וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טק ניישן: מה באמת עושים ב"תגלית" ומנוע ללא דלק מתוצרת ישראל

23.12.2016 / 8:24

אתר חדש יספר לכם הכל על הפרויקט היהודי-עולמי, מוביט ממשיכה לגדול ופטנט ישראלי חדש - מנוע ללא דלק. החידושים, הפיתוחים, הגיוסים וכל מה שמעניין בשבוע החולף בהיי-טק הישראלי

צילום מסך

(בסרטון: גירסה 5 של Moovit)

זזים ל-50 מיליון משתמשים

אפליקציית הניווט בתחבורה הציבורית, Moovit, שזכתה לפופולריות רבה גם באולימפיאדה בריו, עברה את רף 50 מיליון המשתמשים בעולם. החברה נוסדה בישראל בשנת 2011 וקטפה לאחרונה פרס יוקרתי נוסף כשנבחרה על ידי גוגל כאחת מעשר האפליקציות הטובות של 2016 בקטגוריית Local לאנדרואיד. האפליקציה זמינה להורדה בחינם לכל משתמשי אנדרואיד ואייפון ב-68 מדינות וביותר מ-1,200 ערים ברחבי הגלובוס.

Moovit carpool. אתר יצרן
50 מיליון משתמשים. Moovit./אתר יצרן

בקרוב? מנוע ללא דלק מתוצרת ישראל

כבוד לאוניברסיטת אריאל: מחקר תיאורטי של פרופ' אשר יהלום מהאוניברסיטה מציע סוג חדש לגמרי של מנוע שפועל באמצעות אנרגיה סולרית או אלקטרומגנטית ושאינו צורך דלק. פרופ' יהלום רשם פטנט על מחקרו שמחבר בין החוק השלישי של אייזיק ניוטון לתורת היחסות של אלברט איינשטיין בו הוא מציג כיצד ניתן לפתח מנוע כזה. אנחנו מקווים שנזכה לראות פיתוח של המחקר בקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך זה עובד./מערכת וואלה!, צילום מסך

תגלית גם בעברית

תגלית, הפרויקט הציוני-תיירותי הפופולרי, משיק לראשונה אתר אינטרנט חדש בשפה העברית, ומזמין את הקהל הרחב להכיר את הפרויקט מקרוב, לשמוע סיפורים של משתתפים מרחבי העולם, להצטרף לתגלית כמשתתף ישראלי או להצטרף לאגודת הידידים. האתר החדש מציג מידע נרחב אודות תגלית, במטרה להעלות את המודעות של פעילות הפרויקט, תרומתו לתדמית ישראל בעולם ולהמשכיות העם היהודי בקרב חצי מיליון בוגרי התכנית ובני משפחותיהם בתפוצות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם בעברית. אתר תגלית./מערכת וואלה!, צילום מסך

55 אקזיטים בישראל ב-2016

דו"ח האקזיטים לשנת 2016 של פירמת ראיית החשבון והייעוץ PwC Israel פורסם השבוע ולפיו בשנה החולפת היו 55 אקזיטים בהיי-טק הישראלי בשווי כולל של קרוב ל-3.5 מיליארד דולר. שווי עסקה ממוצעת עמד על כ-64 מיליון דולר, לעומת 153 מיליון דולר בשנת 2015. בשנת 2016, לא התבצעו עסקאות מעל ל-500 מיליון דולר, בניגוד לשנים האחרונות. 85% מכלל העסקאות היו מתחת ל-100 מיליון דולר.

לעבוד בתל אביב גם בסטארט-אפ קטן

רשת חללי העבודה המשותפים MerkSpace עם בשורה ליזמים בוגרי תכניות האצה - עמדת עבודה לסטארט-אפים ב-1,350 שקל לאדם. המטרה: לאפשר לחברות סטארט אפ צעירות, לאחר תכנית האצה ושאינן יכולות להרשות לעצמן משרדים בעיר הגדולה, לשכור עמדות במרכז הארץ. החברה מפעילה מתחמי עבודה משותפים בתל אביב ביניהם בקרית עתידים, קרליבך ובדרך מנחם בגין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדים ביחד בת"א. מרקספייס./מערכת וואלה!, צילום מסך

600 אלף דולר לחברות שפיתחו מערכות לחולי ALS

עמותת "פרס לחיים" הישראלית ועמותת The ALS Association האמריקאית, העניקו 600 אלף דולר לפיתוח מערכות תקשורת חדשניות לחולי ה-ALS (ניוון שרירים). הזוכות: קבוצת Donders ההולנדית וקבוצת PIson Technology האמריקאית, שפיתחו מערכות חדשניות האחת בניבוי מהיר של אותות EEG שיאפשרו לחולי ALS משותקים הפעלה תקשורת מהירה באמצעות פעילות מוחית בלבד, והשנייה תתרגם אותות חשמליים במערכת העצבים להפעלת מכשירים חשמליים ובכך תאפשר לחולי ALS שליטה על מחשבים, טלפונים ומערכות ביתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully