וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק נלחמת בחדשות המזויפות - על חשבון כלי התקשורת

אילן גלר

18.12.2016 / 10:12

לאחר חודשים של ביקורת קשה, הרשת החברתית החליטה להיאבק בתופעת הפצת הלינקים לכתבות לא-אמינות. הכלי החדש יאפשר לגולשים לדווח על לינקים לגורם חיצוני שיבחן את אמינותם, וחלק מהאתרים ייכנסו מראש לרשימה שחורה

צילום מסך

במהלך השבועות האחרונים נאלצה פייסבוק להתמודד עם ביקורת רבה וקשה באשר לאחריותה להפצת חדשות מזויפות. הכוונה למאמרים שקריים המופצים על ידי מקורות אקטואליה מפוקפקים, בין אם מתוך ניסיון לרווח מהיר, או מתוך כוונה פוליטית כלשהי. מומחים רבים סבורים כי ממשלת רוסיה וקמפיין הבחירות של טראמפ היו אחראים, באופן ישיר או עקיף, להפצתן של כותרות נבזיות ושגויות לחלוטין בנוגע להילרי קלינטון.

כעת מציגה פייסבוק צעדים ראשונים שהיא מתכוונת לבצע על מנת לסנן ידיעות מזויפות מתוך הפיד שלה. הצעדים כוללים מתן אפשרות לגולשים לדווח על קישורים מסוימים כעל חדשות מזויפות (Fake News). ריבוי דיווחים כאלו יגרום לפייסבוק להגיש את הקישור לבדיקתה של חברה חיצונית העוסקת באימות עובדות, ובמידה וזו תקבע כי מדובר במאמר שקרי הוא יתויג ככזה על ידי פייסבוק.

דיווח על חדשות בפייסבוק. צילום מסך
ככה תיראה האזהרה בפיד מפני תוכן לא מאומת./צילום מסך

קישור לא אמין ייענש על כך בקידום מופחת בפיד של פייסבוק, ללא כל אפשרות לקידום בתשלום. כמו כן, אתר שיפרסם מספר רב של מאמרים כאלו יסבול אף הוא מנראות מופחתת ברחבי הרשת החברתית. נכון לעכשיו, צעדים אלו מוגדרים כניסוי ראשוני שייערך בעזרת כמה אלפי נסיינים בארה"ב, וייתכן כי יורחב בהמשך.

בשלב הראשון השינוי יחול בארה"ב בלבד, ולאחר מכן צפוי להגיע למדינות נוספות בהן ישראל. האייקון שיופיע לצד כתבות, ויתריע על מידת אמינותן, יהיה בצורת דגל קטן. חלק מהאתרים שיסומנו כלא אמינים באופן עקבי עלולים גם להיות מוחרמים כליל מפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
צוקרברג נפרץ. מערכת וואלה!
אין לי מושג כבר מה לעשות עם החדשות המזויפות./מערכת וואלה!

הכלי הזה מאפשר לגולשי פייסבוק למעשה לשלוט בתפוצה ובאמינות של ידיעות חדשותיות, ובדומה לשימוש כיום בכלי הדיווח של הרשת החברתית, לא מן הנמנע שחדשות שלא מתיישרות עם הקונצנזוס יופצו הרבה פחות או כלל לא יזכו להופיע בפיד.

אפשר לתהות גם האם פייסבוק מחויבת כל כך לאמת אובייקטיבית כשמדובר במפרסמים שלה. האם הכלי החדש יאפשר לגולשים להצביע על מידת אמון גם של פרסומות המופיעות בפיד?

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully