וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת הנגד: קמפיין הרשת החדש שחושף את בכירי פייסבוק בישראל

19.12.2016 / 11:21

"במהלך צוק איתן, אימהות שאיבדו את ילדיהם בלחימה, התקשרו אלי בוכיות, והתחננו שאסייע להן בפנייה לפייסבוק למען זו תסיר את התמונות של ילדיהם המתים שהופצו על ידי טרוריסטים", כותב איש הפרסום שהקים אתר עם מספרי הטלפון, המיילים והפרופילים של עובדי החברה בארץ

צילום מסך

עדכון (13:53) - דורי בן ישראל, העומד מאחורי הפרויקט נחסם מפייסבוק ל-30 יום והפוסט שהשיק את הפרויקט נמחק.

עדכון נוסף (15:28) - לא ניתן יותר להפיץ בפייסבוק את הלינק לאתר הפרויקט וניסיון לעשות זאת מסתיים באזהרה שהתוכן שאתם מנסים להפיץ "לא בטוח".

את השם דורי בן ישראל אתם אולי לא מכירים, אבל בפייסבוק ישראל מכירים אותו היטב. איש הפרסום, העומד מאחורי הבלוג "מזבלה", נמצא באופן קבוע בקו האש מול נציגי הרשת החברתית בארץ, והשנה הוא אפילו נתבע על ידם והגיע להסכם פשרה.

אנשי פייסבוק נחשפים. צילום מסך
כל הדרכים להגיע לאנשי פייסבוק בישראל./צילום מסך

אחרי קמפיין כתבות ארוך, השם דגש על דורסנותה של פייסבוק וחוסר הרצון שלה לתת מענה לפניות התקשורת, עלה היום לאוויר אתר Contact Facebook שחושף את אנשי המפתח בפייסבוק, ובמשרד יחצי הציבור המייצג אותם בישראל. האתר מציע פרופיל אישי ארוך על עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, ושאר הבכירים, הכולל פרטים אישיים, תמונה ואמצעי תקשורת: מספר טלפון אישי, כתובת מייל, ושמות הפרופילים האישיים ברשתות החברתיות מפייסבוק ואינסטגרם ועד הפרופיל העסקי בלינקדאין.

בתנאי השימוש של האתר מובהר כי "אין להשתמש בתוכן האתר למטרות ספאם, הטרדה או כל מטרה אחרת שאינה קבלת סיוע חירום באתר facebook.com". או במילים אחרות, אם דיווחתם לפייסבוק ואף אחד לא ענה לכם, או שקיבלתם תשובה לא מספקת - דורי ממליץ לפנות לאנשים שמייצגים את פייסבוק בארץ

בפוסט ארוך שפרסם הבוקר בפייסבוק, עם השקת הפרויקט, הציג בן ישראל את "המהלך הראשון של Bridges Will Burn, תנועת קונספט אקטיבית שהוקמה השבוע ומורכבת מכמה מהאנשים הטובים והממוקצעים ביותר בארץ ובעולם בעולמות הקריאייטיב, אסטרטגיה, יח"צ ותוכן, שתורמים מזמנם, כשרונם ומניסיונם בכדי לאזן את יחסי הכוחות בין הציבור לתאגידי הענק".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עדי סופר תאני מנכלית פייסבוק. איור: אמיתי סנדי, עיבוד תמונה
מנסה לאזן את המשוואה - הם יודעים עלינו הכול, ואנחנו לא יודעים כלום./עיבוד תמונה, איור: אמיתי סנדי

עוד כתב בן ישראל כי "גוגל ופייסבוק, שמגלגלות מיליארדי שקלים מדי שנה בישראל, ללא תשלום מס, ללא שמץ של אתיות, הגינות או אכפתיות כלפי המשתמשים שלהן, נהנו מספיק זמן מפעילות ללא רגולציה ופיקוח, תוך ניצול אגרסיבי וציני של המונופול שלהן, שמצליח לכופף אפילו גופי תקשורת גדולים, פוליטיקאים ומחוקקים. כשחברה מסחרית נוהגת בכם בצורה לא ראויה, רובכם רץ לעשות שיימינג, לשלוח מיילים זועמים, לצייץ בטוויטר, להעלות סטטוסים, להתקשר להתלונן. אבל איכשהו, כשזה מגיע לחברות המתעללות הגדולות ביותר בעולם, אלה שפוגעות בזכויות הכי בסיסיות שלנו כמו פרטיות וחופש הביטוי, אלה שמגלגלות מיליארדים ומשלמות פחות מס ממחלק עיתונים, אלה ששופכות את הדם של כולנו ויוצרות קרע בלתי ניתן לאיחוי בחברה רק לשם התעשרות, זוכות דווקא להבנה ולשתיקה רועמת מצדכם.

"במהלך צוק איתן, אימהות שאיבדו את ילדיהם בלחימה, התקשרו אלי בוכיות, והתחננו שאסייע להן בפנייה לפייסבוק למען זו תסיר את התמונות של ילדיהם המתים שהופצו על ידי טרוריסטים ברחבי הרשת במטרה לחגוג את ההרג, את השנאה, את העצב והיגון, ולהרוג בפעם שנייה לא רק את אותם חיילים אלא גם את בני משפחותיהם ואת כולנו. לפני שבועיים פנתה אלי אם שהבת שלה ז"ל התאבדה לפני מספר חודשים. כל מה שהיא ביקשה הוא שפייסבוק תסיר את שני הפרופילים של הבת, בכדי שהלב של המשפחה לא יצטרך להיקרע בפעם השנייה כשיגיע יום הולדתה ופייסבוק תציע להם לאחל לה מזל טוב. אף אחד בפייסבוק לא התייחס לבקשה שלה. אז עזרתי לה ואני שמח שהצלחתי למנוע צער לב נוסף לאדם".

יום וחצי לאחר פרסום הכתבה נמסר מפייסבוק כי "כללי הקהילה שלנו מציינים בבירור: 'אין לפרסם מידע אישי של אנשים אחרים ללא הסכמתם'. לפיכך, אם אנו מקבלים דיווח לגבי תוכן אשר מפרט מספרי טלפון אישיים וכתובות מייל של אנשים (ללא הסכמתם), ללא תלות בהיותם עובדי פייסבוק או לא, אנו נסיר תוכן זה.

"תוצאות הפרת כללי הקהילה משתנות בהתאם לחומרת ההפרה וההיסטוריה של אדם בפייסבוק. לדוגמא, אנחנו עשויים להזהיר מישהו לגבי הפרה ראשונה, אך אם נמשיך לראות הפרות נוספות אנו עשויים להגביל את יכולתו לפרסם פוסטים בפייסבוק או לאסור עליו שימוש בפייסבוק".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת החסימה שקיבל דורי בן ישראל מפייסבוק./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה המתקבלת על ידי פייסבוק בניסיון להפיץ את הלינק לאתר של דורי./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully