וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה בוחנת חסימה של סמארטפונים בכל המכוניות

אילן גלר

21.12.2016 / 9:40

משרד התחבורה האנגלי דורש מיצרניות וספקיות הסלולר במדינה למצוא פתרונות שיסייעו להילחם בתופעת השימוש בסמארטפונים בנהיגה. בין הפתרונות - שיבוש הקליטה ברכב שתפגע גם במכשרים של הנוסעים ולא רק של הנהג

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: סרטון למניעת שימוש בסמארטפון בנהיגה)

כמו במדינות רבות ברחבי העולם, גם באנגליה נהיגה תוך כדי שימוש במכשיר סמארטפון נחשבת לעבירה חמורה במיוחד. אדם שנתפס מבצע עבירה זו צפוי לקנס כספי גבוה ואף מאסר עולם במידה וגרם למותו של נהג או הולך רגל; נהג צעיר יאלץ להתמודד עם שלילה מידית של רישיונו. אולם במשרד התחבורה הבריטי סבורים כי זה עדיין לא מספיק, ושוקלים צעד חריף אף יותר - הפעלת טכנולוגיה שתגרום למכשירי סמארטפון להפסיק לפעול כשהם נמצאים בתוך רכב בתנועה.

לפי הדיווחים באנגליה, דורש משרד התחבורה מרשתות הסלולר ויצרניות הסמארטפונים להציע פתרונות טכנולוגיים שונים, ויבחן את דרך השימוש בהם לאורך השנה הבאה. הטכנולוגיה אמורה לחסום את האות הסלולרי בתוך רכב נוסע, וגם לבטל את האפשרות לקבל הודעות טקסט או אימייל. מאחר ואין אפשרות מעשית להפעיל חסימה שכזו רק כלפי מכשיר הסמארטפון של הנהג, משתמע כי כל מכשירי הסמארטפון ברכב לא יפעלו בזמן הנסיעה.

מדובר, כמובן, בצעד חסר תקדים שצפוי לעורר התנגדות הן מצד האזרחים והן מצד היצרניות. אלו יטענו מצדן כי קיימים שימושים בטיחותיים לסמארטפון בזמן נהיגה, ובכל אופן ניתן לנסות הגבלות שונות לפני חסימתו המוחלטת של המכשיר. כמו כן, ייתכן שטכנולוגיות לנהיגה אוטונומית יהפכו את החקיקה למיותרת מלכתחילה, שכן המכונית תנווט בעצמה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הסחות דעת בנהיגה, ראיון עם טובה רוזנבלום. מערכת וואלה!
חסימת השימוש למניעת תאונות./מערכת וואלה!
  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully