וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד לפי CES: בינות מלאכותיות, רובוטים ומכוניות אוטונומיות שינהלו את חיינו

לפי תערוכת האלקטרוניקה הענקית של לאס וגאס, עוזרת דיגיטלית אישית תכיר אותנו טוב יותר ממה שאנחנו מכירים את עצמנו. היא תשולב בכל המכשירים החכמים שלנו ובאמצעות פקודות קוליות תדע לסייע לנו בכל רגע בחיים. בהנחה שנישאר בעולם הזה ולא נישאב לעולם וירטואלי

צלמים זמניים מורשים

יותר מ-180,000 אנשים פקדו את תערוכת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בעולם, CES, שננעלה השבוע בלאס וגאס. השנה ציינו 50 שנה לפתיחת התערוכה וכדי להבין עד כמה היא ענקית, דעו שהתערוכה מתקיימת בעיר כולה ולא רק במתחם אחד מוגדר. המציגים התמקמו סביב בתי המלון ובמתחם ייעודי נוסף. כמו בכל שנה, גם השנה קיבלנו מושג איך תיראה השנה הקרוב מבחינת מוצרי צריכה אלקטרוניים: הוצגו טלוויזיות חדשות, לפטופים, טאבלטים, סמארטפונים, מכוניות אוטונומיות, מוצרי חשמל חכמים והרבה רובוטים ומציאות מדומה.

אחרי שנתיים בהן יצרניות הרכב הגיעו כמבקרות לתערוכה, השנה נראה שהיה שמור להן שם מקום של כבוד. המכוניות האוטונומיות הפכו לנישה מסקרנת במיוחד בעולם הטכנולוגיה ו-CES הפכה להיות בית טבעי עבורן - הרי מכונית אוטונומית דורשת כוח עיבוד עצום, שימוש נרחב באמצעי מיפוי מתקדמים, אינספור חיישנים, מערכות תוכנה מתקדמות ואיך אפשר מבלי הגנת סייבר שתגן על כל הרכב האוטונומי מהאקרים שינסו להשתלט על מכוניות.

החברה הראשונה שביצעה שם הדגמה היא חברת מובילאיי ביחד עם חברת דלפי. החברה ערכה הדגמה חיה של הרכב האוטונומי שתפקד בצורה חלקה ואף מנע תאונה, הרכב עבר נתיבים בצורה מושלמת והנהג באותו הזמן היה רק צריך לפקח שהאוטו עושה את זה בצורה מושלמת. כמו כן, חברת BMW הציגה את הרכב האוטונומי שלה, בו התנסינו גם, שם ישבנו מאחורי כיסא הנהג וכאשר הגיע הזמן, פשוט לחצנו על כפתור כחול שהפעיל את הנהיגה האוטונומית. היצרניות מתכננות שכבר בשנת 2020 נתחיל לרכוש מכוניות אוטונומיות ועל פי מה שהוצג השנה, אין ספק שזה יקרה בשנת 2020 ואם המדינות יאשרו את הנושא עוד קודם לכן, כנראה שזה יקרה קודם.

מובילאיי CES 2017. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הלהיט הגדול בכל תערוכת טכנולוגיה היום. רכב אוטונומי שהציגה מובילאיי/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השנה ראינו כמה הכרזות על רובוטים חכמים שמסוגלים לעשות אינספור דברים, החל מרובוטים שילדים יכולים לתכנת ועד לרובוטים שיסתובבו בבית שלכם, ישמשו כמאבטחים וידווחו לכם על כל תנועה חשודה, גם של בני המשפחה אגב. למעשה חברת LG היא ענקית הטכנולוגיה הראשונה שהכריזה על הרובוט הראשון שיסתובב אצלכם בבית, יזהה את האנשים שנכנסים וכך ישמש כמאבטח. בנוסף, הרובוט יעשה שימוש בעוזרת החכמה של אמזון, אלקסה וכך יוכל לעזור לכם בכל ענייני הבית ואף יזמין לכם מצרכים כשאתם צריכים. אותו רובוט אף ידע להביע רגשות ולזהות את המתרחש בתוך הבית. אם זה לא מספיק ב-LG הכריזו גם על רובוט שנועד לשדות תעופה וכך תוכלו לשאול אותו שאלות בנוגע לשדה ואם אתם ממהרים - הוא אף ילווה אתכם ישירות למטוס.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
השקה LG CES 2017. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
זה לא סתם רובוט מאבטח, זה אב ובן שמאבטחים. הרובוטים של LG בכנס/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

תחום המציאות המדומה הולך וגדל בעולם, ובתערוכה הוא לקח חלק נכבד. הוצגו ב-CES עשרות פיתוחים בתחום. לדוגמה חברת אינטל קיימה מסיבת עיתונאים שנעשתה כולה באמצעות משקפי מציאות מדומה ובה הכריזו על תקן משקפי מציאות מדומה חדש ללא כבלים. המשקפיים של אינטל משלבים את העולם האמיתי בתוך עולם המשחק הווירטואלי בזכות חיישנים רבים אבל זה עוד היה רגוע ביחס למתקן המיועד לשכיבה, ומאפשר להיכנס עמוק יותר לתוך עולם המציאות המדומה.

טרנד מעניין בקרב יצרניות מוצרי החשמל החכמים היה שילוב של העוזרת הדיגיטלית של אמזון, אלקסה. לדוגמה ראינו את המקרר החכם של LG, שבעזרת אלקסה מסוגל לרכוש עבורכם מצרכים, לנהל רשימות מעקב ולעשות דברים מתוחכמים ואפילו מסובכים, או הרובוט החכם של LG שגם בו מוטמעת העוזרת החכמה והוא ידע להציע את השימושים של אלקסה כמו לנגן מוסיקה, לשלוט בבית החכם ועוד.

ב-CES ראינו שכמעט כל המוצרים החדשים והמורכבים לרבות מקררים, רובוטים ואפילו רמקולים משולבים ביחד עם העוזרת הדיגיטלית של אמזון או אפילו עוזרות דיגטליות אחרות. אין ספק שהגאדג'טים שלנו השנה הולכים להיות הרבה יותר חכמים והסצנה שבה העוזרת הדיגיטלית ג'רוויס בסרט איירון מן מעירה אותו, פותחת עבורו את החלונות, מקריאה לו את היומן ומכינה לו את האוכל - לא כל כך רחוקה מאיתנו.

לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

השקה LG CES 2017. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הכול יהיה חכם יותר. המקרר של LG מציג חידושים מדהימים/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully