וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשקות והחידושים: זה מה שצפוי בתערוכת הטכנולוגיה הענקית CES

מייקי לוי, לאס וגאס

1.1.2017 / 9:24

כמדי שנה, גם את 2017 פותחת בלאס וגאס תערוכת האלקטרוניקה CES, שם יציגו יצרניות מוצרי האלקטרוניקה הגדולות בעולם, וגם יותר קטנות, את החידושים והפיתוחים שלהם לשנה הקרובה. כתבנו ידווח משם מדי יום - זה מה שאנחנו מצפים לו בשבוע הקרוב

ShutterStock

יותר מ-165,000 אנשים פקדו בשנה שעברה את תערוכת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בעולם, CES, או בשמה המלא "מופע האלקטרוניקה לצרכנים". התערוכה, המתקיימת מדי שנה בלאס וגאס, תפתח באופן רשמי ביום חמישי הקרוב. זו התערוכה המובילה בעולם האלקטרוניקה והיא מתמקדת במוצרי צריכה. מדי שנה ההכרזות של היצרניות הענקיות מכתיבות את מגמות שוק מוצרי האלקטרוניקה בעולם. בעוד שהתערוכה תפתח רק ביום חמישי לקהל הרחב, יצרניות רבות כמו אינטל, סמסונג, LG ועוד יקיימו השקות והדגמות לעיתונאים עוד לפני שהתערוכה תפתח באופן רשמי. אנחנו נהיה שם ונעביר עדכונים מסביב לשעון על כל ההכרזות השוות. אז מה צפוי לנו בשבוע הקרוב?

סמסונג

אחת היצרניות הגדולות ביותר שתהיה נוכחת בתערוכה היא סמסונג. כידוע החברה לא תכריז שם על גלקסי S8 מאחר והיא מעולם לא הכריזה שם על מכשיר דגל או סמארטפונים אחרים. לרוב סמסונג שומרת את השקות הסמארטפונים והטאבלטים שלה לתערוכת MWC בברצלונה אך השנה נראה שהיא תקיים השקת סמארטפונים עצמאית מאוחרת. סמסונג תקיים ב-CES מסיבת עיתונאים בתאריך 4 בינואר ולפי השמועות, היא צפויה להכריז על קו חדש של טלוויזיות, נגני שמע באיכות גבוהה, נגני 4K, מסכי טלוויזיה מעוקלים, שואב אבק רובוטי ועוד. ככל הנראה שאת כל ההכרזות או לפחות חלקם הגדול של סמסונג נראה גם בארץ אך אם נשפוט לפי שנה שעברה, נראה את זה רק בעוד חצי שנה או יותר, כלומר לא לפני חודש יוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טלוויזיה של סמסונג עם מסך קעור./מערכת וואלה!, צילום מסך

LG

השנה הענקית הדרום קוריאנית המתחרה הכריזה מראש על מה היא תשיק במסגרת התערוכה וכבר הודיעה כי תציג רמקול אלחוטי מרחף ואוזניות אלחוטיות. עד כה לא מדובר על הכרזות משמעותיות או מלהיבות באמת, אך החברה צפויה להתמקד בסדרת הטלוויזיות החדשה שלה ושואבי אבק רובוטים חכמים שכעת צפויים גם להתחבר לבית החכם.

אפשר לקוות שגם סמסונג וגם LG יציגו שדרוגים של המסכים הדקים והמתקפלים שלהן, שהוצגו כבר בתערוכה בשנה שעברה ואמורים לצאת בקרוב לשוק. אלו יהיו כמעט לבטח בין המוצרים המסקרנים ביותר בתערוכה כולה.

בנוסף הודיעה LG על כוונתה להעמיק את נוכחותה בשוק הביניים והיא צפויה להשיק בתערוכת CES חמישה סמארטפונים חדשים. המכשירים שיושקו הם ארבעה מסדרת K ואת מכשיר Stylus 3. הקונספט של סדרתK היא שמשתמשים רבים מעוניינים בפיצ'רים ברמה גבוהה אבל כל משתמש זקוק לפיצ'ר אחר ברמת פרימיום - מצלמה, כוח עיבוד וכו'. כל מכשיר בסדרה כולל פיצ'ר אחד ברמה מאוד גבוהה והשאר ברמה בינונית וסבירה, בהתאם לסטנדרט בקטגוריה.

LG צפויה גם להציג סדרת רובוטים שתוכל לנווט בסביבות מורכבות ולפענח את המסלול היעיל ביותר להשלמת משימות, מה שיקל מאוד על חייהם של אנשים בנקודות שונות ביום יום. החברה תציג את הרובוטים הראשונים שלה שאינם מיועדים לניקיון בבתים, יחד עם עוד מכשירים חכמים לעולם הגדול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמקול הבלוטות' המרחף של LG./מערכת וואלה!, צילום מסך

מכוניות חכמות

אם עד לאחרונה תעשיית הרכב הייתה נפרדת מעולם הטכנולוגיה באופן מסורתי, נראה שברגע שהמכוניות החכמות והאוטונומיות החלו לתפוס תאוצה, התעשיות התמזגו בכמה נקודות השקה לתעשייה אחת חדשה ופורצת דרך. בווגאס צפויה להיות נוכחות מרשימה של יצרניות רכב בהן יונדאי, פורד, פולקסווגן וחברה מסתורית בשם Faraday Future, הרוצה להתחרות ראש בראש מול Tesla של אילון מאסק. הנציגה הישראלית בתחום המכוניות החכמות היא MobileEye, שהכריזה כבר על שיתוף פעולה עם חברת BMW.

מחשוב לביש

כמדי שנה, התערוכה בלאס וגאס צפויה להיות מוצפת בצמידי כושר, מצלמות אקסטרים, אביזרים לשדרוג הצילום ועוד מוצרים עמוסי חיישנים. האינטרנט של הדברים כנראה הולך השנה לצבור תאוצה נוספת ואנחנו סקרנים לראות אילו חידושים יוצגו דווקא בביתנים של היצרניות הקטנות, המנסות לבסס את עצמן בשוק המתפתח של מחשוב לביש.

מציאות מדומה

אם 2016 הייתה השנה בה טכנולוגיית המציאות המדומה (VR) הפכה לסטנדרט וטכנולוגיית המציאות הרבודה (AR) הפכה למסחרית, 2017 תהיה השנה בה היצרניות הגדולות ינסו לקחת את התחום צעד אחד קדימה. HTC VIVE, סמסונג GEAR VR, גוגל Daydream והתקנים נוספים צפויים לזכות בהרבה יותר תמיכה מממשקים קיימים בשוק ויקבלו הרבה תוכן חדש. משקפי ההולולנס של מיקרוסופט יצרו באזז רב ב-2016 ונראה שהם יציגו ביצועים משופרים השנה. בתערוכה צפויות להציג גם חברות קטנות יותר את התרומה שלהן לתחום ובשבוע הקרוב כנראה נבין לאן הולך עולם המציאות המשודרגת.

אנשים יושבים עם משקפי מציאות מדומה. ShutterStock
מה חדש בעולם הווירטואלי?/ShutterStock

קוולקום

ענקית השבבים לסמארטפונים, קוולקום, צפויה להכריז על ערכת השבבים החדשה - סנאפדרגון 835. לפי השמועות, יוצגו ביצועים משופרים בתחומי צריכת הסוללה והמצלמה. כבר ידוע כי ערכת השבבים החדשה תיוצר בשיתוף עם סמסונג וכי היא תתמוך בטכנולוגיית טעינה מהירה Quick Charge 4. השמועות אומרות כי המכשירים שיקבלו את הערכה הם גלקסי S8, שיאומי Mi 6 ועוד. אם תעשיית המובייל לא תספוג זעזוע גדול השנה, כנראה שסנאפדרגון 835 יהיה השבב המוביל בקטגוריית מכשירי הפרימיום השנה ובתחילת שנה הבאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סנאפדרגון 835./מערכת וואלה!, צילום מסך

וואווי

ענקית הסלולר הסינית, וואווי, תגיע לתערוכה אך לא תחת מותג האם שאנחנו מכירים בישראל. ב-CES היא תציג מכשירי סמארטפון חדשים תחת המותג Honor, שעד כה כולל מכשירים לא רעים בכלל. לפי ההזמנה לאירוע של וואווי לא ניתן להבין על מה בדיוק היא צפויה להכריז אך כן נכתב כי החברה תציג את המודל לחדשנות הגלובלית, המחברת נקודות חוזקה של כל המדינות ומעודדת שיתוף פעולה עם אימץ טכנולוגיות חדשניות. אניגמטי ומסקרן, רק נקווה שלא מדובר בהשקה של מודמים. במהלך האירוע, המשתתפים ילמדו על תכניות וואווי בעתיד המובייל ושילוב של בינה מלאכותית, מציאות מדומה וטכנולוגיה מחוברת.

שיאומי

שיאומי הסינית תקיים מסיבת עיתונאים ראשונה בארה"ב, במהלך CES, ועדיין לא ברור על מה החברה צפויה להכריז. שיאומי פרסמה כמה סרטונים קצרים ונראה שהיא הולכת להתמקד בשוק הבתים החכמים, כשבסרטון אחד הציג איור של סלון עם הרבה גאדג'טים מפוזרים לצד הכיתוב "הרבה צדדים ל-Mi" (מכשיר סמארטפון חדש ומוצלח של החברה). בסרטון נוסף הציגה שיאומי בחור הרוכב על אופניים חשמליים ועל Ninebot mini (כלי תחבורה חשמל אישי) וכתבה "זו הולכת להיות נסיעה כיפית". יש שמועות ששיאומי תציג את מצלמת האקסטרים Yi 4k+ אבל נדע בוודאות רק כשנגיע לשם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully