וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדבר לקיר: ניסינו את קסדת המציאות המשולבת של אינטל - היה חם ומגניב

מייקי לוי, לאס וגאס

9.1.2017 / 8:49

Project Alloy פותח ברובו בחיפה והוא מציע חוויית גיימינג מוכרת אבל עם טוויסט. עד כה ההתקנים הללו דרשו חיבור חוטי וכעת אינטל מציעה את העולם הווירטואלי המשולב בעולם האמיתי ללא כבלים; פשוט לחבוש על הראש ולהתחיל לירות בחוצנים בסלון

וואלה! TECH עורך: רן צימט

לפני נתוני האגודה האמריקנית למוצרי צריכה טכנולוגיים, שהציגה אינטל, המכירות של קסדות מציאות מדומה בארה"ב צפויות להגיע ל-2.5 מיליון דולרים השנה. מדובר בסכומים קטנים בעולם הטכנולוגיה, מה שמוביל למסקנה שהכסף האמיתי נמצא דווקא באפליקציות שהטכנולוגיה יכולה להפעיל והיישומים בעולם האמיתי.

בסוף השבוע הציגה חברת אינטל בתערוכת האלקטרוניקה הענקית, CES, בלאס וגאס קסדת "מציאות משולבת" חדשה, שחלק גדול ממנה פותח בישראל. הקסדה נקראת Project Alloy, והיא מציעה חוויות של מציאות משולבת, בה עצמים אמיתיים משתלבים בעולם הווירטואלי ללא צורך במחשבים והתקנים נוספים.

את פיתוח הקסדה החדשה הוביל המהנדס הישראלי, עמית שחר, ממרכז הפיתוח של אינטל בחיפה. Alloy אינה זקוקה לחיבור למקור כוח או מחשב חיצוני ופועלת באופן עצמאי. כל קסדה מצוידת במעבד אינטל ממשפחת Core מהדור השביעי, מעבד ראייה, עדשת עין-דג וחיישנים, שתי מצלמות RealSense וסוללה.

ניסינו את קסדת המציאות המשולבת של אינטל. וואלה! TECH, מערכת וואלה!
בלי חוטים./מערכת וואלה!, וואלה! TECH

במהלך התערוכה קפצנו לביתן של אינטל לבדוק האם העתיד באמת במציאות המדומה, הרבודה והמשולבת. החדר אליו נכנסנו היה ריק מפריטים ויחסית מרווח; תחילה התיישבנו על כיסא ואז הרכבנו את המשקפיים. הקסדה שחבשנו לא הייתה כבדים כפי שציפינו, למרות שהיא מצוידת במסך, במעבדים מתוחכמים וגם באינספור חיישנים מקדימה שמזהים את הסביבה. עד כה משקפי מציאות מדומה כה מורכבים, דרשו חיבור לחוטים וחיישנים (כמו HTC Vive). המשקפיים של אינטל מנותקים מהחוטים ומאפשרים לנוע בחופשיות. מאחר והם מזהים את הסביבה ומגיבים בהתאם, לא חובה להשתמש בהם בחללים פנויים ואפשר להרכיב את המשקפיים בכל בית.

אחרי שקיבלנו את השלט, ששימש כאקדח, התבקשנו להתחיל לחסל זומבים. שילוב של אלמנטים בתוך החדר לא ראינו אבל כן שמנו לב בקלות לטכנולוגיית זיהוי המרחב ששימשה כדי לזהות מתי אנחנו מתקרבים לקיר על ידי הצבת גבולות במשקפיים. למעשה בתוך משקפי המציאות המדומה, המתחם היה מגודר במשבצות וככל שהתקרבנו לקיר, כך גם התקרבנו לגבול בעולם הווירטואלי.

גם מבחינת האיכות וגם מבחינת המשקל החוויה הייתה זהה למה שקיבלנו במשקפי המציאות המדומה של סמסונג, אך הפעם נוספו עוד חיישנים. החוויה המשחקית עצמה הייתה בהחלט מהנה ולרגע אחד חששנו לשווא שניכנס בקיר. באינטל מבהירים כי הם לא מתכוונים לייצר משקפי מציאות מדומה אלא רק להעניק רישיון ליצרניות אחרות להשתמש בטכנולוגיה של Project Alloy. לסיכום, החוויה הייתה מעניינת אבל אין ספק שהיישומים המוצלחים באמת יהיו הרבה מעבר לעולם הגיימינג.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אינטל תציע לחברות אחרות לייצר את הקסדה בשמה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully