וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורבגיה תהיה בקרוב המדינה הראשונה בעולם לבטל את שידורי הרדיו

אילן גלר

8.1.2017 / 10:38

המדינה תחסוך מיליונים על תשתית של אנטנות והאזרחים יאלצו לספוג מכה של כמה מאות דולרים לכיס על משדרים דיגיטליים. 66 אחוזים מהנורבגים מתנגדים לביטול השידור האנלוגי במדינה אבל כנראה שכבר יש תכנית מה לעשות עם הכסף כי ההשבתה תתחיל השבוע

רדיו. ShutterStock
ביום רביעי ההשבתה של שידורי הרדיו תתחיל בעיר בודה./ShutterStock

נורבגיה עומדת להפוך בקרוב למדינה הראשונה בעולם שתחל בתהליך ביטול שידורי הרדיו האנלוגי, הידוע גם כגלי ה-FM המוכרים. במקומם, ידרשו אזרחי המדינה לרכוש מקלטים דיגיטליים (DAB), שעלותם עשויה להגיע לכמה מאות דולרים. יתרונם הוא איכות צליל משופרת וחיסכון משמעותי בתחזוקה של התשתית.

חיסכון זה הוא הסיבה העיקרית שהוחלט על ביטול שידורי ה-FM, שכן רובה של נורבגיה מכוסה בהרים גבוהים וגאיות עמוקות, המקשות על שידור רדיו איכותי. עלויות מערך השידור הקיים עומדות על עשרות מיליוני דולרים בשנה, אותם מקווה הממשלה להעביר למיזמים אחרים ומועילים יותר.

למרות ההיגיון הכלכלי במהלך, רבים בנורבגיה סבורים כי הוא עשוי להיות הרה אסון. בסקרים שנערכו לאחרונה, כ-66 אחוזים מהנורבגים מתנגדים לביטול השידור בגלי רדיו, וטוענים כי בביתם או ברכבם לא מותקן עדיין מקלט התומך בשידורים הדיגיטליים החדשים. "אנחנו פשוט לא מוכנים לזה עדיין", טוען איב תומסן, החבר במפלגת הקדמה הנורבגית. "יש כשתי מיליון מכוניות בנורבגיה ללא מקלטים דיגיטליים, ובמיליוני בתים מכשירי הרדיו יפסיקו לעבוד".

בינתיים המחאה לא הובילה לשינוי בהחלטה, ומהלך ביטול השידורים צפוי להתחיל לפי התכנון ב-11 בינואר בשעה 11:11 בעיר הנמל בודה, כך שעד סוף השנה כל משדרי ה-FM במדינה יחדלו לפעול.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • רדיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully