וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל העוזרת הדיגיטלית: דיווח חדשות עלה לצופים אלפי דולרים

אילן גלר

9.1.2017 / 10:13

במסגרת כתבה על רכישה לא רצויה של בית בובות, על ידי הרמקול החכם "אמזון אקו", הקריין חזר על הפקודה המדויקת וגרם לרמקולים רבים נוספים בבתי הצופים לבצע רכישה דומה. באמזון כמובן הבטיחו לבטל את כל הרכישות הלא רצויות

צילום מסך

לפני כמה ימים דיווחה תחנת טלוויזיה מקומית בסן דייגו שבארה"ב על סיפור משעשע: ילדה בת שש הצליחה להזמין בית בובות יוקרתי בשווי 160 דולרים, תוך שימוש ברמקול החכם "אמזון אקו" של אמזון. לטענת ההורים, ביקשה מהם הילדה להזמין לה את בית הבובות. אלקסה - הבינה המלאכותית שמותקנת ברמקול - האזינה כהרגלה לשיחה, קלטה בקשה זו כפקודה ומיהרה לבצע את ההזמנה שהגיעה למחרת עם שליח למרבה הפליאה של בני המשפחה.

אלא שבמהלך הדיווח על המקרה, חזר הקריין על ההוראה המדויקת: "אלקסה, הזמיני לי בית בובות" (Alexa, order me a dollhouse). כך למעשה שחזר במדויק את המקרה עליו דיווח, אך בהיקף רחב הרבה יותר. בעשרות בתים שבהם הטלוויזיה הייתה דלוקה קלטו הרמקולים של אמזון את הפקודה ואלקסה מיהרה להזמין את המוצר. התלונות מצד הצופים לא איחרו להגיע, עם טענות על כך שמשדר החדשות עלה להם מאות דולרים.

שורש הבעיה נעוץ בכך שאלקסה, על אף היותה אינטליגנציה מלאכותית מתקדמת למדי, אינה מסוגלת להבדיל בין קולם של אנשים שונים ומפרשת כל מילה הנאמרת לה כפקודה. באמזון מסבירים כי ניתן לבטל תכונה זו דרך הגדרות המכשיר או לקבוע קוד סודי הנדרש בטרם ביצוע כל רכישה. כמו כן, בחברה מבטיחים כי כל חבילה שהוזמנה בטעות דרך השירות ניתנת להחזרה ללא כל תשלום ובזיכוי מלא. בכל זאת, הם הבעלים של המחסן, החנות ולעתים גם של המוצרים עצמם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully