וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאיזה סמארטפון המצלמה האיכותית והמהירה ביותר?

16.1.2017 / 12:11

המצלמות של מכשירי הדגל מבית היצרניות המובילות בעולם טובות כמעט כולן, אבל מי טובה יותר בממוצע? למי יש מכלול פיצ'רים שהופכים את השימוש בה למהנה ואיכותי יותר? חשיפה, איזון לבן, מהירות צמצם ועוד - יש טוב, ויש מצוין

צילום מסך

(בסרטון: גוגל פיקסל - מוביל בראש)

איכות מצלמת הסמארטפון היא אחד השיקולים החשובים והמרכזיים ביותר בעת קניית מכשיר חדש או משומש. מדי שנה יוצאים לשוק עשרות סמארטפונים חדשים, ובעוד ניתן לחלק אותם בגסות לכאלה עם מצלמה גרועה, סבירה וטובה - אם צילום בסמארטפון חשוב לכם מאוד, מומלץ לבחור במכשיר באיכות גבוהה גם ביחס למתחריו בעלי המצלמות הטובות.

תחת עננת השיווק, קשה מאוד לעקוב אחר המצלמה הטובה באמת כשכל יצרנית טוענת שלה יש את הסמארטפון עם המצלמה הטובה ביותר, אבל בדיוק כדי לעשות סדר בתחום, יש כמה אתרים פופולריים ואמינים מאוד בעולם שמנסים לבצע השוואות מהירות ובדיקות מקיפות. אחד האתרים האמינים והמקיפים הוא DxOMark של מעבדת הצילום הצרפתית DXO. האתר בוחן את מצלמות הסמארטפונים ומצלמות רגילות ומעניק להם ציונים בין אפס למאה.

בצילום סטילס בוחנת מעבדת הצילום חשיפה וחדות, פלאש, נראות של החפצים, צבע, פוקוס אוטומטי, רעש בתמונה, מרקם צבע, צילום בתאורה נמוכה וחזקה ועוד. בצילום וידאו נבדקים אותם פרמטרים רק ששם נכנס עוד פרמטר חשוב - ייצוב תמונה. אם זה לא מספיק, בבדיקה של האתר PhoneArena החליטו לבצע מבחני Benchmark למהירות הצמצם, כלומר כמה זמן חולף מהרגע שלוחצים על כפתור הצילום עד שהתמונה מצולמת. חשוב לציין שהמבחן הזה קשור בעיקר למערכת ההפעלה ולא לחומרה, אבל בסופו של דבר התוצאה הסופית תקבע האם התמונות שלכם יציגו את מה שרציתם לצלם או את הרגע שאחרי.

גוגל פיקסל VS אייפון 7. צילום מסך
מימין - אייפון 7, משמאל - גוגל פיקסל./צילום מסך

לא טוב - מצוין

במקום הראשון עם 89 נקודות, לפי אתר DxOMark, נמצא מכשיר ה-Pixel של גוגל. הוא ממוקם ראשון גם לפי מבחן המהירות של PhoneArena עם 1.1 שניות בצילום תמונה ו-1.8 שניות בצילום תמונה ב-HDR (טווח דינמי גבוה). שני הממצאים האלה הופכים את הפיקסל לסמארטפון עם המצלמה השווה ביותר בממוצע ובאתר כתבו על המצלמה שהיא שומרת על הדיוק בכל תנאי התאורה, איזון הלבן מעולה בכל התנאים, הצבעים מלאי חיים ונעימים והפוקוס מהיר ומדויק.

במקום השני עם 88 נקודות נמצאים HTC 10, סמסונג גלקסי S7 אדג' וסוני אקספריה X performance. על HTC 10 כתבו באתר שהוא משמר את הפרטים בתמונה בכל מצבי התאורה, יש לו פוקוס מהיר ומדויק בכל המצבים, החשיפה מעולה ויש הפחתת רעשים מצוינת בתאורה חשוכה; כמו כן איזון הלבן ודיוק הצבעים היה מעולה בדרך כלל. לגבי מהירות התמונה, HTC 10 נמצא איפשהו במקום ה-50; הוא מצלם תמונה במהירות של 2.4 שניות ו-3.2 שניות במצב HDR, מה שהופך אותו לאיכותי אבל איטי מאוד.

על גלקסי S7 אדג' נכתב באתר כי יש המצלמה שומרת טוב מאוד על הפרטים בתמונה בתנאי תאורה גרועים, החשיפה טובה וטווח הצבעים דינמי גבוה גם בצילום בתוך מבנים וגם בחוץ; רמת הרעש נמוכה בכל תנאי הצילום והפוקוס מהיר ומדויק. במבחן המהירות האדג' הגיע למקום השישי עם 1.5 שניות בצילום רגיל ו-1.6 שניות ב-HDR. הוא אמנם לא בטופ חמש מבחינת מהירות אבל הוא מספיק מהיר ואיכות התמונה מפצה על כך בכל מקרה.

סוני אקספריה XZ. מערכת וואלה! NEWS
אקספריה XZ - נוכחות מרשימה של סוני, הידועה בהתמחותה בצילום./מערכת וואלה! NEWS

על Xperia X performance, החולק עם הגלקסי את המקום השני, נכתב כי יש לו פוקוס אוטומטי מהיר ומדויק בתנאי תאורה חשוכים וגם בתנאי תאורה טובים, חשיפה טובה, שליטה טובה ברעשים בחושך, איזון לבן טוב בדרך כלל ושמירה על דיוק גם בשימוש עם נורית הפלאש. במבחני המהירות הוא נמצא במקום פחות טוב ונמצא במקום ה-13 עם 1.6 שניות בצילום רגיל ו-1.8 בצילום ב-HDR.

במקום שלישי תוכלו למצוא את Moto Z Force Droid, את סוני אקספריה XZ וגם את אקספריה Z5, סמסונג גלקסי S6 אדג' פלוס ובמקום הרביעי רק ממוקם אייפון 7 ו-LG G5.

מבחינת מהירות צילום, ללא קשר לאיכות הצילום עצמו, כאמור גוגל פיקסל נמצא במקום הראשון, אחר כך אייפון 7, במקום השלישי מייזו MX6, במקום הרביעי Moto Z Droid של מוטורולה, במקום החמישי אייפון 7 פלוס, במקום השישי גלקסי S7 ומיד אחריו S7 אדג' וגלקסי S7 Active; במקום התשיעי V20 של LG וסוגר את העשירייה הראשונה Mate 9 של וואווי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully