וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלקברי מתה רשמית - תמשיך להתהלך בעולם בתור זומבי

אילן גלר

21.12.2016 / 9:38

לא כמו עוף החול שקם מהלהבות, המותג בלקברי הודיע סופית כי הוא הופך למדבקה בלבד שתוצמד למכשירים סיניים של חברת TCL. אם לא שמעתם על החברה זה כי היא פשוט קונה מותגים מוכרים שפשטו רגל ומשווקת את מוצריה עם שמם

יח"צ - חד פעמי

לאחר כמה שנים בהן ניסתה חברת בלקברי הקנדית להתברג מחדש ברשימת יצרניות הסמארטפונים המובילות, הגיעה השבוע הודעת הכניעה הרשמית. בלקברי היא מעתה בסך הכול מותג מדבקה, הנמצא בבעלותה של TCL הסינית. מעט עובדי החברה שעדיין נותרו יסייעו בתחזוקת תוכנה ושירותים לכמה אלפי המשתמשים שעוד נותרו ברחבי העולם, אך גם זה לא צפוי להימשך לאורך זמן.

בלקברי זכורה למשתמשים העסקיים בזכות סדרה של מכשירים פורצי דרך שהושקו בסוף שנות ה-90, ואפשרו לראשונה סנכרון מלא וחי עם תיבת הדואר האלקטרוני, כמו גם ממשק כתיבה נוח במיוחד עם מקלדת פיזית גדולה ורחבה. ממש כמו נוקיה לפניה, גם בלקברי לא הצליחה להתמודד עם האייפון ועם מכשירי האנדרואיד שהפכו לסטנדרט בשוק, וגם הניסיון להשיק מכשיר בלקברי מבוסס אנדרואיד הגיע מאוחר מדי ולא זכה להצלחה גדולה.

מכשירי הבלקברי של TCL יהיו כנראה דגמי אנדרואיד בסיסיים, שיצטרפו למותגים אחרים אותם רכשה החברה כמו אלקטל ופאלם (שתיהן היו יצרניות סלולר עצמאיות בעברן, אך כמו בלקברי נכשלו בתחרות מול המותגים הגדולים). הסיכוי לקמבק כמו זה שאותו מתכננת נוקיה לשנה הקרובה קלוש במיוחד, אם כי מקים החברה, מייק לזרידיס, מוסיף לשמור על מעמדו כאחד מאנשי העסקים העשירים בקנדה.

חשוב לציין שהמהלך הזה
הוא חלק מאסטרטגיה של מיקוד בתוכנה מאובטחת ושירותים. לפי הדוחות האחרונים של בלקברי, מרבית מהכנסות החברה (200 מיליון מתוך 300 מיליון דולרים) הגיעו מתוכנה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלקברי. כבר לא איתנו./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • בלקברי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully