וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשים באחת הסיסמאות האלה? תחליפו דחוף, פראיירים

אילן גלר

18.1.2017 / 8:52

כן, 123456 עדיין הסיסמה הכי נפוצה בעולם למרות כל הדיווחים על פריצות ודליפות מידע שהציפו את כלי התקשורת. במקום השני - 123456789. שאר הרשימה גם לא מעודדת במיוחד

סיסמה. ShutterStock
תודו שלפחות בשירות אחד הסיסמה שלכם היא 123456./ShutterStock

חברת Keeper האמריקנית, המתמחה בפתרונות אבטחת מידע, מסכמת את שנת 2016 עם רשימת הסיסמאות הנפוצות ביותר בעולם. הרשימה מבוססת על יותר מעשרה מיליון סיסמאות שדלפו במהלך השנה כתוצאה מפריצות לאתרים כמו Linkedin ו-AdultFriendFinder. הדוח מראה כי הגולשים עדיין לא למדו כלום גם בעקבות הסיקור התקשורתי הנרחב, שהיה אמור להעלות את מודעות הציבור לסכנות ברשת. רוב המשתמשים עדיין בוחרים בסיסמאות שתוכי ממוצע מסוגל לנחש תוך כמה שניות.

הסיסמה הפופולרית ביותר ברשת היא - תאמינו או לא - רצף הספרות 123456. במקום השני נמצא אותו הרצף בדיוק שנמשך עד הספרה 9 (ידוע שהאקרים מתייאשים ב-8) ובמקום השלישי צירוף האותיות qwerty (סידור האותיות בשורה הראשונה במקלדת), והרשימה כוללת גם הברקות כמו הסיסמא password, 666666, google ו-123qwe (עוד רצף גיאוגרפי על המקלדת).

"לא יכולנו להפסיק להניד בראשנו בזמן הצפייה ברשימה", מספרים אנשי Kepper בפוסט שהעלו בבלוג הרשמי של החברה. "זה מדהים לאור העובדה שתוכנות הפריצה הקיימות היום יוכלו לפענח את הסיסמאות הללו בקלות. מנהלי אתרים שמאפשרים שימוש בסיסמאות כאלה הם חסרי אחריות או עצלנים".

זו הזדמנות טובה להזכיר שוב כי גם סיסמה אחת קשה לניחוש אינה מספיקה, שכן די יהיה לפרוץ לאתר יחיד בכדי להשיג את פרטי המשתמש שלכם בכל היתר. רצוי להשתמש בסיסמאות שונות לכל אחד מאתרי האינטרנט אליהם אתם נרשמים, ובמידה וקיימת אפשרות כזו להפעיל את שירות האימות הכפול (Two Step Authorization).

>> 3 הטיפים היחידים שאי פעם תצטרכו לבחירת סיסמה מעולה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully