וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמבולנס המעופף הזה יכול להציל חיים של כל כך הרבה אנשים

אילן גלר

6.1.2017 / 8:01

עובדי חברת Argodesign, המתמחה בעיצוב מוצרים, מציעים כלי תעופה קונספטואלי מדליק במיוחד שעשוי להציל חיים במקום להיתקע בפקקים. עכשיו צריך רק חברה שתרצה לייצר את כלי הטיס המבריק הזה

צילום מסך

פינוי פצועים מאזורי תאונות ופיגועים הוא כיום תהליך שעשוי לארוך זמן רב, בוודאי אם מדובר באזורים מרוחקים. רכבי האמבולנס נדרשים לנווט בתוך תנועה סואנת, ואילו מסוקי חילוץ הם כלי מסובך ויקר להפעלה שאיננו יכול לנחות בכל מקום ולכן מופעל במקרים קיצוניים בלבד. ייתכן אבל שבעתיד יחליף את כל אלו אמצעי הצלה חדש לגמרי - רחפן עצמאי המסוגל לנחות בבטחה כמעט בכל מקום, ולהעביר פצוע לבית חולים בתוך דקות, ללא התחשבות בתנועה או בתנאי הדרך.

כלי התעופה המרשים הזה, של חברת Argodesign האמריקנית, מסוגל לנחות ברחוב והוא מופעל באמצעות טייס מרוחק או מערכת GPS אוטומטית. הוא לא גדול יותר ממכונית ממוצעת, ועשוי לחולל מהפכה של ממש בתחום. הוא מסוגל לשאת פרמדיק שיטפל בפצועים ולפי ההדמיה הוא ממריא ונוחת בזריזות.

מדובר בינתיים בקונספט בלבד וחברת Argodesign רק מתמחה בעיצוב מוצרים ועל כן אינה מסוגלת לפתח את הרחפן בכוחות עצמה. האחראי על הפרויקט, מארק רולסטון, סבור כי עלות ייצורו של רחפן אחד מסוג זה עשויה להגיע לכמיליון דולרים, אם כי ייצור המוני של אלפי יחידות בהחלט יוזיל את העלויות. "לא אתפלא לשמוע מחברת תעופה שהן עובדות על משהו כזה", הוא אומר. "זה פשוט הגיוני לחלוטין".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

רחפן אמבולנס. צילום מסך
לא עומד בפקקים./צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגיע עם פרמדיק בפנים, לסייע לפצועים./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק צריך שמישהו ייצר אותו באמת./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully