרום, במטרה להתחרות במיקרוסופט ששלטה עד אותה עת ביד רמה בעולם הדפדפנים עם האקספלורר. כרום קל המשקל הופך עד מהרה לדפדפן מספר 3 ברמת הפופולריות בעולם בעיקר בשל המהירות והקלות בה הציג דפי אינטרנט. נכון להיום, לפי נתונים שונים, הוא כבר נחשב לדפדפן הפופולרי בעולם.

12 בדצמבר 1927: נולד ממציא ה"ג'וק" ומייסד אינטל

רוברט נורטון נויס נולד באיווה שבארה"ב. נויס מפתח את המעגל המשולב הראשון (הג'וק) בשנת 1958 בחברת פיירצ'יילד. פיתוח ה"ג'וק" יאיץ קדימה את תעשיית המחשבים בהמשך. בשנת 1968 מקים נויס את אינטל ביחד עם גורדון מור שהגה את חוק מור. נויס נפטר ב-3 ביוני 1990.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוברט נורטון נויס./מערכת וואלה!, צילום מסך

13 בדצמבר 1928: נולד ממציא הקומודור

ג'ק טרמל נולד בפולין. טרמל, יהודי ניצול שואה, מקים את חברת קומודור בשנת 1954 והופך להיות אחד מיצרני המחשבים המובילים בעולם בשנות השמונים. המחשב המוכר ביותר יציר כפיו הוא כמובן הקומודור 64 שיוצר במעל 16 מיליון יחידות. מחשב הקומודור היום מוצב במוזיאון לתולדות המחשב בישראל. טרמל נפטר ב-8 באפריל 2012.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קומודור 64./מערכת וואלה!, צילום מסך

14 בדצמבר 1990: הפצת Keen הראשון

משחק המחשב Commander Keen מופץ לראשונה ובהמשך הופך לסדרת משחקים פופולרית ביותר למחשבים הביתיים. המשחק נוצר על ידי ID Software והיה לאחד ממשחקי השיתוף (ShareWare) הראשונים. במשחק מככב קין שתפקידו לחפש יהלומים בצבעים שונים, הוא נע במבוך, מנתר, עולה, קופץ ויורה.

יריב ענבר הוא מייסד המוזיאון לתולדות המחשב בישראל, מנכ"ל מכללת מדיאטק ג'ון ברייס, חוקר ומרצה בנושא מחשוב וטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully