וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתברר שלפי החוק הבינ"ל, אסור להשתמש בלוגו הצלב האדום במשחקי מחשב

אילן גלר

22.1.2017 / 8:44

"לוגו הצלב האדום הוא סימן מוכר בכל העולם להגנה וניטרליות", מסבירים בארגון. "הוא עוזר להציל חיים וכשנעשה שימוש בלוגו למטרות אחרות, המשמעות הייחודית שלו עלולה להיפגע". זה אפילו מעוגן באמנת ז'נבה

צילום מסך

מפתחי משחק המחשב הפופולרי Prison Architect התפלאו לגלות לפני כמה ימים פנייה מארגון הצלב האדום הבין-לאומי באמצעות חשבון המייל הרשמי של החברה. נציגי הארגון הפנו את תשומת לבם לכך שבמשחק נעשה שימוש בלוגו הארגון המוכר - צלב אדום על רקע לבן - המופיע על רכבי אמבולנס וערכות בריאות בעולם הווירטואלי. שימוש זה בלוגו, כך מתברר, נאסר לפי החוק הבין-לאומי ואיסור זה אפילו מופיע במפורש באמנת ז'נבה.

"לוגו הצלב האדום הוא סימן מוכר בכל העולם להגנה וניטרליות", מסבירים בארגון. "הוא עוזר להציל חיים בזמן עימותים אלימים ומגן על הפצועים והחולים ואלו שמנסים לעזור להם. כשנעשה שימוש בלוגו למטרות אחרות, המשמעות הייחודית שלו עלולה להיפגע. לדוגמה, כשהלוגו מופיע בטעות כסימן כללי לשירותים בריאותיים או אמבולנסים".

למרות שנראה לא סביר כי לוגו הצלב האדום יאבד ממשמעותו דווקא משום שהוא מופיע בתוך משחק מחשב, החליטו המפתחים שלא לאתגר את החוק ושינו את הסמל בתוך המשחק, המופיע כעת בצבע ירוק במקום באדום. בארגון הצלב האדום מיהרו להודות להם על התגובה המהירה. זוהי, אגב, לא הפעם הראשונה שבה הארגון אוסר על שימוש בלוגו במשחקים. הדוגמה המפורסמת ביותר היא כנראה של משחק הפעולה הפופולרי, Halo, בו גם נאלצו המפתחים לשנות את הלוגו לאחר פניית הארגון; במקום סמל הצלב המפורסם הם הציבו את האות H.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוגו האסור./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully