וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד בגוגל תובע את החברה: "מעודדת עובדים לרגל אחד אחרי השני"

אילן גלר

22.12.2016 / 10:11

וגם: עובדים שנתקלים בפעילות לא חוקית בתוך החברה אינם מורשים לדווח על כך לתקשורת, או אפילו לעורכי הדין של גוגל עצמה. כמו כן, נקבע במפורש כי לעובדים אסור לכתוב על חוויותיהם בחברה

מערכת וואלה!

ענקית הטכנולוגיה גוגל מככבת שנה אחר שנה בראש רשימת מקומות העבודה הנחשקים ביותר בעמק הסיליקון, אך מתברר שלפחות עבור חלק מהעובדים כל יום במשרד הוא סיוט. לפי תביעה שאתה הגיש עובד גוגל לשעבר לבית המשפט בקליפורניה, החברה עוסקת בריגול בלתי פוסק אחר עובדיה, אוסרת עליהם למתוח עליה ביקורת, ואף מעודדת עובדים להלשין זה על זה.

כתב התביעה מתאר לפרטי פרטים את תכנית הריגול של גוגל, שמיועדת לטענת העובד המתלונן לאתר את האחראים להדלפות לתקשורת על מוצרים ושירותים חדשים. עובדים שנתקלים בפעילות לא חוקית בתוך החברה אינם מורשים לדווח על כך לתקשורת, או אפילו לעורכי הדין של גוגל עצמה. כמו כן, נקבע במפורש כי לעובדים אסור לכתוב ספרים על חוויותיהם בחברה, או בכלל על העבודה בעמק הסיליקון.

העובד המתלונן, ששמו לא נחשף במסמכי התביעה, טוען כי הוא עצמו הואשם בטעות כי הדליף מידע פנימי, ואף פוטר בעקבות חשד זה. לטענת עורכי הדין המייצגים את התובע, הנהלים הללו עומדים בניגוד חריף לחוק בקליפורניה, המתיר לעובדים לשוחח בחופשיות ביניהם על תנאי העסקתם. סכום הקנס המקסימלי שאותו גוגל עלולה לשלם, אם תפסיד במשפט, עומד על כ-14,600 דולרים לכל עובד, ובסך הכול 4 מיליארד דולרים - סכום לא מבוטל אפילו עבור אחת החברות המצליחות בעולם.


>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

לוגו "גוגל" במטה החברה בקליפורניה, ספטמבר 2015. GettyImages
בטוחים שכדאי לעבוד שם?/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully