וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא יעבדו עליכם: קונים לפטופ או סמארטפון? זה מה שצריך ולא יותר

27.12.2016 / 8:34

קריאת סקירות מקצועיות באינטרנט זו דרך טובה לסנן מכשירים לפני קנייה, אבל חשוב גם שתדעו אילו רכיבים במפרט חשוב לשים לב אליהם ואילו לא ישפיעו רבות על חוויית השימוש. כדי שלא תטבעו בים המכשירים האלקטרוניים בשוק, קבלו מדריך מקוצר לכל מה שחשוב

מערכת וואלה!

המכשירים האלקטרוניים האישיים שלנו משמשים אותנו מדי יום, רוב היום. הם חוטפים מכות, מתיישנים ונשחקים ובמהרה אנחנו מוצאים עצמנו שוקלים לרכוש מחשב או סמארטפון חדש. המבחר הגדול בשוק יכול להיות מאיים, ולמרות שיש המלצות רבות לפעמים אנחנו רוצים רק לדעת מה המינימום הנדרש כדי לסנן את החיפוש באתרים השונים ולהבין את טווח המחירים שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו.

החומרה של המכשירים השונים מתעדכנת כמה פעמים בשנה ולפעמים קשה לעמוד בקצב - איזה מעבד נחשב עדכני, כמה זיכרון אנחנו צריכים במכשיר, על איזה מסך אפשר להתפשר ועל איזה רכיב אסור להתפשר? כדי שלא תתבלבלו הכנו עבורכם מדריך לרכישת סמארטפון, טאבלט, מחשב או שעון חכם שמסביר בפשטות מה הדרישות המינימליות שאתם צריכים לשימוש ממוצע.

סמארטפונים בתצוגה. ShutterStock
כדאי שתכירו את המושגים הבסיסיים, ומה חשוב לחפש במכשיר חדש./ShutterStock

המפרט המינימלי לסמארטפון

כאמור, לא קל לעקוב אחר הפיתוחים השונים ובסמארטפונים אפילו יותר קשה לעקוב אחר כל ההשקות והמכשירים החדשים שיוצאים לשוק. התפתחות מעבדי הסמארטפונים מהירה מאוד ולפעמים מהירה מדי. אם למכשיר יש מעבד סנאפדרגון של קוולקום, הדגמים שמתחילים ב-400 (430 ומעלה) הם המעבדים בסדרה הנמוכה, מספרי ה-600 (617 ומעלה) זו הסדרה למכשירי הביניים וסנאפדרגון 820 או 835 החדש הם המעבדים למכשירי פרימיום. השבבים בסדרת סנאפדרגון איכותיים מאוד וכל מכשיר עם שבב מסדרת 617 ומעלה יפיק ביצועים טובים מאוד. ערכות שבב בשם Kirin מיוצרות על ידי וואווי ומותקנות במכשיריה, ושבבי Exynos מתוצרת סמסונג מותקנים בחלק ממכשירי החברה, אבל לא במכשירי הדגל המתקדמים ביותר. אם אתם רוגשים מכשיר עם מעבד Exynos, שימו לב שאתם רוכשים מכשיר שיצא בשנה האחרונה וכולל את ערכת השבבים Exynos 7870 Octa לפחות. חברה נוספת שמשתתפת במרוץ ערכות השבבים היא MediaTek הסינית שמייצרת מעבדים לא רעים בכלל. אם אתם רוכשים סמארטפון עם שבב שלהם, שימו לב שהוא כולל את אחד מערכות השבבים הבאות: 8163, 8173, 8176, או Helio X20 ומעלה.

אתם כנראה לא תפסלו מכשיר בגלל ערכת השבבים המותקנת בו, אבל אם תצטרכו לבחור בין שני מועמדים סופיים, לפחות תדעו איזה עדיף מבחינת כוח עיבוד.

וואן פלוס 3. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
וואן פלוס 3 - מצויד בשישה גיגה זיכרון RAM./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

לצד ערכת השבבים, חשוב לשים לב לזיכרון העבודה (זיכרון ה-RAM) המותקן במכשיר. פה תוכלו להיות הרבה יותר בררניים וכשאתם רוכשים סמארטפון חדש, הקפידו שהוא מצויד בשלושה גיגה של זיכרון RAM לפחות. המכשירים המתקדמים כיום מציעים ארבעה גיגה זיכרון עבודה ובקרוב מאוד נתחיל לראות מכשירי דגל עם שישה גיגה של זיכרון. אבל שלושה גיגה יספיקו למרבית השימושים שלכם, ולבטח יעשה את העבודה בשימוש ממוצע ואפילו קצת יותר מזה.

גם במסך חשוב לשים לב לרזולוציה מינימלית של Full HD. גודל המסך תלוי בהעדפות שלכם אבל שימו לב שמכשירים רבים מציעים רזולוציה גבוהה הרבה יותר שזוללת יותר סוללה ולא באמת באה לידי ביטוי בצורה משמעותית בחוויית השימוש. רזולוציית Full HD היא אופטימלית לסמארטפונים וזו גם הסיבה שבמכשירי וואן פלוס 3 החסכוניים לא מותקנים מסכים ברזולוציה גבוהה יותר.

בכל הנוגע למצלמה חשוב לזכור שאמנם כמות הפיקסלים חשובה אבל היא לא מדד לאיכות התמונות. מצלמה של 13 מגה פיקסל אחת יכולה להפיק תמונות מדהימות ואילו מצלמה אחרת עם כמות זהה של פיקסלים עלולה להשאיר אתכם עם תמונות מגורענות בתנאי תאורה קצת גרועים. לא מעט יצרניות משתמשות בחיישנים של סוני; אם זה המצב במכשיר שאתם מעוניינים לקנות, שימו לב שהוא מסדרת IMX286 ומעלה. לגבי איכות המצלמה, העצה הטובה ביותר היא לקרוא ביקורות באינטרנט. מצלמות עם פיקסלים מוגדלים לרוב טובות יותר ומספקות איכות גבוהה יותר בצילום לילה ובתנאי תאורה גרועים. אומנם אי אפשר להגיד הרבה לגבי המצלמה, לפני שבוחנים אותה, אבל כן חשוב לשים לב לנתון של מפתח הצמצם; אנחנו ממליחים על מפתח צמצם של F/2.0 ומטה.

וידאו שאורן דותן צילם מהשקת המכשיר החדש של סמסונג גלקסי S7. צילום מסך
גלקסי S7 - מגיע עם מעבד סנאפדרגון 820 או מעבד אקסינוס 8890 אוקטה./צילום מסך

המפרט המינימלי למחשב

אינטל היא החברה המובילה ביצור מעבדים למחשבים נייחים וניידים וכיום השבבים המובילים שלה הם סדרת i (i3, i5 או i7) קור. אינטל מבדילה בין דרגות השימוש כך שהסדרה הנמוכה מתאימה לשימושים פשוטים, הסדרה הבינונית לשימושים מתקדמים יותר ואילו הסדרה הבכירה מתאימה לאלו שצריכים את הביצועים הטובים ביותר. לשימוש ממוצע וסביר, הכולל גלישה ברשת, הפעלת תוכנות אופיס, שימוש בתוכנות חיצוניות, הפעלת משחקים פשוטים וצפייה בתכנים תוכלו להסתפק במחשב עם מעבד Core i5 מסדרת ה-6000, ואפילו 5000.

מבחינת זיכרון עבודה, מומלץ לא להתפשר על פחות משמונה גיגה RAM (המינימום הוא ארבעה גיגה אבל לא מומלץ להתפשר עד כדי כך). מחשב עם שמונה גיגה RAM יחזיק מעמד לאורך זמן ולא ידרוש מכם לשדרג אותו תוך שנה.

גם במחשב נייד גודל המסך הוא בעיקר עניין של נוחות - מסכים גדולים משמעותם לפטופים גדולים יותר ולרוב גם כבדים יותר. מצד שני, מסך גדול יגיע לרוב עם מקלדת גדולה יותר שעשויה להיות נוחה יותר לעבודה ממושכת. הרזולוציה המינימלית המומלצת בלפטופ היא HD וככל הנראה לא תמצאו מחשב חדש ברזולוציה נמוכה יותר. בנוסף למעבד וזיכרון העבודה, אחד הדברים המשמעותיים שחשוב לשים לב אליהם הוא סוג הכונן הקשיח. המינימום המומלץ הוא לרכוש לפטופ עם כונן קשיח מסוג SSD בנפח של לפחות 8 גיגה, עליו תהיה מותקנת מערכת ההפעלה, וכונן נוסף רגיל עליו יישמרו כל שאר הקבצים שלכם. אם תוכלו להשקיע קצת יותר מומלץ לרכוש כונן SSD בנפח גדול יותר עליו תשמרו את כל הקבצים שלכם לצד ההתקנה של מערכת ההפעלה.

יש עוד רכיבים רבים במחשב אבל זיכרון העבודה, המעבד וסוג הכונן הקשיח הם אלו שיבטיחו את איכות העבודה וההנאה מהשימוש במחשב.

סטודנטים עם מחשבים ניידים בכיתה. ShutterStock
זיכרון עבודה, סוג כונן קשיח ומעבד - זה מה שחשוב./ShutterStock

המפרט המינימלי לשעון החכם

לכמה רגעים השנה, היה נראה שאולי השעונים החכמים יהפכו לחלק מחיינו אבל הם מתקשים לצבור תאוצה וסובלים מהיעדר פופולריות חוצה גילים ומגדרים. למרות זאת, לא מעט דגמים של יצרניות מובילות הושקו השנה לצד עשרות דגמים של "יצרניות מדבקה" סיניות. מחירם של השעונים החכמים הסיניים הזולים כמאה עד 300 שקלים שנראים, מרגישים ופועלים בהתאם למחירם. על אלה אנחנו לא ממליצים אם אינכם מייעדים אותם לשימוש ספציפי ויודעים מה המגבלות שלהם.

אם אתם מעוניינים לרכוש שעון חכם לשימוש יומיומי ומהנה, השעונים החכמים המומלצים הם של החברות הגדולות כמו מוטורולה, סמסונג, סוני ו-LG. שימו לב, קודם כל, שמדובר בשעון עדכני שיצא בשנה האחרונה וכולל לפחות את המעבד סנאפדרגון 400, ומריץ את מערכת ההפעלה Android Wear. שעוני סמסונג מריצים את מערכת ההפעלה Tizen, שהיא מערכת הפעלה עצמאית ומצוינת. שעוני Android Wear עובדים גם עם מכשירי אייפון ושעון אפל ווטצ' מבית אפל עובד גם עם אנדרואיד. השעונים המומלצים הם השעון של אפל מהדור השני (שהושק השנה) והשעון של סמסונג Gear 3. שניהם יעלו יותר מאלף שקלים אבל זה עדיף מלשרוף כמה מאות שקלים על שעון לא ממותג שיישאר במגירה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Samsung Gear S2 - שעון חכם./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully