וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצטלמתם ככה? זה מספיק בשביל לגנוב לכם את טביעת האצבעות

אילן גלר

18.1.2017 / 6:40

המצלמות המותקנות כיום במכשירי סמארטפון פופולריים מספיק מתקדמות כדי להפיק ממרחק של עד שלושה מטרים תמונה מדויקת מספיק בשביל לשחזר את טביעות האצבע ואולי אפילו גם ליצור מהצילום תבנית תלת-ממדית של היד שלכם

ShutterStock

תנוחת הווי עם האצבעות (או "סמל השלום") היא אחת מהפוזות הפופולריות ביותר בצילומי סלפי, אך מתברר שעם הטכנולוגיה של היום, היא מהווה גם סיכון אבטחה. מכון מחקר האינפורמטיקה הלאומי של יפן פרסם תוצאות מחקר לפיו צילום בסגנון זה מאפשר שחזור של טביעת האצבעות אם התמונה צולמה ממרחק סביר של עד שלושה מטרים (רוב צילומי הסלפי מצולמים ממרחק קצר בהרבה, כמובן).

איכותן הגבוהה של המצלמות המותקנות כיום במכשירי סמארטפון פופולריים היא זו שחושפת את המשתמשים לסכנה, אם כי התהליך איננו פשוט: הפורץ יצטרך להמיר את הצילום לתבנית תלת-ממדית מדויקת של טביעת האצבע, ולאחר מכן כמובן להשיג את המכשיר עצמו כדי לפרוץ אליו. אמנם מדובר במאמץ רב אך הטכניקה הזו אכן עובדת ואם מישהו ירצה מספיק הוא יצליח לגנוב את טביעת האצבע שלכם מתמונה בלבד.

היפנים אינם מסתפקים בהתראה מפני הסכנה, אלא מציגים גם פתרון: מכון המחקר פיתח מעין מדבקה המסוגלת לטשטש את טביעות האצבע כשהן מצולמות מרחוק, מבלי להפוך את חיישן הנעילה של הסמארטפון לבלתי שמיש. לרוע המזל, ידרשו לצוות עוד כשנתיים בטרם יוכלו להפוך את ההמצאה למוסר מסחרי, וייתכן שעד אז מצלמות הסמארטפונים יבצעו עוד קפיצת מדרגה שתהפוך את המדבקה לחסרת תועלת.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

תנוחת V. ShutterStock
ניצחון גם להאקרים./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully