וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הודיעה למאות ישראלים: "אינך זכאי להשתמש בפייסבוק"

דורי בן ישראל, מזבלה

15.12.2016 / 9:09

ההודעה המלחיצה הזו נכתבה שלשום אצל גולשים רבים בישראל, שניסו להתחבר לחשבונם אך גילו כי פייסבוק בעטו אותם לצמיתות: "הגענו למסקנה שאינך זכאי להשתמש בפייסבוק. החלטה זו היא סופית. לצערנו, משיקולי בטיחות ואבטחה, אין באפשרותנו למסור לך פרטים נוספים לגבי הסיבה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה המלחיצה. מה עושים בבוקר שאחרי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלשום, בשעות הלילה המאוחרות (רק שעות ספורות לאחר שפייסבוק השיקה לראשונה בתולדותיה פרסומת תדמיתית בעברית, עם הסבר על פעילות אחראית ברשת החברתית), גילו לתדהמתם גולשים רבים - חלקם משמשים כמנהלי עמודים מהגדולים והמוכרים ברשת - כי פייסבוק החליטה לסגור את עמודיהם ואת הפרופילים הפרטיים שלהם בטענה כי עברו על תנאי השימוש שלה.

בהודעה שהופיעה בניסיון ההתחברות לפייסבוק נכתב מסר מלחיץ: "השבתה - אי כשירות. הגענו למסקנה שאינך זכאי להשתמש בפייסבוק. החלטה זו היא סופית. לצערנו, משיקולי בטיחות ואבטחה, אין באפשרותנו למסור לך פרטים נוספים לגבי הסיבה להשבתת חשבונך".

כפי שנכתב בהודעה, ההחלטה של פייסבוק היא לכאורה סופית ולא ניתנת לערעור. אלא שמה שפייסבוק לא מבינה כנראה (או לא אכפת לה) שמדובר בפרנסה של אנשים, שמתחזקים מזה שנים עמודי פייסבוק ענקיים בהם הם משקיעים במקרים מסוימים את רוב שעות היום. בפייסבוק לוקחים בקלות יתר מדי את מפעל החיים המקוון של מאות מנהלי עמודים שפעילותם מעשירה את קופתה של פייסבוק, שעל פי הערכות תסיים את 2016 עם מחזור הכנסות של יותר מ-700 מיליון דולרים בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפחות תגידו למה./מערכת וואלה!, צילום מסך

בין העמודים שנסגרו ניתן למצוא את "המומלצים של איביי" (של אלעד גרבי שמנה יותר מ-40 אלף חברים), עמוד "הקבינט", עמוד "נחש סטטוסים" (של רובי קצב עם מאות אלפי חברים), עמוד "מתכונים טעימים במיוחד" (של שחף לוי שמנה יותר מ-100 אלף חברים) וכן את גם פרופיל הפייסבוק האישי של אהוד פורת – מייסד 'פשפשוק' מקהילות הפייסבוק הבולטות ופרופיל הפייסבוק האישי של סניה ולדברג עם יותר מ-68 אלף עוקבים.

לידי המזבלה הגיעו כ-150 תלונות של גולשים שחשבונותיהם ועמודיהם הושבתו; מניין העמודים שנסגרו עומד על יותר מ-350. אסי כהן, מקדם תכנים ותיק ברשתות חברתיות, גילה לתדהמתו במהלך הלילה כי פייסבוק סגרה לחלוטין יותר ממאה דפים שניהל עבור לקוחותיו, בהם עמודים של עסקים קטנים כמו מסגריות, מסעדות ועמודי עסקים נוספים. חלקם אפילו היו באמצע קמפיינים בפייסבוק, אולם זה לא מנע מהרשת החברתית להעלימם כליל. לחלק מהעמודים שהושבתו הושמה הודעה שמאפשרת להם להגיש ערער על החסימה, לאחרים, פייסבוק הודיעה כי מדובר בהחלטה סופית ללא יכולת לערער עליה או לקבל הסברים.

כזכור, במהלך חודש נובמבר הוגבלה פעילותם של יותר מ-1,200 משתמשים בעקבות שימוש במילים כמו "קוקסינל" ו"כושי" בסטטוסים, רובם סטטוסים שפורסמו לפני שנים.

בקשת לתגובה הועברה למשרד יחסי הציבור, המייצג את פייסבוק בישראל; כשתתקבל תגובתם היא תפורסם כאן.

>> פורסם במקור באתר מזבלה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully