וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: איך אפל גורמת לנו להרוס את האייפונים שלנו?

אילן גלר

23.12.2016 / 8:12

"אנחנו משאירים את הטלפון שלנו בגשם, או שוכחים את הלפטופ בביקורת הגבולות של נמל התעופה, מבלי להבין שההתנהגות המפוזרת הזו נשענת על מוטיבציה אמיתית"

צילום מסך

(בסרטון: חברות הסלולר מעודדות אתכם "לאבד" מכשירים)

למרות שבאפל או גוגל היו שמחים אם כולנו היינו בוחרים לרכוש מכשיר סמארטפון חדש מדי שנה (או לפחות מדי השקה), לרובנו קשה להצדיק רכישה כזו כל עוד הסמארטפון שלנו פועל ותקין. החלפה של מכשיר שבור או הרוס, לעומת זאת, היא החלטה קלה יותר, אך מחקר שהתפרסם לאחרונה חושף כי גם במקרה כזה ייתכן שאנחנו משלים את עצמנו.

לפי המחקר, תת-המודע שלנו בוחר לשבור את המכשיר בכוונה כדי שיהיה לנו תירוץ לקנות חדש. איך הגיעו למסקנה כזאת? החוקרים מאוניברסיטת קולומביה שבניו-יורק הבחינו כי ברגע שבו מוכרז מכשיר חדש ומשוכלל יותר מזה שבו אנו מחזיקים נוצר "אפקט שדרוג" הולך ומתחזק, הגורם לנו להזניח את הסמארטפון שלנו. אנחנו לא חושבים שאנחנו עושים זאת בכוונה, אך בפועל מחפש המוח סיבות מדוע הגיע הזמן לעבור למכשיר חדש.

"אנחנו משאירים את הטלפון שלנו בגשם, או שוכחים את הלפטופ בביקורת הגבולות של נמל התעופה, מבלי להבין שההתנהגות המפוזרת הזו נשענת על מוטיבציה אמיתית", מסבירה שותפת המחקר, סילביה בלזה.

בניגוד למשתמשי אנדרואיד, למשתמשי אייפון אין יותר מדי אופציות לבחור מהן. אפל מקפידה לקיים שני אירועי השקה בשנה לאייפונים ובנוסף היא משווקת אותם בצורה מאוד אגרסיבית, תוך יצירת באזז רב סביב כל עניין קטן.

בעבר זה היה עניין של אופנה, להחזיק באייפון המתקדם ביותר, אבל בשנתיים האחרונות נדמה שההתלהבות נרגעה מעט, למרות שעדיין יש לאפל מעריצים רבים.
>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אייפון מנופץ. ShutterStock
זה הזמן לאחד חדש./ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully