וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי ידיים! יצאנו לנסיעת מבחן ברכב אוטונומי עם מובילאיי. כך זה נראה מבפנים

מייקי לוי, לאס וגאס

8.1.2017 / 18:00

הרכב בו נסענו היה מכונית אודי Q5 רגילה לחלוטין, בה הותקנה מערכת ה-CLSP של מובילאיי ודלפי. המערכת כוללת יכולת איתור מיקום מתקדמת, ובזכותה המכונית האוטונומית בלמה לבד והצילה אותנו מתאונה

צלמים זמניים מורשים

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בלאס וגאס, CES, מתמקדת בעיקר במוצרי צריכה חשמליים אך נראה שבשנתיים האחרונות התערוכה הפכה גם לסוג של תערוכת רכב ליצרניות השואפות לשלב טכנולוגיה מתקדמת בכלי הרכב שלהן. השנה הגיעו לתערוכה כל היצרניות הגדולות, כמו ניסאן, יונדאי, פורד, מאזדה, BMW וגם מובילאיי הירושלמית, שעשתה בית-ספר לכל החברות הגדולות.

החיבור בין מכוניות לתערוכת האלקטרוניקה הוא לא מקרי. תחום כלי הרכב האוטונומיים צמח בקצב מסחרר, ולפי התחזיות כבר בשנת 2020 נראה מכוניות אוטונומיות נוסעות בכבישים ברחבי העולם. בזמן שהתחרות בשיאה, והמרוץ למכוניות החשמליות מאיץ, נתנה לנו מובילאיי הזדמנות חד-פעמית לנסוע ברכב האוטונומי שלה. בדרך כמעט עשינו תאונה שנמנעה הודות לתגובה המהירה של המערכת.

המכונית עליה נסענו פותחה בשיתוף עם חברת דלפי, המובילה בתוכנות נהיגה ממוכנת, חיישנים ומערכות אינטגרציה. מובילאיי הישראלית מובילה במערכות ראייה ממוחשבות, מיפוי, לוקליזציה ולמידת מכונה. שיתוף הפעולה ביניהן הניב טכנולוגיה המסוגלת לנווט לבד, וכפי שחווינו גם לחמוק ממכשולים.

מובילאיי CES 2017. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
צריך רק להזין כתובת - והמכונית כבר תוביל אתכם לשם./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

במסיבת עיתונאים שנערכה ב-CES, אמר פרופסור אמנון שעשוע, המייסד השותף, היו"ר ומנהל הטכנולוגיה הראשי של מובילאיי כי "בחצי השנה האחרונה השגנו התקדמות רבה בעיצוב פתרון מתוחכם לנהיגה אוטונומית בכבישים מהירים ובאזורים עירוניים כאחד. הפתרון הוגדר באופן סקלבילי על מנת לאפשר ליצרני רכב קשורים למצוא מענה לצרכים הייחודיים שלהם".

הרכב בו נסענו היה מכונית אודי Q5 רגילה לחלוטין, בה הותקנה מערכת ה-CLSP של מובילאיי ודלפי. המערכת כוללת יכולת איתור מיקום מתקדמת; מאחר וה-GPS לא מדייק ברמה של סנטימטרים, נדרשת מערכת מתקדמת שתוכל לשלוט ברכב בטווח של 10 סנטימטרים ללא קישורית GPS זמינה באותו הרגע, איתור מרחב פנוי על מנת להחליף נתיבים או נסיעה בנתיבים מורכבים או באזורים ללא סימן נתיבים, זיהוי הולכי רגל ברדיוס של 360 מעלות, איתור תלת-ממדי של כלי רכב אחרים ותכנון מסלול ונסיעה.

"שלושה גורמים מייחדים את החברות המובילות משאר המתחרים במרוץ לכלי רכב ללא נהג עד 2019", אמר גלן דה ווס, סגן נשיא לשירותים בחברת דלפי. "חיישני ראייה הטובים מסוגם, בהם מצלמות, רדאר ו-LiDAR, חוויית הנהיגה ומהירות העיבוד של המחשב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מובילאיי CES 2017. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מכונית אודי Q5 רגילה - עם המערכת של מובילאיי. הצילה אותנו מתאונה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

לאודי עלינו באמצע מגרש חניה בלאס וגאס, שם הסבירו לנו כי המכונית מצוידת ביותר מעשרה סונארים הסורקים את הסביבה בכל זמן, לצד מצלמות מתקדמות שעושות שימוש בטכנולוגיית עיבוד תמונה. מקדימה ישב הנהג שעל ידי לחיצת כפתור אחת, הכניס את הרכב למצב האוטונומי.

הרכב נסע מבלי שהנהג נגע בהגה ומבלי שרגליו דרכו על הדוושות. במהלך הנסיעה, כשהיינו במהירות של 20 קילומטרים, נהגת לא שמה לב אלינו, רצתה להשתלב לנתיב בנו נסענו ורגע לפני שעשינו תאונה, המערכת זיהתה את הסכנה תוך שבריר שניה ובלמה את הרכב. אם היה נהג אנושי שלא היה שם לב, ככל הנראה שזה היה כבר נגמר בתאונה. המכונית נסעה בצורה מושלמת, החליפה נתיבים ברחבי לאס וגאס וידעה לנווט ברחבי העיר לגמרי לבדה - כל מה שצריך היה להגדיר את נקודת היעד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully