וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פייסבוק זו הדרך המרכזית להפצת הסתה וטרור"

26.12.2016 / 18:12

חוק הפייסבוק שאושר בוועדת השרים מעורר סערה. המתנגדים טוענים שהשלכותיו חמורות מהתועלת: "אי אפשר להעלים מהרשת פוסט ששרד יותר מ-7 דקות". התומכים דווקא רואים בו כלי למלחמה בהסתה ברשתות החברתיות. האם צריך לשים גבול לחופש הביטוי? צפו בדיון באולפן וואלה! NEWS

עריכת וידאו: ניר חן

"חוק הפייסבוק" שאושר אתמול (א') בוועדת השרים לענייני חקיקה עורר ויכוח שקיים שנים בנושא שנוי במחלוקת – גבולות חופש הביטוי באינטרנט. מצד אחד החוק יאפשר לבית המשפט להורות על הסרה של תכנים מסיתים, פוגעניים ושקשורים בטרור. מצד אחד, בית המשפט יוכל להסיר פוסטים מסיתים, פוגעניים ותומכי טרור. מהצד השני, תכנים בעלי אופי דתי, למשל, שיכולים להתפרש כהסתה יהפכו ללא לגיטימיים – מה שייפגע בחופש הביטוי.

"מדובר בפעילות גלובלית ולא ברור האם חוק הפייסבוק יהיה בכלל אפקטיבי", אומר באולפן וואלה! NEWS עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי. "הרבה מאוד מהפוסטים מתפרסמים מחוץ לישראל ואז נשאלת השאלה באיזה אופן יוכלו להפעיל עליהם את החוק". לדבריו, " אם פוסט נמצא ברשת יותר משבע דקות כבר לא ניתן להוריד אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישים סוף להסתה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי החוק, פוסטים בפייסבוק יוכלו להימחק אם פרסומם מהווה עבירה פלילית, או כאשר ישנו סיכון ממשי לביטחונו של אדם, הציבור או המדינה. הפוסטים יוסרו רק במדינה שבה הוגשה התלונה, ויהיו חשופים מעבר לגבולותיה. ההצעה אינה מחייבת את פייסבוק לאתר תכנים מסיתים, אלא רק להסיר פוסטים כאלו שזוהו על ידי המדינה, ונתבקשו להימחק על ידי גורמים מוסמכים מטעם היועץ המשפטי לממשלה.

"פייסבוק יכולים לטפל בתוכן מסית כמו שהם מטפלים בפורנוגרפיה. אין פורנוגרפיה בפייסבוק", אומר בתגובה מיכה אבני, בנו של ריצ'ארד לייקין שנרצח בפיגוע בארמון הנציב בירושלים, שתומך בחוק ולא סומך על שיקול הדעת של הרשת החברתית. "מיד אחרי שאבי נרצח עלה סרטון ביוטיוב ובפייסבוק שהתאחדות הסטודנטים של חמאס ביימה על הרצח של אבי", הוא מספר. " זה המסייע עיקרי להפצת טרור וכך התחלתי לפעול מול חברות האינטרנט, כדי לקחת חלק יזום במאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully