וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוללה הזו פועלת ברצף כבר 176 שנה ואף אחד לא יודע איך בדיוק

אילן גלר

3.1.2017 / 9:10

הסוללה מותקנת במעין פעמון חשמלי ומצלצלת בו ברציפות מאז השנה בה החלה לפעול, 1840. המכשיר הורכב על ידי בית מלאכה לאביזרי נגינה בלונדון, והוא מייצר צליל חלש מאוד מאחר ואיננו צורך אנרגיה רבה

צילום מסך

בעוד שמדענים בכל רחבי העולם מחפשים אחר דרכים לייצור סוללות אמינות ויעילות במיוחד, מתברר שבאוניברסיטת אוקספורד פועלת סוללה כבר 176 שנים ברצף, ואף אחד לא יודע בדיוק איך. הסוללה מותקנת במעין פעמון חשמלי ומצלצלת בו ברציפות מאז השנה בה החלה לפעול, 1840, כך שבסך הכול השמיע המכשיר כבר יותר מ-10 מיליארד צלצולים.

המכשיר הורכב על ידי בית מלאכה לאביזרי נגינה בלונדון, והוא מייצר צליל חלש מאוד מאחר ואיננו צורך אנרגיה רבה, אולם זו כנראה גם הסיבה שהוסיף לפעול משך זמן רב כל כך. הוא כבר זכה בפרס ומקום של כבוד בספר השיאים של גינס, על היותו בעל "הסוללה האמינה ביותר בעולם", שמוסיפה לפעול יותר מכל מכשיר אחר שאי-פעם הורכב בהיסטוריה.

ומה בעצם כן ידוע על הסוללה המסתורית? בהתאם ליכולות הטכנולוגיה הצנועות יחסית של התקופה, סבורים החוקרים כי היא הורכבה מדסקיות העשויות מתכות שונות המחוללות חשמל במגע ביניהן. הרכבן המדויק של הדסקיות אינו ידוע, והחוקרים חוששים לפתוח את המכשיר כדי לגלות, שכן בדיקה זו עשויה להרוס אותו. אתצ החוקרים מסקרן יותר לגלות עוד כמה שנים הוא ימשיך לצלצל? הציפייה, אגב, היא שהצלצולים יפסקו לאחר שהפעמון עצמו יישחק, ולא מפני שהסוללה תפסיק לספק אנרגיה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

פעמון אוקספורד. צילום מסך
לא רוצים לפרק כדי לא להרוס./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully