וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידת מחירים: מתי הכי משתלם לקנות סמארטפון חדש?

מייקי לוי

11.1.2017 / 7:44

כשסמארטפון חדש מגיע לישראל הוא מקבל תג מחיר הכולל את המס הגבוה (34 אחוזים), הבאזז שהוא מייצר בעולם ולעתים גם את מאמצי השיווק שלו. אמנם לא מדובר במדע מדויק אבל אפשר לחסוך מאות שקלים אם רק יודעים מתי לשלוף את הארנק לכל סמארטפון

צילום: אורן דותן

(בסרטון: השקת גלקסי S7 בתערוכת MWC בברצלונה)

אף על פי שמחירי הסמארטפונים בישראל גבוהים משמעותית ביחס לשאר העולם, אנחנו הישראלים אוהבים לרכוש אותם, ועדיף כמה שיותר מתקדמים ויקרים וכמה שיותר חדשים. מכשירי דגל של היצרניות המובילות מגיעים לסכומים של 3,000 שקלים ומעלה והמחירים הגבוהים של מכשירים חדשים לא יירדו בקרוב מאחר והמדינה מטילה על מכשירים חדשים מסים בגובה של 34 אחוזים. כך לדוגמה גלקסי S7 של סמסונג הושק עם תג מחיר של 3,890 שקלים, אך 34 אחוזים מהמחיר, הלכו למדינה.

אחרי השקה של מכשיר חדש בעולם, חולפים לרוב כמה שבועות עד כמה חודשים עד שהוא מגיע לישראל. המחיר מתחיל לרדת זמן קצר לאחר ההשקה אצל חלק מהיבואנים ובחלק מהמקרים מדובר אפילו בחודש אחד מיום ההשקה עד שמתחילים לראות תנודות במחירי המכשירים.

חשוב להבין שניתן לקנות מכשירים חדשים בייבוא מקביל ללא אחריות יבואן מסודרת (למרות שקיימת אחריות יצרן ואחריות של החנות) במחיר נמוך יותר אבל את רוב המכשירים הישראלים קונים דווקא אצל מפעילות הסלולר וברשתות הגדולות כך שמרבית המכשירים הנמכרים בישראל הם בייבוא רשמי עם תג מחיר גבוה מאשר בחו"ל.

הירידה המשמעותית ביותר במחיר בשנה החולפת נרשמה במכשירי היצרניות שיאומי ו-LG, שכבר אחרי חודשיים ניתן להשיג את המכשירים המתקדמים שלהם ביבוא רשמי בהפרש של כמה מאות שקלים. מחירם של מכשירים בייבוא מקביל צונח אפילו יותר מהר וההפרש יכול להיות יותר מ-500 שקלים אחרי חודשיים-שלושה בלבד.

סמארטפונים בתצוגה. ShutterStock
הזמן הכי טוב לקנות את המכשיר שכולם מדברים עליו עכשיו הוא אחר כך./ShutterStock

לדוגמה שיאומי Mi5 עלה ביום ההשקה 2,400 שקלים ביבוא רשמי ואילו ביבוא מקביל ניתן למצוא אותו ב-1,201 שקלים (חצי מחיר). זה הופך את הקניה מיבואן לא רשמי בחלק מהמקרים למאוד משתלמת; מנגד, באפל לא מציעים הנחות והמחיר נשאר קבוע עד ליום ההשקה של מכשיר חדש. פערים קטנים קיימים בין היבואנים השונים.

במקרה שאין הנחות משמעותיות (כמו בהשקת וואווי P9 בארץ, אז החברה סבסדה את המס הגבוה של המכשיר), הסוד הוא לרכוש את המכשיר כשהוא עוד חדש ומתקדם אבל אחרי שהמחיר שלו מתחיל לרדת. המחיר יורד לרוב לקראת השקה של מכשיר חדש מאותה סדרה או כשהמכירות מאוד גרועות ויש צורך להיפטר ממלאי גדול.

לדוגמה ההכרזה על מכשיר הדגל הבא של LG - G6 - תתקיים כבר בסוף החודש הבא, בתערוכת MWC בברצלונה כך שמחירי ה-G5 צפויים לרדת עוד קצת בתקופה הקרובה ובעיקר סמוך להשקה. לשם השוואה, ה-G5 הושק בארץ עם תג מחיר התחלתי של 3,350 שקלים וכעת ניתן למצוא אותו בסכום של 2,363 שקלים עם אחריות של היבואן הרשמי רונלייט.

חשוב להבין: ברגע שסמארטפון יצא מהקופסה, תוחלת החיים הממוצעת שלו היא כשנתיים. אחרי שנתיים התוכנה מתחילה לזייף והחומרה כבר עייפה. אם לוקחים בחשבון שהיצרניות משיקות מכשיר דגל חדש לפחות פעם בשנה ולעתים פעמיים או שלו, הרי שלא משתלם לקנות את מכשיר הדגל האחרון שהרגע יצא ושווה ללכת על מכשיר מדגם אחד אחורה, או להמתין רגע לפני ההשקה של מכשיר הדגל הבא. אם אתם ממש רוצים לקנות מכשיר חדש, נסו להתאפק חודש-חודשיים אחרי ההשקה בישראל וגם אז המחיר צפוי לרדת או שהמכשיר יוצע עם דילים אטרקטיביים הרבה יותר.

וידאו שאורן דותן צילם מהשקת המכשיר החדש של סמסונג גלקסי S7. צילום מסך
לסמארטפון יש תוחלת חיים ממוצעת של שנתיים, אבל כל שנה יוצא דגם חדש. גלקסי S7 חדש./צילום מסך

מתי הכי כדאי לקנות גלקסי S7 או אייפון 7?

כדי לדעת מתי אמור לצאת מכשיר חדש אפשר לחפש כתבות בנושא בגוגל, לרוב יהיו שמועות, הדלפות והערכות די מדויקות לגבי החודש או התקופה בשנה. צריך לזכור שמחירים לא צונחים ברגע אבל לקראת השקה שווה להמתין ולחכות למחיר המעודכן. לרוב, LG משיקה את מכשיר הדגל בסוף חודש פברואר ואילו את הפאבלט מסדרת V בחודש ספטמבר. גם סמסונג משיקה את מכשיר הדגל של בסוף חודש פברואר אך לאור הכישלון עם הנוט 7 היא צפויה להכריז על מכשיר הדגל לצד פאבלט דווקא בחודש אפריל השנה. לכן שווה להמתין לסוף מרץ ותחילת אפריל לראות האם המחיר ינצח עוד.

סדרת הנקסוסים מושקת על ידי גוגל בין חודש ספטמבר לחודש אוקטובר, חברת OnePlus משיקה את מכשיר הדגל בחודש יוני, וואווי משיקה את מכשיר הדגל מסדרת P בחודש אפריל ואילו את סדרת הפאבלטים - Mate - בחודש נובמבר. אפל משיקה בחודש ספטמבר את אייפוני הדגל ואילו מייזו בין חודש יוני לחודש יולי. לשיאומי אין ממש עקביות בהשקת מכשירי הדגל.

התאריכים האלה אינם קבועים אך עד כה הם די עקביים, מה שאומר שאם אתם רוצים לקנות את מכשיר הדגל האחרון, מומלץ לרכוש אותו ממש בסמוך ליציאה של מכשיר הדגל החדש ואם אתם באמת יכולים להתאפק, חכו עד שיושק המכשיר החדש ואז המחירים ירדו עוד יותר, כאמור.

סמארטפון. ShutterStock
שווה לדעת בן כמה המכשיר שאתם רוצים לקנות, ולבדוק מה הפער בין יבוא מקביל ליבוא רשמי./ShutterStock

מכשיר דגל חדש יוצא לרוב 12-14 חודשים אחרי שהושק מכשיר הדגל הקודם. אצל סוני מתבצעת השקה אחת לחצי שנה, אבל הם חריגים בשוק. סמסונג, לדוגמה, החלה למכור בשנה שעברה את מכשיר הדגל Galaxy S7 ב-11 במרץ 2016, את מכשיר הדגל הקודם ב-10 באפריל 2015 ואילו את ה-S5 ב-11 באפריל 2014. כל הדגמים האלו הושקו בסוף חודש פברואר בתערוכת MWC.

גם אצל אפל המצב זהה: אייפון 6S החל להימכר ב-19 בספטמבר בשנת 2014, הדור הקודם החל להימכר באותו התאריך בדיוק רק שנה לפני כן, ב-2014, ואייפון 5S ו-5C החלו להימכר ב-20 בספטמבר בשנת 2013. אייפון 5 החל להימכר ב-21 בספטמבר בשנת 2012 ולפי זה ניתן לשער שאם לא יהיו שינויים מהותיים, ההשקה של אפל צפויה להיות שבועיים לפני תאריך תחילת המכירה, כך שמכשירי אייפון 8 החדשים יגיעו לחנויות בין ה-19 ל-21 בספטמבר השנה.

אם אתם רוצים לקבל אינדיקציה נוספת לתקופת רכישה נכונה עבור המכשיר שבחרתם, חפשו בגוגל את הביטוי "Is it good time to buy" ולאחריו את דגם המכשיר. בדרך כלל תראו כתבות רלוונטיות מאתרים בעולם עם השמועות העדכניות ביותר. מומלץ גם להיכנס לאתר gsmarena.com ולבדוק מתי המכשיר הושק. אם חלפה כבר שנה, או שאתם קרובים ליום-ההולדת הראשון של הדגם, ככל הנראה שדגם חדש יעשה את דרכו למדפים בקרוב וכדאי להמתין מעט.

על פי מה שמסתמן כרגע, ההשקה הקרובה ביותר היא של חברת LG עם G6, שתתקיים בסוף חודש פברואר; אחריה חברת סמסונג עם השקת ה-Galaxy S8 בחודש אפריל ובסמוך אליה, ככל הנראה וואווי תחשוף את מכשיר הדגל החדש, P10. בחודש ספטמבר צפויה LG להשיק את V30, פאבלט הפרימיום של החברה, ובאותו חודש צפויה אפל להשיק את דגם הביניים, אייפון 7S.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully