וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע לפני: וירוס חג המולד תקף, המחשב האישי הופך לאנושי

יריב ענבר

29.12.2016 / 8:52

69 שנה להמצאת הטרנזיסטור, איש השנה בעולם לפני 35 שנה - המחשב האישי, הניסויים הגרעיניים שהרעידו את צרפת ולידתם של ממציא לינוקס וממציא העכבר האופטי שהרג את הכדורי

צילום מסך

(בסרטון: הצגת הטרנזיסטור הראשון)

23 בדצמבר 1947: הטרנזיסטור מוצג לעולם

וולטר ברטין וג'ון ברדין הדגימו לראשונה את הטרנזיסטור האלקטרוני שנוצר מרדיד זהב שהונח על רדיד פלסטיק משולש ונדחק לקופסא באמצעות פיסת גרמניום. ההדגמה הציגה מיקרופון ורמקול ובמרכז חובר הטרנזיסטור שהיה מגבר. אחד אחר השני ניגשו האנשים ואמרו "הלו" לתוך המיקרופון. הטרנזיסטור החליף את השפופרות הגדולות המתחממות והמסורבלות. צעד זה הפך בן לילה את העולם האלקטרוני לזעיר ויעיל הרבה יותר.

24 בדצמבר 1956: נולד האיש שהרג את עכבר הכדור

סטיבן טוד קירש נולד. קירש ממציא גאון ובעל פטנטים רבים, אך המצאתו החשובה ביותר הייתה העכבר האופטי. העכבר הוצג לראשונה בשנת 1999 על ידי חברת מיקרוסופט והחליף בהדרגה את עכבר הכדור שנטה להתלכלך ולהתקלקל במהירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אילוסטרציה. ShutterStock
בעט בכדור./ShutterStock

25 בדצמבר 1987: כאב ראש של חג מולד

וירוס חג המולד החל לתקוף את מחשבי IBM Mainframe בחג המולד 1987. הווירוס צייר עץ אשוח על המסך ותקף את המשתמש ואת אלה שמחוברים אליו. שם הווירוס היה CHRISTMA.EXE מכיוון שהמערכות תמכו ב-8 תווים בלבד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חג שמח? לא בטוח. וירוס עץ האשוח./מערכת וואלה!, צילום מסך

26 בדצמבר 1982: ואיש השנה הוא...

מגזין TIME, שמדרג בכל שנה את איש השנה, החליט להכתיר את המחשב האישי ל"מכונת השנה". זו הייתה הפעם הראשונה שעצם בלתי אנושי קיבל את התואר מאז צאתו אל האור של המגזין בשנת 1927. למרות הביקורות, העורכים נימקו את בחירתם בכך שהמחשב משפיע בצורה כה משמעותית על העולם ולכן הוא ראוי לתואר "איש השנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איש השנה ב-1982./מערכת וואלה!, צילום מסך

27 בדצמבר 1995: פיצוץ צרפתי

נשיא צרפת ז'ק שיראק מחליט להפסיק סדרת ניסויים גרעיניים מעוררי מחלוקת שקיימה המדינה. רוב המדינות שביצעו ניסויים גרעיניים, עשו זאת באמצעות סימולטורים חכמים ואילו צרפת השתמשה בפצצות חיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפסיק את הגרעין. ז'ק שיראק./מערכת וואלה!, צילום מסך

28 בדצמבר 1969: בלינוקס זה לא היה קורה

לינוס טורבלדס, מפתח מערכת ה-Linux נולד בהלסינקי, פינלנד. Linux שנקראת על שמו, היוותה את ליבת המקור למערכת ההפעלה Linux, ל-Android, Chrome ועוד. על פיתוח ה-Linux קיבל טורבלדס פרסים רבים, ביניהם פרס המילניום הטכנולוגי בשנת 2012.

יריב ענבר הוא מייסד המוזיאון לתולדות המחשב בישראל, מנכ"ל מכללת מדיאטק ג'ון ברייס, חוקר ומרצה בנושא מחשוב וטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully