וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש ממצלמות הרשת בארץ בסכנת פריצה. כך תבדקו האם שלכם חשופה

27.12.2016 / 16:41

פרצת אבטחה חמורה שהתגלתה בעשרות אלפי מצלמות רשת חושפת ישראלים רבים לפריצות של האקרים שיכולים לצלם ולשלוף תמונות שצולמו באמצעותן וגם להשתמש בהן כתשתית למתקפת סייבר

ספק 500

(בסרטון: כך פורצים למצלמות רשת)

חברת סייבריזון חשפה פרצת אבטחה חמורה שמאפשרת להאקרים לפרוץ לעשרות אלפי מצלמות רשת בישראל. לטענת החברה, חשופים לפריצה כ-30% ממצלמות הרשת בארץ והיא התגלתה ביותר מעשרה מותגים פופולרים. בחברה מציינים עוד שלא מדובר במצלמות מהדור הישן אלא במצלמות חכמות שנמכרות בין היתר גם באיביי וחנויות של הרשתות הגדולות בארץ.

פרצה כזאת במצלמות חכמות מסוכנת במיוחד מאחר שהפורץ יכול להשתמש בתשתית המצלמה כבסיס לשיגור התקפות סייבר ללא ידיעת הבעלים, בדיוק כמו המתקפה שפגעה בארה"ב באוקטובר האחרון והפילה את האתרים הגדולים בעולם. מעבר לכך, ההאקרים יוכלו להדליק את המצלמה, להזיז אותה, להקליט ולגשת לתמונות שצולמו בעזרתה, גם ללא ידיעתכם.

מצלמת רשת. AP
חייכו, נפרצתם./AP

"להאקרים היכולת לאתר בקלות משתמשים ישראלים שעובדים עם מצלמות פגיעות בעזרת ביצוע סריקת מכשירים המחוברים לאינטרנט", אומר יואב אורות, ראש צוות פיתוח ומחקר בחברת סייבריזן. לדבריו, "גם אם המשתמשים ינסו להגן על עצמם בעזרת סיסמה חזקה ומורכבת, האקר עדיין יוכל לעקוף אותה בקלות".

לרוב, במצלמות החדשות לא ניתן שירות עדכוני אבטחה של היצרן, כמו בתוכנות מחשב למשל. בחברת סייבריזון לא חושפים את שמות המותגים והדגמים על מנת שלא לעודד פריצות של האקרים. אך אם אתם מעוניינים לבדוק האם המצלמה שלכם חשופה לפריצה של האקרים תוכלו לעשות זאת ממש כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully