וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה חדש: תוכנת כופר השתלטה על טלוויזיה חכמה - ונעלה אותה

אילן גלר

2.1.2017 / 8:00

האפליקציה הזדונית שהותקנה במכשיר הטלוויזיה התחזה להודעת קנס של האף.בי.איי ודרשה 500 דולרים על צפייה בסרטים פיראטיים. תשלום הקנס היה אמור לשחרר את הטלוויזיה הנעולה אך במוקד של LG הסבירו איך לאפס את המכשיר מרחוק

הטלוויזיה הנעולה

טלוויזיות חכמות, המריצות מערכות הפעלה דוגמת אנדרואיד ומאפשרות התקנת אפליקציות לצורך צפייה בסרטים וסדרות, חשופות להאקרים ותוכנות כופר זדוניות ממש כמו מחשבים אישיים וסמארטפונים. דרן קאוטון, מהנדס תוכנה אמריקני, גילה את זה בדרך הקשה לאחר שנחרד לגלות כמה ימים לפני ערב השנה החדשה, הטלוויזיה החכמה שרכש עבור משפחתו ננעלה, והפורץ דרש כופר תמורת הפעלתה המחודשת.

לדבריו של דרן, אחד מבני משפחתו הוריד אפליקציה מהרשת והתקין אותה בטלוויזיה מתוך מחשבה כי זו תאפשר לו לצפות בסרטים בחינם. ואולם לאחר ההתקנה הופיע על המסך לפתע מסך אזהרה המעוצב כמכתב מהאף.בי.איי. במכתב נמסר באנגלית משובשת כי סריקת הקבצים בטלוויזיה איתרה כמה קבצים לא-חוקיים, וכעת המכשיר ננעל. בכדי להסיר את הנעילה (ולסגור את התיק הפלילי שנפתח עבור הבעלים), נדרש תשלום קנס של 500 דולרים.

דרן, כמובן, לא מיהר לשלם את הכופר, אלא פנה לשירות הלקוחות של LG שהדריך אותו כיצד לאפס את הגדרות הטלוויזיה ומערכת ההפעלה שלה, פעולה שהסירה את תוכנת הכופר. במקרה זה לא נגרם נזק בלתי הפיך, אך עדיין כדאי לשים לב שלא להוריד ולהתקין תוכנות לא אמינות עבור מכשירי טלוויזיה חכמים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

נפתרה התקלה בעזרת החברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully