וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרוג משמעותי: הירו 5 של Go Pro סוף סוף אטומה למים ועוד. ביקורת

17.1.2017 / 13:25

מצלמת האקסטרים החדשה של גו פרו מציגה לא מעט שיפורים לעומת הדגם הקודם, ולעומת הדגמים של המתחרות. לא הכול בה מושלם, ויש גם כמה באגים שהוציאו אותנו מדעתנו - כמו מסך מגע שלא מגיב לאצבע רטובה - אבל סך הכול מדובר במוצר איכותי ומהנה מאוד לשימוש

צלמים זמניים מורשים

למרות שהמותג GoPro הוא שם נרדף לצילום אקסטרים, החברה נמצאת נתקלת בתקופה האחרונה בקשיי מכירות הבאים לידי ביטוי גם בצניחת המניה. גו פרו ניסתה לצאת מהמשבר עם רחפן חדש ומתוחכם בשם GoPro Karma, אך גם הציפיות ממנו התרסקו לקרקע אחרי שהתגלה כי הדגם הזה נכבה באוויר, ללא כל סיבה, אצל לא מעט לקוחות. התקלה הביאה לריקול (החזרה כללית של המוצר) ולא נראה שהיא תצא בקרוב להרפתקה נוספת בעולם הרחפנים, למרות שבפיתוח וייצור הקארמה הושקעו סכומים נכבדים.

עם הרחפן הכריזה גו פרו על מצלמת הדגל החדשה, Hero 5, שמגיעה בעיצוב חדש ולראשונה אטומה מפני מים עד לעומק של 10 מטרים, וכך הפרידו את המצלמה ממארז הפלסטיק העמיד למים המוכר, לטובת מארז פלסטיק שמכסה רק חלק מהמצלמה ונועד בעיקר כדי לחבר אותה למוט סלפי או אביזרים אחרים. השדרוג מאפשר להקטין את נפח המצלמה בפועל בעת השימוש והופך אותה לאטרקטיבית גם עבור מי שכבר יש לו מצלמת אקסטרים של החברה.

גו פרו הירו 5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
לראשונה - המצלמה אטומה למים גם בלי המארז מפלסטיק./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עיצוב המצלמה

מצלמת האקסטרים החדשה של גו פרו נראית הרבה יותר קרבית מהדגמים הקודמים. אם פעם המעצבים עשו שימוש נרחב בפלסטיק, כעת החברה עושה שימוש בסיליקון המעניק תחושה שהירו 5 הרבה יותר מותאמת לפעילות בשטח. במצלמה החדשה תיפרדו ממארז הפלסטיק העמיד למים, אלא אם כן אתם מתכננים לצלול איתה, וכאמור זה הופך אותה לנוחה יותר לשימוש. מקדימה תוכלו למצוא מסך שחור-לבן שנועד לתת חיווי על משך הצילום ומצב הצילום, ואילו מאחורה הותקן מסך מגע בגודל שני אינצ'ים. בראש המצלמה נמצא כפתור הכיבוי ובצד שמאל כפתור ה-Mode, שמאפשר לברור בין מצבי הצילום כך שגם אם תהיו באמצע פעילות אקסטרים והמסך לא יהיה בכיוונכם, תוכלו לשנות את מצב הצילום שיופיע על גבי המסך הקדמי. דבר אחד שכן הפריע לנו בעיצוב החדש הוא דווקא מארז הפלסטיק שמתלבש על המצלמה ומאפשר לחבר אביזרים נוספים; כשניסינו לפתוח את סוגר הפלסטיק שנועל את המצלמה בתוך המארז, נתקלנו בקושי רב שעלה לנו בפציעה קלה ביד. אקסטרים, כבר אמרנו?

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גו פרו הירו 5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מסך המגע לא מגיב טוב לאצבעות רטובות./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

חומרה

למרות קוטנה, הירו 5 מצוידת להפליא. המצלמה כוללת קישורית אינטרנט אלחוטי, קישורית GPS, וסוללה בנפח 1,100 מיליאמפר-שעה שלטענת החברה תספק שעתיים של צילום ברזולוציית Full HD ו-60 פריימים לשנייה. לשם השוואה, בדור הקודם הצהירו בחברה על 80 דקות צילום באותה הרזולוציה בדיוק. במבחן המציאות הנתונים היו רחוקים מאוד ממה שהצהירה עליהם גו פרו בעיקר כשהפעלנו את מייצב התמונה האלקטרוני או כשהפעלנו את האינטרנט האלחוטי וה-GPS יחד. במצבים אלו הסוללה הספיקה לנו ל-90 דקות בלבד. כשרכיבי הקישוריות לא פעלו ומייצב התמונה היה מושבת, זכינו לשעה וחצי של שימוש רציף - עדיין רחוק מהצהרת החברה אבל בהחלט שיפור. הבעיה העיקרית שלנו עם המסך בגב המכשיר הייתה כשיצאנו לצלם לים. לצערנו, ברגע שהאצבעות נרטבו, המסך הפסיק להגיב.

גו פרו הירו 5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
שיפור בחיי הסוללה ובאיכות התמונה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ביצועים

המצלמה מסוגלת לצלם ברזולוציה מקסימלית של עד 4K ו-30 פריימים לשנייה, אך ברזולוציית 4K תאלצו להיפרד ממייצב התמונה האלקטרוני כך שבעת פעילות אקסטרים לא תקבלו תמונות טובות ברזולוציה הזו. למצלמה חיישן 12 מגה-פיקסל עם מייצב תמונה אופטי ואלקטרוני. אהבנו במיוחד את מהירות התגובה - לחיצה קצרה על כפתור הצילום תתחיל לצלם וידאו ממצב שינה, תוך פחות משלוש שניות. מייצב התמונה האלקטרוני עושה פלאים בכל מה שקשור לייצוב תמונה, אך לא מספיק כמו מייצב תמונה אופטי; בהבדלים ניתן להבחין בקלות, מה שמציב את גו פרו בתחרות ישירה מול סוני שהכריזה בחודש ספטמבר בשנה שעברה על מצלמת אקסטרים עם מייצב תמונה אופטי.

בחנו את המצלמה בכמה תנאי שטח: בים, בשטח פתוח וגם בתוך מבנים. השתמשנו ברוב הבדיקות במצב האוטומטי שסיפק לנו תמונות מעולות, חדות ועם צבעים בגוונים אמיתיים. לקחנו גם את Hero 4 כדי להשוות את התוצאות ואכן היו הבדלים בצבעים ובדיוק הפרטים בתמונה. המסקנה שלנו היא שיש שיפור ניכר לעומת הדור הקודם בתוצאה הסופית. חשוב לציין שזוהי מצלמת הדגל הראשונה שבה ניתן לבצע שינויים בעוצמת החשיפה, רגישות החיישן והפוקוס כך שמדובר בהבדל משמעותי לצלמים המקצועיים. אם אתם בקיאים בעקרונות הצילום, המצב הידני יאפשר לכם להפיק תמונות טובות עוד יותר מהמשתמש הממוצע. אבל גם למי שרק רוצה ללחוץ על כפתור הצילום מבלי להסתבך עם שינוי ההגדרות, המצב האוטומטי יספק את הסחורה בצורה טובה מאוד. במצלמה תוכלו למצוא אינספור שינויים בזוויות הצילום, ממצב צילום צר ועד למצב צילום הנקרא Super View המעניק זווית צילום רחבה במיוחד וללא ספק, הזווית הזאת היא אחד הפיצ'רים הייחודיים של המצלמה.

גו פרו הירו 5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
לא זול, אבל עושה סך הכול עבודה לא רעה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

תוכנה

בשביל מסך מגע צריך גם תוכנה מתקדמת ונראה שב-GoPro עדיין לא פיצחו את הממשק המושלם. מצד אחד הממשק מוגבל בגלל מסך המגע, שלטעמנו לא מגיב במהירות, זריזות והחשוב מכל - לא כל כך מדויק, ומצד שני הוא כן עושה את העבודה בהנחה שאתם לא רוצים לשנות את הגדרות הצילום לעיתים תכופות. מה שכן אהבנו הוא מצב ה-Protune שמאפשר לצלמים מקצועיים לשנות כל פונקציה אפשרית במצב הצילום. בנוסף לכל זה, היה חסר לנו שעון בממשק עצמו שפשוט מורה על השעה. כשיצאנו לחתור על סאפ, לדוגמה, השארנו את הסמארטפון בחוף וכך נשארנו ללא שעון. כשהיינו צריכים לדעת מה השעה, נאלצנו לנבור בתוך התפריט כדי לחפש אינדיקציה כלשהי, וזה משהו שלא כדאי לעשות עם אצבעות רטובות. כמו כן, החברה מביאה לראשונה את שירותי הענן כך שתמורת 5 דולרים לחודש תוכלו לקבל גישה חופשית לענן ולתוכנת עריכה. אם תהיו מחוברים לענן, כשתכבו את המצלמה, ותחברו אותה לחשמל, היא תעלה את קבצי הווידאו בצורה אוטומטית לשרת. למרבה הצער, שירות הענן עדיין לא זמין בישראל בצורה רשמית. עם זאת, תוכלו להירשם לשירות בעזרת כל כרטיס אשראי וליהנות ממנו גם בארץ.

השורה התחתונה

מצלמת האקסטרים של Go Pro עדיין מיועדת לצלמי האקסטרים ופחות לאלו שרוצים לצלם סלפי בים או לתעד טיולים משפחתיים. מדובר בשיפור ניכר לעומת הדגם הקודם, וגם מול המתחרות הראשיות בשוק - הן בחיי הסוללה, באיכות התמונה, בממשק התפעול וגם בעמידות המצלמה למים. השדרוג בא לידי ביטוי גם בעיצוב, גם בחומרה וגם בתוכנה ואם אתם בעלי מצלמה מהדור הקודם ומשתמשים בה לעיתים תכופות, יש סיבות טובות לרכוש את הירו 5. המחיר נשאר עדיין גבוה וכדי להתחדש במצלמה תיאלצו להיפטר מ-1,999 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully