וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד ההגנה האמריקני רוצה קליעים חדשים שהופכים לצמחים

אילן גלר

13.1.2017 / 8:13

הקליעים החדשים, אותם רוצה הממשל האמריקני לאמץ, עשויים מחומרים מתכלים, שאמורים להיעלם כמה שבועות לאחר הירי וגם אינם רעילים כדי שחיות בר יוכלו לאכול אותם. עכשיו רק צריך חברה פרטית שתחשוב איך לעשות את זה במחיר הגיוני

ShutterStock

מדי שנה נורים בבסיסי האימונים של הצבא האמריקני מאות אלפי קליעים, שנופלים לאחר הירי על האדמה. בשלב זה הם הופכים לפסולת מסוכנת שעשויה לזהם מקורות מים או לפגוע בחיות שינסו לאכול את הקליעים המשומשים. ומתברר שמשרד ההגנה אינו מעלים עין מבעיה זו, ואף מוכן להשקיע סכומים לא מבוטלים בפיתוח קליעים אקולוגיים חדשניים.

הקליעים החדשים, אותם רוצה הממשל האמריקני לאמץ, עשויים מחומרים מתכלים, שאמורים להיעלם כמה שבועות לאחר הירי. הדבר היחיד שיוותר הוא זרעי צמחים, כך שהמטרה היא לא רק שהקליעים לא יפגעו בסביבה, אלא אף שיועילו על ידי הפצתם של צמחים שונים. משרד ההגנה דורש שהקליע שיפותח גם לא יהיה רעיל, כך שחיות בר יוכלו לאכול אותו מבלי שיגרם להם כל נזק.

בשלב זה, מקווים במשרד ההגנה כי עסקים פרטיים יציעו הצעות שונות לפיתוחו של הקליע הירוק. ההצעה הנבחרת אמורה להפוך בעוד כמה שנים לקליע האימונים הרשמי החדש של הצבא האמריקני, שיופץ בכל הבסיסים בעולם.

רובה מדגם AR-15 בקונטיקט, ארצות הברית, 2013. AP
פרחים בקנה?/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully