וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני אקספריה XZ: המסך והמצלמה מעולים אבל הוא לא משתלם. ביקורת

מייקי לוי

15.12.2016 / 8:11

אם נדמה לכם שכבר ראיתם את המכשיר הזה בעבר, אתם לא טועים - סוני ממשיכה לייצר מכשירים בעיצוב מלבני כמעט זהה. אמנם המצלמה, המסך והממשק מעולים אבל לתחושתנו חסכו עלינו באיכות השמע, בזיכרון ה-RAM ובאיכות המעטפת. בסכום שדורשים עליו, ציפינו ליותר

צלמים זמניים מורשים

למרות ההכרזות של סוני כי החברה לא תשיק שני מכשירי דגל בשנה, נראה שעדיין קשה להיגמל מההרגל. בחודש יולי הגיע אלינו אקספריה X Preformance ושלושה חודשים אחר כך נוחת בארץ אקספריה XZ- מכשיר הדגל החדש עליו הכריזה סוני בחודש ספטמבר במסגרת תערוכת האלקטרוניקה IFA בברלין. זו תקופה משונה עבור סוני ונראה שהיא לא מצליחה כל כך למצוא את עצמה בזמן שהיא רושמת ירידות משמעותיות במכירות של המכשירים. בעבר היו שמועות כי היא עתידה למכור או לסגור את חטיבת המובייל שלה, אך השמועות הופרכו על ידה לאחר מכן. קיבלנו לבדיקה את ה-XZ, ובדקנו האם בתקופה כה קצרה הצליחו סוני לחדש.

עיצוב

בשתי מילים: עסקים כרגיל. נראה שהמעצב הראשי בסוני כל-כך מרוצה מהעיצוב המלבני הקבוע של סדרת מכשירי אקספריה שהוא המשיך עם אותו הקו בדיוק גם הפעם. המראה של ה-XZ גם מאוד מלבני, אפילו יותר מה-X performance, שם הקצוות עוגלו ושויפו. כמעט כל מי שיראה את המכשיר בפעם הראשונה יתהה, " מה זאת הלבנה הזו?". אבל זה לא אומר שהפונקציונליות של העיצוב נפגמה והמכשיר מרגיש מאוד נוח ביד, ובעיקר יציב ומהודק. לצערנו, המסגרת לא מתכתית אלא מפלסטיק, אבל היא לא מרגישה זולה, וגב המכשיר עשוי מאלומיניום. העיצוב הקדמי נשאר כמעט זהה לרבות הרמקולים הסטריאופוניים הממוקמים בקצוות המכשיר. זכוכית 2.5D עוטפת את המסך ומשתלבת במסגרת ובצדו הימני של ה-XZ תמצאו את כפתור הכיבוי המשולב ביחד עם קורא טביעות אצבע, כפתור ווליום וגם כפתור צילום ייעודי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה מכשיר לא רע, אבל לא שווה 3,290 שקלים./מערכת וואלה!, צילום מסך

מסך

בסוני מיהרו להכריז בשנה שעברה על מסך ברזולוציית 4K אך נראה כי זה היה גימיק בלבד, שלא הלהיב את הלקוחות. לראייה, המסך של ה-XZ הוא ברזולוציית Full HD בלבד, ולמען האמת, צריך להודות שלא צריך יותר מזה במסך בגודל 5.2 אינץ'. למסך פאנל מסוג IPS LCD - סוג הפאנל הנפוץ ביותר בסמארטפונים, למרות שקיימים הבדלים מהותיים בגוונים שהם מציגים במכשירים השונים. לזכות סוני ייאמר שהם יודעים להוציא את היכולות האמיתיות של הפאנל הזה. המסך מציג צבעים נעימים ואמיתיים בחדות גבוהה - אולי המסך הטוב ביותר שניתן למצוא כיום בסמארטפון. נכון, לגלקסי S7 יש פאנל מסוג Super Amoled אך שם הצבעים הרבה יותר עזים ופחות מדויקים מאשר ב-XZ. המסך הוא ללא ספק אחד הפיצ'רים המשובחים במכשיר.

ביצועים

המכשיר מצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 820 המתקדמת (אך לא הכי עדכנית) של קוולקום. המעבד מהיר מאוד ואיכותי, אבל בשילוב עם שלושה גיגה בלבד של זיכרון RAM, הוא לא מצליח להגיע לביצועים מקסימליים. מדובר בחיסכון של סוני על חשבון המשתמשים אבל קשה להתלונן על ביצועי המכשיר, שעומד יפה בעומס והמשיך לעבוד ללא השהיות גם כשניסינו לגרום לו לגמגם. הפעלנו אפליקציית ניווט, נגן מוזיקה (שניגן ברקע) ותוך כדי התכתבנו בווטסאפ; המעבר בין האפליקציות נשאר חלק ולא זיהינו פיצ'ר מסוים במכשיר שגורם לו להיתקע על להאט.

קורא טביעות האצבע ממוקם בצדו הימני של המכשיר, במיקום ממש לא יעיל, שמאלץ אתכם להשתמש בחיישן רק עם האגודל. למרות המיקום שלו, קורא טביעות האצבע עובד במהירות רבה ובדיוק רב. כמו כן בקצוות של המכשיר ניתן למצוא רמקולים סטריאופוניים, שעל פניו אמורים לשדרג את חוויית השימוש, אבל סוני ציידה את המכשיר ברמקולים חלשים כך שגם בשילוב עם הרמקולים הכפולים, תקבלו חווית שמע נמוכה מהרגיל. את המכשיר מפעילה סוללה בנפח של 2,900 מיליאמפר-שעה, המספקת חיי סוללה ממוצעים ואפילו נמוכים. בשימוש סביר כמעט ותשרדו את יום העבודה אך בשימוש מאומץ תמצאו את עצמכם מחפשים שקע טעינה כשהשמש עוד בשמיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
את העיצוב הזה כבר ראינו כל כך הרבה פעמים./מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמה

אחת מהרגליים עליה עומדת חברת סוני העולמית היא חטיבת הצילום של החברה. יש לה אינספור פיתוחים ופטנטים בתחום והיא אף מייצרת את חיישן המצלמה עבור לא מעט סמארטפונים של המתחרות. לכן אין זה מפתיע שב-XZ ניתן למצוא מצלמת 23 מגה-פיקסל עם עדשה ברוחב 22 מילימטרים ומפתח צמצם F/2.0. התמונות באור יום היו מצוינות והצבעים מדויקים להפליא. כמו כן אהבנו את ממשק המצלמה המזהה איזה נוף אתם מצלמים ומספק הגדרות אופטימליות בהתאם לאובייקט.

בצילומים בחושך המצלמה הייתה טובה אך לא הכי טובה בשוק, כמו הגלקסי S7. יש לציין כי הפוקוס מהיר במיוחד ואהבנו את כפתור הצילום הייעודי הממוקם בצדו הימני של המכשיר ומאפשר הדלקה מהירה של תוכנת הצילום, התמקדות וצילום - וכמובן צילום כמו עם מצלמת פוקט מבלי הצורך ללחוץ על המסך. יצרניות רבות ויתרו על כפתורים כאלו כדי לייצר מכשיר מינימלי ככל הניתן אך כאן הכפתור עשוה בדיוק את מה שהוא אמור לעשות - להפוך את המצלמה ללב המכשיר. חובבי הסלפי ישמחו לגלות שמקדימה ניתן למצוא את אחת ממצלמות הקדמיות המוצלחות ביותר, גם בתנאי תאורה טובים וגם חשוכים, והחיישן הקדמי מדויק להפליא.

ממשק

האקספריה XZ מגיע עם מערכת ההפעלה העדכנית אנדרואיד 7.0 נוגט וממשק מעולה של סוני. הממשק במכשיר הזה מגשר על הפער בין המינימליזם של ההתקנה הנקייה לעומס שנגרם לרוב על ידי אפליקציות מובנות ומיותרות. סוני הצליחו לתת ערך מוסף להתקנה הנקייה בזכות אפליקציית המצלמה המצוינת, אפליקציית המוזיקה ועוד תוכנות רבות שהחברה הוסיפה. אהבנו את שילוב הצבעים של הממשק שבא לידי ביטוי במסך העשיר. כמובן שהממשק גם מהיר ואינטואיטיבי והוא בהחלט נרשם כנקודת זכות לסוני.

השורה התחתונה

המשקל של סוני בעולם הסלולר הולך ומצטמצם אבל החברה לא מתייאשת וממשיכה לייצר סמארטפונים שנראים כמעט זהים. התחושה שקיבלנו ממכשיר הדגל החדש היא שניסו להתפשר במעטפת, בזיכרון ה-RAM ובעיצוב אבל הפתיעו לטובה באיכות המסך. המצלמה היא עדיין הפיצ'ר המוצלח ביותר במכשירי החברה אבל סך החלקים לא מייצרים שלם שעולה על מכשירים אחרים, וזולים יותר, בקטגוריה ואף בחלק מהמקרים נופל מהם. מחירו של ה-XZ בארץ עומד על 3,290 שקלים, מה שהופך אותו לאחד מהמכשירים הפחות אטרקטיביים בקטגוריה. בסכום הזה ניתן למצוא חלופות טובות בהרבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כפתור הצילום הייעודי ממש לא מיותר./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully