וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג סיימה את החקירה: זו הסיבה שמכשירי גלקסי נוט 7 התפוצצו

אילן גלר

17.1.2017 / 8:46

המומחים סבורים כי עיצוב המכשיר לא הותיר לה די מקום להתרחב ולהתכווץ, תהליך טבעי המתרחש בסוללות מסוג זה, ועל כן היא התחממה יתר על המידה ובמאות מקרים התפוצצה בזמן השימוש או הטעינה

צילום מסך

סמסונג מקווה להותיר מאחוריה השנה את אחת הפרשיות העגומות בתולדותיה, ובתולדות ההיסטוריה של הסמארטפונים - מכת הגלקסי נוט 7 המתפוצצים. הפאבלט שזכה לשבחים מקיר לקיר בחודש הראשןו להשקתו נמכר במהירות ואז החלו הדיווחים מארה"ב ומהמזרח על כך שהמכשירים פולטים עשן ולבסוף מתפוצצים.

הבהלה שהמכשיר יצר הפכה אותו למוקצה במטוסים ברחבי העולם, וסמסונג נאלצה לנקוט בצעדים אגרסיביים למדי - משליחת אריזות חסינות לאש ללקוחות, כדי שיחזירו את הנוט 7, ועד השבתה מרחוק על ידי עדכון תוכנה קטלני. כעת נראה שהצעד האחרון בתהליך ההחלמה, מבחינתה של ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית, הוא פרסום פרטי החקירה הפנימית שאותה ערכה בחודשים האחרונים, החושפת את הסיבות המדויקות שהביאו למחדל.

הדלפות מאותו תחקיר, שכבר הועבר לגורמי הרגולציה, מעידות כי אין סיבה לצפות להפתעות גדולות, שכן בסמסונג סבורים כי הגורם לפיצוצים הוא ליקוי בתכנון סוללת המכשיר. מומחים בתחום שבדקו את הסוללה סבורים כי עיצוב המכשיר לא הותיר לה די מקום להתרחב ולהתכווץ, תהליך טבעי המתרחש בסוללות מסוג זה, ועל כן היא התחממה יתר על המידה ובמאות מקרים התפוצצה בזמן השימוש או הטעינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלקסי נוט 7 שרוף - אחד מבין רבים./מערכת וואלה!, צילום מסך

ההסבר הזה כבר נשמע בשבועות האחרונים, אך כעת נראה שמדובר במסקנה רשמית. מצד שני, אחת הביקורות הקשות שנשמעו נגד סמסונג הייתה שהסוללות במכשיר הזה נבדקו על ידי החברה בלבד ולא על ידי גורם חיצוני, כמקובל בתעשייה. אז אולי לא כדאי להסתמך אך ורק על התחקיר הפנימי של החברה.

יש להדגיש כי התחקיר של סמסונג מתייחס לא רק לליקויים בנוט 7, אלא גם לצעדים שהחברה מתכוונת לנקוט בכדי להבטיח שמקרה כזה לא יתרחש שנית. סמסונג בהחלט מעוניינת לרכוש מחדש את אמון הלקוחות, טרם השקת מכשיר הדגל החדש שלה לשנת 2017, הגלקסי S8 שצפוי להציג שינוי משמעותי בעיצוב, כמה פיצ'רים מתקדמים מאוד אבל בעיקר להימכר בכמויות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוט 7 מעשן, רגע לפני הפיצוץ./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully