וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד כבר כאן: היד הרובוטית הזו נשלטת על ידי המחשבה. צפו

אילן גלר

22.12.2016 / 8:51

לדברי החוקרים זו הפעם הראשונה בה הופעלה בהצלחה זרוע רובוטית בכוח המחשבה בלבד, ומבלי שיידרש לצורך כך שתל תוך-מוחי. המשתתפים בניסוי הצליחו להפעיל את הזרוע הרובוטית בהצלחה ב-80 אחוזים מהמקרים, ולהניח חפצים על המדף באמצעות הזרוע ב-70 אחוזים מהניסיונות

צילום מסך

חוקרים מאוניברסיטת מינסוטה שבארה"ב הציגו לאחרונה חידוש שעשוי לשנות את חייהם של מוגבלים ונכים רבים - זרוע רובוטית הנשלטת באמצעות כוח המחשבה, ומסוגלת לנוע ולאחוז בחפצים ללא שום צורך בלחיצה על כפתורים. השליטה בזרוע מתבצעת כולה באמצעות שמונה אלקטרודות המחוברות חיצונית לראשו של המשתמש, וקולטות את הזרמים החשמליים במוחו.

לדברי החוקרים זו הפעם הראשונה בה הופעלה בהצלחה זרוע רובוטית בכוח המחשבה בלבד, ומבלי שיידרש לצורך כך שתל תוך-מוחי. "כל הנסיינים שלנו הצליחו להשלים את המשימות באמצעות טכניקה לא פולשנית", הם מסבירים. "אנחנו רואים פוטנציאל רב במחקר זה שעשוי ליעזור לאנשים משותקים, או כאלה הסובלים ממחלות עצביות, להפוך לעצמאיים יותר ללא צורך בשתלים כירורגיים".

לפי פרטי המחקר, המשתתפים בניסוי הצליחו להפעיל את הזרוע הרובוטית בהצלחה ב-80 אחוזים מהמקרים, ולהניח חפצים על המדף באמצעות הזרוע ב-70 אחוזים מהניסיונות. המערכת יכולה לשמש גם לשליטה מרחוק ברחפן, אם כי המטרה היא כאמור להרכיב איברים חלופיים יעילים ונוחים במיוחד לשימוש, שיהיו מוכנים לשיווק כבר בטווח השנים הקרובות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזרוע נשלטת בכוח המחשבה ./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
70 אחוזים הצליחו להניח חפצים על מדף./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האלקטרודות קולטות את אותות המוח./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully